Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudut pitkälle lennolle kylmästä lämpimään?

Vierailija
11.02.2014 |

Miten pukeutua mukavasti pitkälle lentomatkalle? Milaista vaatetusta itse suosit? Mekko vai housut? Mitä materiaalia? Mitä muuta päälle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhat mammahousut, mustat ja siistit. Ei ne äitiysvaatteilta näytä mutta oi kun niissä on ihana nukkua! Ei purista mistään.

Talvitakki ylälokeroon ja alla väljä paita. Iso huivi/ kaulaliina mukaan jota käytän peittona/ koneen kylmyyttä vastaan. Sen ja talvitakin saa helposti nakattua käsivarsille perillä

Vierailija
2/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:30"]

Mulla on vanhat mammahousut, mustat ja siistit. Ei ne äitiysvaatteilta näytä mutta oi kun niissä on ihana nukkua! Ei purista mistään.

Talvitakki ylälokeroon ja alla väljä paita. Iso huivi/ kaulaliina mukaan jota käytän peittona/ koneen kylmyyttä vastaan. Sen ja talvitakin saa helposti nakattua käsivarsille perillä

[/quote]

Otatko oikeesti talvitakin mukaan Maahan, jossa on 30 astetta lämmintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, iso huivi ja neuletakki, villasukat ehdottomasti aina lentokoneessa itselläni. Perillä kentällä riisun sukkahousut.

Takin yms jätän kentälle autoon, tai lähden taksilla ilman päällysvaatteita.

Vierailija
4/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutuen tietysti.

Laittelen kotokylmässä parit paidat päällekkäin, housujen alle tuplausta ja sitä rataa. Ennen laskeutumista kuoriudun ylimääräisistä.

Vierailija
5/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon ja alkoi soimaan päässä: "Mä tuun kylmästä lämpimään..."

Vierailija
6/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

Jep. Se on takastuloa varten. Ei ole yhtäkään reissua jossa olisin saanut heti taksin/ kyyti saapuis ajallaan. Aivan liian monta kertaa on tultu koettua se kulttuurishokki kun tulen 30°C maasta takaisin lepposaan -15°C. Toi lämpötila ero, ei sitä hullukaan kestä hymyillen. Mielummin lomalla ripustan turhan vaatteen kaappiin kun koen tota enää ikinä. Hyi hit... että inhoan kylmyyden tunnetta

Vierailija
7/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän.

Jos menen taxilla kentälle niin vain ohuet siistit farkut, T-paita ja neulevillatakki.

Jos oma auto jää lentokentän parkkiin niin silloin voi jättää kaikki talvivaatteet autoon eli en todellakaan raahaa mitään toppatakkia etelään.

Vierailija
8/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu lentokentän vieressä, joten takki on välttämätön kentälle matkustaessa. Otan kuitenkin talvitakeista ohuimman ja laitan sen alle useita kerroksia: t-paidan, paidan ja neuletakin. Minullakin on aina iso huivi mukana ja koneessa pidettäviksi villasukat laukussa. Jos ulkona on lähtiessä plussaa, en laita pitkiä kalsareita, mutta jos on miinusta, laitan farkkujen alle silkkikalsarit. Riisun kalsarit perillä yleensä vasta lentokentän vessassa eli en vielä lentokoneessa, jossa vessat ovat yleensä pieniä. Otan olkalaukkuun sandaalit, jotka vaihdan myös siellä kentällä.

Vierailija
9/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoasemalla saisi olla kyllä joku säilytystila tai lokero, minne voisi jättää vaatteet odottamaan. Itse en ota koskaan päällysvaatteita, mikä yleensä toimii ihan hyvin. Jokunen vuosi sitten palasin Singaporesta 30 asteen lämmöstä Suomen talveen ja -20C aamuun ja taksijono oli tavanomaista pidempi. Oli pitkät 20 minuuttia odottaa taksia hupparissa ja collegehousuissa.

Vierailija
10/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi reissata farkuissa pitkän lennon? Mulla ainakin vatsa turpoaa lentokoneessa niin, että mekko on ainoa vaihtoehto. Lisäksi mulla on villatakki, lentosukat, legginsit (jotka riisun perillä) ja villasukat laukussa.

Vierailija
11/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin kaikille pitkille lennoille, eli joustavaa kangasta olevat housut, lentosukat, t-paita, ohut neuletakki ja pashmina, jalkaan helposti pois sujahtavat kengät.

Vierailija
12/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikkien vatsa ei turpoa. Eikä kaikkien farkut ole kireät. Kaikkien farkut ei ole edes farkkukangasta :) En tole tullut koskaan ajatelleeksi, että farkuissa matkustaminen olisi ongelma.

Vierailija
13/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän talvitakin autoon, en ainakaan mukaan ota. Sitten kerrospukeudun - toppi alle ja päälle neuletakki ja iso huivi, jotka lämmittää koneessa ja voi sulloa laukkuun perillä. Minun farkkuni eivät purista. Kenkinäkin menee Etelä-Suomen talvessa jotkut tennarit, jotka jalassa kestää lämpimämmälläkin säällä

Vierailija
14/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia housuja käytätte lennoilla? Mitkä olisi hyvät. Sellaiset jotka ei kiristäisi ja joihin ei tulis polvipusseja tai ryppyjä.

Vierailija
15/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginssit, pitkä t-paita/ lyhythihainen trikoomekko, joku puuvillatakki ja huivi.

Kentällä ennen check-iniä vaihdan talvikengät kevyempiin (tai vaihtoehtoisesti sitten koneessa jos käsimatkatavaroihin mahtuu) ja heitän talvitakin ruumaan menevään laukkuun.

Käsimatkatavaroihin kuuluu myös villasukat mitkä ovat mukavat koneessa.

Kohteessa sitten voi heittää villatakin pois päältä ja nostaa legginssien lahkeita jos on erityisen kuuma.

Paluumatkalla toimii myös ihan kollarit.

Ja minä olen juuri se joka ei pahemmin tyylistään välitä koneessa tai kentällä, etenkin silloin jos ei ole tarvetta näyttää kohteessa edustavalta esim. jonkun työjutun takia.

Vierailija
16/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava pusero, kiristämättömät  housut, sandaalit, sukat, lämpimähkö jakku/fleese. Tässä kaikki, toiminut kymmenillä matkoilla, Kreikasta Thaimaahan ja siltä väliltä.

Kun tarkenen, riisun sukat ja tungen fleesen kassiin. Päinvastoin toimin kotimatkalla.

Meidät vie lentoasemalle vävy, tytär tai taksi. Hyvin tarkenee, voin vakuuttaa.

Vierailija
17/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää olla vaatteet, jotka ei rypisty ja jotka jous taa ja hengittää. Stretchfarkut on ihan ok ja mekko on ihan ok. Molemmat vaativat myös legwarmereita tai villasukkia ja tossuja. Villatakit tai huivit ovat hyväksi. Luonnonkuidut ovat parempia kuin tekokuidut. Pellava ei kuitenkaan yksin ole hyvä, ellet halua näyttää hippipultsarilta immigration deskillä. Ei sillä että sen väliä olisi.

Itse en ota talvitakkeja mukaan, jos niitä ei kohteessa tarvita, mutta minä asunkin 20min taksimatkan päässä kentältä ja täällä taksin saa helposti - jos ei saa, odotella voi sisätiloissa. Kesätakkip ja huivi on tarpeeksi. Jos koneen lähtö olisi bussi-tai junamatkan päässä, ottaisin varmasti talvivaatteet mukaan.

kannattaa kuitenkin muistaa, että koneessa on yleensä aika vetoisa "ilmanvaihto", ja koneessa ei millään hellevetimillä pärjää.

Vierailija
18/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkille lennoille mukavat housut tai caprit, toppi/T-paita, neule niiden päälle, tennarit tai sandaalit jalkaan. Koneeseen mukaan villasukat, joissa voi hiippailla likaisella käytävällä likaiseen vessaan. Kaikki talvivaatteet ja -kengät jätetään autoon.

Vierailija
19/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 21:00"]

Pitkille lennoille mukavat housut tai caprit, toppi/T-paita, neule niiden päälle, tennarit tai sandaalit jalkaan. Koneeseen mukaan villasukat, joissa voi hiippailla likaisella käytävällä likaiseen vessaan. Kaikki talvivaatteet ja -kengät jätetään autoon.

[/quote]

hyi, menetkö sä niissä villasukissa vessaan? Siellä on aina kusta lattialla. Sukat sen jälkeen kusessa.

Vierailija
20/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:33"]

[/quote]Jos sieltä joutuu tulemaan pois, niin mitä päälle kun menee odottamaan bussia lentokentällä pakkaseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan