Häpeän sitä että tupakoin, normaalia?
Olen polttanut vähän yli vuoden vasta. Alussa minua ei kiinnostanut mitä muut siitä tupakasta miettii mutta nyt muutamia kuukausia asia on vaivannut. En kehtaa polttaa yksin kulkiessa kaupungilla, jos poltan niin en vedä sauhuja jos joku katsoo minua.. etenkin vanhukset hävettävät ihan hemmetisti.. ajatuksissa pyörii että nyt oon huono paska ihminen noiden takia. Lisäksi vaikka polttaisin ihan yksinäni, usein tulee ajatus mieleen että oon oikeesti huono ja oksettava ihminen tupakan takia ja tulee pahamieli.. Joskus taas poltan ihan normaalisti missä vaan ilman mitään omantunnontuskia. Lopettamiseen mulla ei ole mitään mielenkiintoa.. mutta onko kellään muulla tätä että tupakka hävettää?
ps. eriasia jos on toisen tupakoivan ihmisen seurassa, silloin se tupakointi ei hävetä :) yksin vain, julkisilla siis.
Kommentit (33)
Ihan oikeasti lopeta nyt, olet vasta vuoden polttanut.
Ei tupakoiva ihminen välttämättä haise kuin jonkun aikaa tupakan polton jälkeen.
Esim.1: itse poltin yläasteella, eivätkä vanhempani sitä ikinä haistaneet. Tuli heille täytenä yllätyksenä, kun vuosia myöhemmin tulu puheeksi. Niin eivät siis itse polta.
Esim.2: mun ystävä polttaa, mutta hän tai hänen kotinsa tai vaatteet eivät siltä haise, jos ei just ole tupakilla käynyt.
Provo! Yksikään 18-vuotias ei ikinä sano tai tule sanomaan että "minä en ole aikuinen" ;)
Tupakointi on niin noloa nykyään. En ole sitä edes tajunnut ennen kun olin lasten kanssa kotona ja liikuttiin pääasiassa leikkipuistoissa, kaupassa jne. Mutta nyt kun tulen töistä ja kävelen keskustassa (Tampere) ja ihmiset kulkee röökiä vetäen niin on se vaan noloa. Tupakointi on niin lähiötouhua.
Vaikka itse asun siis myös lähiössä ja olen aikanaan polttanut :D
Lisäksi tupakoijien haju on jotain ihan karseeta. Varsinkin jos yrittävät peittää hajua hajuvedellä tms. Pelkkä tupakkakin on parempi haju kuin tupakka+hajuvesi ja pahimmassa tapauksessa vielä hajusteellinen pesuaine/huuhteluaine vaatteissa. Y-ÖK.
Aloitin polttamaan kovin nuorena ja nyt vasta 24-vuotiaana olen alkanut häpeämään polttamistani suuresti. Olen kyllä vähentänyt huomattavasti, sillä tupakan haju ja maku on alkanut oksettamaan. Aion lopettaa tupakoinnin heti kun pahemmat ongelmat on selätetty. Nuoresta asti opetellut hallitsemaan stressiään vain tupakan avulla niin tämän hetken stressinhallintakeinot aika vähissä..
Mä myös häpeän polttamistani, se on tässä parin viime vuoden aikana iskostunut päähän. Yliopistolla vain vähemmistö polttaa, en minäkään siellä kehtaa sauhutella. Lähinnä töissä tulee poltettua tai öisin parvekkeella :D
Hyvin on siis tämä valistus toiminut, Jenkeissähän on jo vuosikausia pidetty polttavia ihmisiä wt:nä, siellä muakin katsottiin halveksuen kun kadulla poltin. Nyt kun sais tän typerän tavan lopetettua kokonaan!
Kyllä muakin hävettää. En koskaan polta muualla kuin kotona, koska en halua että muut saa tietää kuinka typerä olen.
Muistan itsekin miten aina häpesin polttamista. Varsinkin silloin jos vanhuksia tuli vastaan, ja tumpin poisheittämisen hetki oli aina yhtä tuskaa kun piti tehdä se huomaamaattomasi ettei kukaan muka näe. Lopetin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:58"]
Lisäksi tupakoijien haju on jotain ihan karseeta. Varsinkin jos yrittävät peittää hajua hajuvedellä tms. Pelkkä tupakkakin on parempi haju kuin tupakka+hajuvesi ja pahimmassa tapauksessa vielä hajusteellinen pesuaine/huuhteluaine vaatteissa. Y-ÖK.
[/quote]
Kaikkein karseinta on tupakan ja hammastahnan yhteistuoksahdus.
Minä kanssa poltin satunnaisesti monta vuotta, harvoin yksin, ennemmin porukassa jossa muutkin polttivat.
Häpesin kyllä jo silloin, jos joku savuton ihminen katsoi minua ja tuprutteluani.
Tiedätkös, ongelma oli sillä selvä, kun yksinkertaisesti lopetin sen typerän tavan ja jätin tupakan kokonaan. Ei tarvitse hävetä enää!
jokainen saa elää elämänsä niinkuin haluaa älä häpeä et tee mitään rikollista ainahan näitä moraalinvartijoita riittää vahtimaan muiden elämää, kun oma on niin tylsää ilman tupakkaa. Minä ainakin viis veisaan siitä mitä muut ajattelee ja jos joku huomauttaa saa kyllä sellaisen ryöpyn niskaansa ettei stiä toisten tee.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:17"]
Olet polttanut vähän yli vuoden.
Lopeta nyt ihmeessä! Mikä idea ylipäätään on ollut aloittaa enää tuossa vaiheessa? Oletan siis, ettet ole kuitenkaan mikään 16-vuotias.
[/quote]
Jaa, myöhemmin ketjussa selvisi, että ap on 18. Myöhäinen aloitus silti.
Yhtä kaikki, helppo olis lopettaa vuoden sauhuttelun jälkeen