Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fyysiset jännitysoireet ja töihin meno.

Vierailija
12.02.2014 |

Töihin meno jännittää joka helvetin aamu. Oksettaa, vatsaa vääntää, sydän hakkaa. Perjantai-iltana olen aivan loppu. Nukahdan pystyyn. Oireet alkaa uudestaan nostaa päätään sunnuntai-iltana.

Mikä auttaisi oireisiin? Mielialalääkkeitä en pysty syömään. Useammat pahentaa oireita tai tulee muita inhottavia sivuvaikutuksia. Työpaikan vaihto ei onnistu.

En oikeasti enää kestä tätä oloa enää päivääkään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

beetasalpaaja?

Vierailija
2/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 07:43"]beetasalpaaja?

[/quote]

Kokeitu. Meinas taju lähteä kun verenpaine laski liian alas. Eli ei käy sekään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaavanlaisia oireita. Joka-aamuiseen oksentamiseen auttoi hieman, kun minulla todettiin stressistä puhjennut vatsahaava ja sain vahvat somacit joita syönyt jo vuoden. Muihin oireisiin en ole keksinyt vielä helpotusta.

T. Juristi

Vierailija
4/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lievä refluksi ja Somac tarvittaessa. Niistä ei ole apua.

Ap

Vierailija
5/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos bentzoja mutta kyllä aloittajan oireet viittaa jo sairausloman tarpeeseen.

Vierailija
6/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä?

Vierailija
7/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alprox oletettavasti parempi noihin oireisiin eikä turruta samaan malliin kuin benzot. Olen itse joutunut käyttämään ja sain itseni helposti vieroitettua, kun oireet jäivät unholaan. Ja kofeiini ja nikotiini veks.

Vierailija
8/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia tai työpaikan vaihto. Vatsaoireisiin suosittelen joka-aamuista löysähköä, pitkäänkeitettyä kaurapuuroa.

Olen ihan terve ja tasapainoinen, mutta oltuani vuoden sairaassa työpaikassa, minulla oli joka aamu ripuli ja jännitin. Herkkä ihminen ei kestä jatkuvaa negatiivista ilmapiiria ja nälvimistä. Oireet jatkui vielä seuraavassakin työpaikassa, mutta hävenivät ja loppuivat puolen vuoden aikana. Ei kannata riskeerata terveyttä ainakaan huonon työpaikan takia...

Vierailija
9/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alprox on bentzo.

Vierailija
10/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa jännitysoireita töihin mennessä.Syön tosin erilaisia mielialalääkkeitä, ne ei vaan tunnu auttavan. Nyt mulle vaihdettiin hieman eri lääkkeitä toivottavasti helpottaa.Työpaikan vaihto ei tule kysymykseen.

Vierailija
11/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö benzo = bentsodiatsepaami. Alprox on alpratsolaami. Kehitetty paniikkioireisiin, joihin normibentsot ei auta.

Vierailija
12/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on yleisnimeltään bentzo. Googleta, niin selviää.

Vierailija
13/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan oksentamaan!

Itsellä sama kokemus mitä kuvailit, siitä on vaan jo aikaa - ja mun ei tarvinnut miettiä uutta työpaikkaa, koska tämä meni sitten konkurssiin, joten eteenpäin piti siirtyä miettimättä.

Onneksi oli ihanat työkaverit, joiden kanssa itkettiin yhdessä ja väännettiin kamalaa huumoria asioista.

Vierailija
14/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään puuroa. sillä terveenkin maha menee sekaisin.

Vierailija
15/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsoja vaan. Näillä mennään.

t. Juristi myös

Vierailija
16/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:21"]

t. Juristi myös

[/quote]

Mikä teidän työssänne stressaa? Esiintyminen vai työtaakka?

Vierailija
17/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap jännität? Onko työpaikalla huono ilmapiiri? Pelkäätkö sosiaalisia tilanteita? Onko sinulla liikaa töitä? Oletko ylitunnollinen suorittaja? Onko sinulla todettu esim. paniikkihäiriö tms.?

Kehoittaisin juttelemaan työterveyslääkärin kanssa.

Vierailija
18/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:21"]

t. Juristi myös

[/quote]

Mikä teidän työssänne stressaa? Esiintyminen vai työtaakka?

[/quote]

Molemmat, paskahko ilmapiiri, työn vaihtamisen vaikeus ja suorituskeskeiset ja epäempaattiset ihmiset noin aluksi. Kaikki kympin suorittajaoppilaat.

Vierailija
19/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap i feel u sis.

Kamala jännitys laukes kun täytin vuosia sitten 20. Aluksi oli vaikea käydä kaupassa kun hiki puski ja sydän hakkas. Sitten iski kamala akne ja jännitys on jatkunut vielä tähän päivään saakka. Aina jokainen meno tai uusi tilanne saa sydämmen hakkaamaan. Joskus ei edes tarvi sitä vaan aamu alkaa ahdistuneisuudella ja hikoilulla vaikka kotiin jäisin.

En tajua mikä mua vaivaa. Luulen että stressaan vaan niin paljon kaikesta ja olen vähän kontrollifriikki. Koulua pystyn esiintymistilanteissa käymään beetasalpaajilla vaikka en mielelläni niitä söisi. Terapiaan yritin mutta kyllästyin kunnallisen byrokratiaan ja yksityisen hintavuuteen ei ollut varaa..olen kuullut ns.silmäterapiasta.tekisi mieli kokeilla..saatu hyviä tuloksia.

Ai niin aloin lyömään e-epaa ja se on hieman auttanut.

Vierailija
20/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää etten ole ainut. Eli mulla ahdistaa joka ilta ja aamu töihin meno. Bentsot auttaa. Mutta eihän niitä ole kiva syödä. Sos. Tilanteet jännittää ja esiintyminen, kokoukset ja koulutustapahtumat joita on paljon. Työpaikkaa en voi vaihtaa. Juuri täydelliset ja perfektionisti ihmiset alallani. Ja myös vahvat ihmiset ja kutsumusammattinsa löytäneet suorittajat.