Tapaavatko isovanhemmat perheessänne nyt korona-aikana lastenlapsia?
Kommentit (34)
Eivät tapaa. Tämä on yhteinen päätös ja toive.
Ei tapaa. Kerran kesällä nähtiin ulkona. Normaali oloissa nähtäisiin kerran viikossa.
Ovat nähneet. Isoäiti on 85-vuotias ja terve ja liikkuvainen, ei ole perussairauksia. Itse käy kaupassakin vielä, niin tapaa muitakin ihmisiä kuin perheemme ja viipottaa kylillä. Maskia toki käyttää ja lotraa käsidesin kanssa.
Asumme tosin alueella, jossa ei ole ollut koronaa. Jos asuisimme Helsingissä tai jossain muussa suuremmassa kaupungissa, niin sitten emme tietenkään tapaisi.
Sitä paitsi, enemmän niitä tartuntoja tuntuu olevan hoitokodeissa, joten enemmän minua pelottaisi jos hän asuisi jossain hoitokodissa.
Tapaavat minun vanhempiani ulkona. Exän vanhemmat ja suku ei tunnu koronasta piittaavan, jatkavat elämää kuten tähänkin asti, isovanhemmat käy lastenlasten luona, ottaa kouluikäisiä yökylään jne. Vaikka asumme isommassa kaupungissa ja esim lastenlasten koulussa on ollut korona-altistumisia.
Tapaavat kyllä ja myös Helsingistä tulevia. Keväällä eivät tavanneet.
Kesällä tavattiin ja syyskuussakin. Mitta ei nyt enää
Olen isoäiti, jolla mm sydämen vajaatoiminta. Tapaan poikani perhettä vain FaceTimessa.
En pelkää kuolemaa, mutta jälkisairaudet ovat pelottavia. Pelkään myös joutuvani avuttomaan tilaan.
Rakastan kaunista kotiani ja haluan elää kodissani mahdollisimman pitkään,
Vietän päiväni lukemalla 5 eri maan lehtiä netissä.
Tapaan saman ikäistä ystävääni kerran viikossa ravintolassa lounaalla.
Ulkona ollaan tavattu koko Koronan ajan. Kamalaa lapsille, jos saisivat meiltä Koronan ja kuolisivat tai joutuisivat teholle.
Ollaan tavattu, asutaan suht lähellä. Miehen äiti jäi juuri ennen koronaa tammikuussa leskeksi ja hänelle on ollut todella tärkeää että on saanut lapsenlapset ja lapsetkin lähelle. Omat vanhempani auttavat meitä paljon lastenhoidossa kun ollaan miehen kanssa yrittäjiä.
tavattu pojan vauvaa , olen perusterve 48- vuotias, joten en kuulu riskiryhmään. Omaa yli 70 v. anoppia ei olla tavattu muuten kuin ulkona.
Kyllä tavataan. Ainoastaan jos on ns koronaoireita niin sitten pidetään taukoa tapaamisista, muuten ollaan tavattu ihan normaalisti viikottain.
Molempia mummoja tapaa muttei pappaa. Kumpikaan mummoista ei kuulu riskiryhmään ja ovat järjestäneet asiat nii et hyvi huonot mahikset heillä saada korona juuri että voi tavata lapsenlapsia
Joo, ollaan nähty. Mun vanhemmat on vuorotteluvapaalla, joten on nähty viä useammin kuin normaalisti. Paljon muita ei ole sitten nähtykään.
Ihan normaalisti ollaan tekemisissä joka päivä mummujen ja pappojen kanssa. Täällä ei ole yhtään todettuja tartuntoja.
Keväällä sulun aikaan ei. Kesällä tavattiin, mutta nyt syksyllä, kun koronatapauksia alkoi tulla tänne, lopetettiin tapaaminen. Asumme Etelä-Pohjanmaalla, ja täällähän on nyt tartuntaluvut laskeneet, joten voi olla, että tavataan kohta. Tämä siis koskee mun vanhempia, jotka asuvat n. 50 km päässä meistä. Mieheni vanhemmat taas asuvat eri puolilla Etelä-Suomea. Mieheni isä on muistisairas ja palvelutalossa. Hän on etäinen miehelleni, joten eivät ole tavanneet. Emme ole nyt matkustaneet Uudellemaalle, missä hänen äitinsä asuu, joten emme ole tavanneet häntä.
Kaikki isovanhemmat kuuluvat riskiryhmiin eri tavoilla.
Emme ole tavanneet emmekä aio tavata isovanhempia emmekä muitakaan sukulaisia korona-aikana! Äitinä en todellakaan ymmärrä äitejä ja isiä, jotka kyläilevät perheensä kanssa ja antavat myös lastensa kyläillä mummoloissa koronapandemian aikana! En tajua äitejä ja isiä, jotka vievät jopa lapsiaan mummoloihin hoitoon korona-aikana! Mitä näitten äitien ja isien päässä oikein liikkuu???
Toivottavasti lasten äidit ja isät ottavat nyt maalaisjärjen käyttöön ja alkavat noudattaa viranomaisten koronaohjeita. Kyläilyt, vierailut ja maakunnasta toiseen ramppaaminen levittävät tehokkaasti mahdollista koronavirusta ja lisäävät tartuntojen mahdollisuutta.
Vanhempien pitää nyt ottaa kasvatusvastuu lapsistaan ja lopettaa kyläilyt mummoloissa. Vanhempien pitää myös kieltää isovanhempia tapaamasta lastenlapsia. Joulu, joululoma, uusi vuosi ja loppiainen vietetään tänä vuonna oman perheen kesken!
Olen 60 v mummo ja kyllä tapaamme viikoittain
Olen mummo 51v. ja kyllä, tapaan lapsenlapsia viikoittain ja hoidankin heitä.
Minun päätöksestäni eivät tapaa. Asiasta on tullut riitaa. Keväällä/kesällä olimme äitini kanssa asiasta yksimielisiä, mutta nyt äitini marmattaa, kun ei nää lapsenlapsia. En voi ottaa sellaista kontolleni, että tartutamme häneen koronan tietämättä, ja se on sitten kohtalokas tauti. Isovanhemmat ovat kaikki riskiryhmää sairauksien perusteella.