Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen paljon onnellisempi nykyää, tiedättekö miksi?

Vierailija
12.02.2014 |

Ennen ostelin jatkuvasti jotakin; vaatteita itselle tai lapsille, tai jopa miehelle, kenkiä ja laukkuja, kosmetiikkaa, sisustustavaraa, kirjoja. Joka kerta kun lähdin kaupunkimme keskustaan, oli takaraivossa joku pakottava tarve OSTAA. Myös ruokakaupassa piti aina saada jotain hyvää ostoskoriin, juustoa tai sipsiä tai dry lonkeroa. Ja joka päivä jonkun piti maistua hyvältä, ja söinkin oikeastaan vain pastaa ja sen eri variaatioita. Lapsille tein terveellistä ruokaa mutta itse salaa söin joka päivä herkkuja.

Katsoin myös paljon telkkaria, eri sarjoja lähinnä. Tuntui, että jäin jostain paitsi jos en seurannut Voice of Finlandia tai Putousta tai Criminal Mindsia. Ja tietenkin telkkarin edessä söin, söin ja söin. Jatkuvasti olin pahalla tuulella ja kadehdin muita, jotka kertoivat lukeneensa hyviä kirjoja ja käyneensä kivoissa paikoissa. Ajattelin, että ei minulla ole aikaa eikä rahaakaan mihinkään kivaan.

Nyt olen reilun vuoden ollut katsomatta telkkaria. Seuraan muutamaa sarjaa, mutta katson niitä netistä silloin tällöin. Surffailen täällä ja uutissivuilla harvakseltaan enää. En ole enää telkkarin orja, enkä koe jääväni paitsi mistään vaikka en hömppäsarjoja katsokaan. Voicen voittajankin voi lukea lehdestä sitten kun kilpailu käyty. Enkä ole ostanut vuoteen mitään turhaa, mutta silti lapsillani on ihanat vaatteet ja minullakin alkaa olla, sillä olen yrittänyt syödä terveellisemmin - joten olen laihtunut myös. 

Elämä on aika ihanaa näin! Suosittelen muillekin, jos teillä on sellainen tunkkainen, inhottava olo päivästä toiseen eikä mikään tunnu miltään: syö hyvin, nuku hyvin, liiku, jätä telkkarin tuijottaminen minimiin ja tee jotain muuta, mistä pidät. Olen myös säästänyt rahaa ihan tarkoituksella, enkä ostele heräteostoksia edes ruokakaupassa, ja ensi kesänä lähdemmekin Roomaan miehen kanssa kaksin!

Aiomme myös matkustaa vähän pidemmälle muutaman vuoden päästä koko perhe, nimittäin Kaliforniaan! Tällaiset tavoitteet pitää mielen virkeänä ja harmaanakin päivänä muistaa, mihin on menossa. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes katso telkkaria nykyisin. tuntuu ettei sieltä tule mitään järkevää.. Uutta päivää seuraan netistä. Ja tuo ostaminen aivan totta. Tuntuu että aina olisi pakko ostaa jotain jne. Loppupeleissähän, eihän sitä ihminen tarvitse jatkuvasti uutta paitaa, housua ja kenkää. Kyllä vähemmälläkin pärjäisi.. :) En tarkoita etteikö saisi, olen vain huomannut että vähemmäläkin pärjää!

Vierailija
2/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:21"]Ennen ostelin jatkuvasti jotakin; vaatteita itselle tai lapsille, tai jopa miehelle, kenkiä ja laukkuja, kosmetiikkaa, sisustustavaraa, kirjoja. Joka kerta kun lähdin kaupunkimme keskustaan, oli takaraivossa joku pakottava tarve OSTAA. Myös ruokakaupassa piti aina saada jotain hyvää ostoskoriin, juustoa tai sipsiä tai dry lonkeroa. Ja joka päivä jonkun piti maistua hyvältä, ja söinkin oikeastaan vain pastaa ja sen eri variaatioita. Lapsille tein terveellistä ruokaa mutta itse salaa söin joka päivä herkkuja.

Katsoin myös paljon telkkaria, eri sarjoja lähinnä. Tuntui, että jäin jostain paitsi jos en seurannut Voice of Finlandia tai Putousta tai Criminal Mindsia. Ja tietenkin telkkarin edessä söin, söin ja söin. Jatkuvasti olin pahalla tuulella ja kadehdin muita, jotka kertoivat lukeneensa hyviä kirjoja ja käyneensä kivoissa paikoissa. Ajattelin, että ei minulla ole aikaa eikä rahaakaan mihinkään kivaan.

Nyt olen reilun vuoden ollut katsomatta telkkaria. Seuraan muutamaa sarjaa, mutta katson niitä netistä silloin tällöin. Surffailen täällä ja uutissivuilla harvakseltaan enää. En ole enää telkkarin orja, enkä koe jääväni paitsi mistään vaikka en hömppäsarjoja katsokaan. Voicen voittajankin voi lukea lehdestä sitten kun kilpailu käyty. Enkä ole ostanut vuoteen mitään turhaa, mutta silti lapsillani on ihanat vaatteet ja minullakin alkaa olla, sillä olen yrittänyt syödä terveellisemmin - joten olen laihtunut myös. 

Elämä on aika ihanaa näin! Suosittelen muillekin, jos teillä on sellainen tunkkainen, inhottava olo päivästä toiseen eikä mikään tunnu miltään: syö hyvin, nuku hyvin, liiku, jätä telkkarin tuijottaminen minimiin ja tee jotain muuta, mistä pidät. Olen myös säästänyt rahaa ihan tarkoituksella, enkä ostele heräteostoksia edes ruokakaupassa, ja ensi kesänä lähdemmekin Roomaan miehen kanssa kaksin!

Aiomme myös matkustaa vähän pidemmälle muutaman vuoden päästä koko perhe, nimittäin Kaliforniaan! Tällaiset tavoitteet pitää mielen virkeänä ja harmaanakin päivänä muistaa, mihin on menossa. 

[/quote]

Millä korvasit netin ja ostelun? Ihmisillä taipumus paheisiin, joihinkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:21"]Ennen ostelin jatkuvasti jotakin; vaatteita itselle tai lapsille, tai jopa miehelle, kenkiä ja laukkuja, kosmetiikkaa, sisustustavaraa, kirjoja. Joka kerta kun lähdin kaupunkimme keskustaan, oli takaraivossa joku pakottava tarve OSTAA. Myös ruokakaupassa piti aina saada jotain hyvää ostoskoriin, juustoa tai sipsiä tai dry lonkeroa. Ja joka päivä jonkun piti maistua hyvältä, ja söinkin oikeastaan vain pastaa ja sen eri variaatioita. Lapsille tein terveellistä ruokaa mutta itse salaa söin joka päivä herkkuja.

[/quote]

Millä korvasit netin ja ostelun? Ihmisillä taipumus paheisiin, joihinkin

Vierailija
4/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä luulin, että kerrot lopettaneesi vauvapalstailun. telkkaristahan on tosi helppo pysyä erossa. Sieltä ei enää edes tule mitään katsottavaa. Eilen katsoin vähän aikaa Kohdetta mutta ei sekään mitenkään koukuta. Hyviä leffojakaan ei enää tule.

Vierailija
5/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa on ikävää, jos se on pakonomaista. Jopa television katseleminen ja kivojen asioiden hankkiminen. Kun asiaan ei liity pakkoa, kummastakin voi nauttia hyvillä mielin.

Vierailija
6/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä korvannut niitä millään toisella paheella! En vain osta, sillä siisti. Luen enemmän, niin kuin sanoin ja liikun enemmän, olen perheeni kanssa, rentoudun. Paheet minusta pienenee sitä mukaa kun niistä yrittää päästä eroon. Kun ei tee mieli napostella, makeanhimo alkaa vähentyä ja silloin kun herkuttelee, herkuttelee eri tavalla - ei siis ahmi enää koko sipsipussia vaan pari kourallista riittää.

Ap

Vierailija
7/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Onnea ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan