Sara Chafak kertoi Ilta-Sanomissa Losin reissusta - sivu kadonnut
Eilisessä IS:ssa Chafak kertoi lomamatkastaan Los Angelesiin. Tarkoitus hakea samalla reissulla töitä. Nyt sivu on kadonnut, googlella löytyy linkki:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288652342063.html
Uutinen siis poistettu. Tajusikohan, että reissu voi tyssätä jos ei ole visa-asiat kunnossa. Turistiviisumilla ei töitä nimittäin etsitä tai tehdä USA:ssa. Yhdelle missukalle taisi käydä aikoinaan kehnosti, kun antoi samanlaisen haastattelun.
Kommentit (56)
Tosta linkistä on olennaisin kopioitu yhteen viestiin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:04"] Mites NHL:ssä, eikös siellä ole jotkut try out -jutut, joissa suomalaispelaaja voi käydä näyttämässä itseään ja myöhemmin tulla ostetuksi joukkueeseen? Vai käykö joukkueiden edustajan aina katsastamassa nuoret, uudet lupaukset heidän kotimaassaan? Havettaa sanoa nain Amerikassa jo muutamia vuosikausia asuneena ja jaakiekon ollessa omankin lapsen harrastus etta ei aavistustakaan. Poikanikaan ei tieda mutta lupaa kysya treeneissa huomenna (kello on meilla 5 vaille seitseman illalla). Voisi odotellessa kysya eraalta blogistilta jolle jaakiekko ja nhl taitaa olla puoli elamaa.
Oma poikani ei tiennyt asiasta sen tarkemmin muuta kuin etta varsinaiset try outit ovat harvinaisempia ja pelaajakauppa tapahtuu ennen kautta. Myoskaan bloggaaja ei tiennyt sen tarkemmin, eli asia on edelleen auki. Alla lyhentamattomana hanen vastauksensa:
Apua :D Oon kyllä tietoinen vauvapalstan pahoista kielistä. Mun on pakko sanoa että mulla ei ole aavistustakaan jenkkilän viisumilaeista ja vastaavista, en ole rapakon toiselle puolelle vielä päässyt vierailemaan. Viisumivapauden tiesin, mutten sitä, että viisumitta ei saa käydä työhaastatteluissakaan.
Myöskään tohon try out-kysymykseen ja viisumioikeuksiin en osaa tyhjentävästi vastata. Eurooppalaisia pelaajia tarkkaillaan kykyjenetsijöiden eli scouttien avulla, jokaisella NHL-joukkueella on useita scoutteja, joiden tehtävä on käydä katsomassa pelejä ja bongata sieltä kehityskelpoisia pelaajia. Esimerkiksi Antero Niittymäki toimii Flyersin scouttina. Suomessa toimivat kykyjenetsijät sitten kiertävät ympäri maata katsomassa pelejä junnuista liigaan, tarkkailevat pelaajia ja raportoivat sitten työnantajaseuralleen. Vähänniinkuin tontut käyvät kyttäämässä lasten käyttäytymistä josta sitten raportoidaan Joulupukille.
Pääsääntöisesti NHL-potentiaalisen EU-pelaajan tie kohti NHL:ää kulkee draftin kautta. Draft-vuoden noin sata potentiaalisinta sankaria kutsutaan about kuukausi ennen draftia ns. Combine-tapahtumaan, mikä on eräänlainen työhaastattelu, jossa eri NHL-joukkueet haastattelevat pelaajia ja heille teetetään kuntotestejä sun muuta rääkkäystä, viimeiset näytöt ennen draftia. Draft on se tapahtuma, missä joukkueet varaavat vuorotellen pelaajia. Varaus ei automaattisesti tarkoita sitä, että pelaaja tulee pelaamaan kyseisessä joukkueessa, mutta varanneella joukkueella on neljä vuotta aikaa tehdä sopimus, jos katsoo pelaajan sopivan joukkueen tarpeisiin. Päälle parikymppisiä pelaajia ei tarvitse enää varata, vaan änärisopimuksen voi saada "suoraan", kuten vaikkapa Ilari Melartin tapaus viime kesänä.
Varanneet joukkueet sitten järjestävät silloin tällöin Prospect Campeja suojateilleen, jotka nämäkin voisi rinnastaa työharjoitteluun. Lapsukaiset siellä pelaavat jääkiekkoa ja yrittävät esiintyä mahdolliselle tulevalle työnantajalleen edukseen Esimerkiksi Teuvo Teräväinen teki Blackhawksin kanssa sopimuksen nyt viime kesänä tulokasleirinäyttöjen perusteella.
Mun oma veikkaus on, että urheilua ei katsota ihan samanlaiseksi työksi, joten noita leirejä ei lasketa sitä työviisumia velvoittavaksi "työharjoitteluksi" koska pelaaja ei pelaa virallisia otteluita työnantajan paidassa. Try out on sitten eri asia, siinä ollaan nimenomaan koeajalla, ja pelaamassa joukkueelle, ja oletan, että tähän tarvitaan viisumi. Mä en valitettavasti tunne yhtään NHL-pelaajaa, en eurooppa- kuten en USA-taustaistakaan, joten en voi onkia selville virallista tietoa.
Toivottavasti poikasi saa selvitettyä paremmin mieltäsi painavan asian, ja terkkuja Minnesotaan ! :)
T: 34
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:04"] Mites NHL:ssä, eikös siellä ole jotkut try out -jutut, joissa suomalaispelaaja voi käydä näyttämässä itseään ja myöhemmin tulla ostetuksi joukkueeseen? Vai käykö joukkueiden edustajan aina katsastamassa nuoret, uudet lupaukset heidän kotimaassaan? Havettaa sanoa nain Amerikassa jo muutamia vuosikausia asuneena ja jaakiekon ollessa omankin lapsen harrastus etta ei aavistustakaan. Poikanikaan ei tieda mutta lupaa kysya treeneissa huomenna (kello on meilla 5 vaille seitseman illalla). Voisi odotellessa kysya eraalta blogistilta jolle jaakiekko ja nhl taitaa olla puoli elamaa. Oma poikani ei tiennyt asiasta sen tarkemmin muuta kuin etta varsinaiset try outit ovat harvinaisempia ja pelaajakauppa tapahtuu ennen kautta. Myoskaan bloggaaja ei tiennyt sen tarkemmin, eli asia on edelleen auki. Alla lyhentamattomana hanen vastauksensa:
Apua :D Oon kyllä tietoinen vauvapalstan pahoista kielistä. Mun on pakko sanoa että mulla ei ole aavistustakaan jenkkilän viisumilaeista ja vastaavista, en ole rapakon toiselle puolelle vielä päässyt vierailemaan. Viisumivapauden tiesin, mutten sitä, että viisumitta ei saa käydä työhaastatteluissakaan. Myöskään tohon try out-kysymykseen ja viisumioikeuksiin en osaa tyhjentävästi vastata. Eurooppalaisia pelaajia tarkkaillaan kykyjenetsijöiden eli scouttien avulla, jokaisella NHL-joukkueella on useita scoutteja, joiden tehtävä on käydä katsomassa pelejä ja bongata sieltä kehityskelpoisia pelaajia. Esimerkiksi Antero Niittymäki toimii Flyersin scouttina. Suomessa toimivat kykyjenetsijät sitten kiertävät ympäri maata katsomassa pelejä junnuista liigaan, tarkkailevat pelaajia ja raportoivat sitten työnantajaseuralleen. Vähänniinkuin tontut käyvät kyttäämässä lasten käyttäytymistä josta sitten raportoidaan Joulupukille. Pääsääntöisesti NHL-potentiaalisen EU-pelaajan tie kohti NHL:ää kulkee draftin kautta. Draft-vuoden noin sata potentiaalisinta sankaria kutsutaan about kuukausi ennen draftia ns. Combine-tapahtumaan, mikä on eräänlainen työhaastattelu, jossa eri NHL-joukkueet haastattelevat pelaajia ja heille teetetään kuntotestejä sun muuta rääkkäystä, viimeiset näytöt ennen draftia. Draft on se tapahtuma, missä joukkueet varaavat vuorotellen pelaajia. Varaus ei automaattisesti tarkoita sitä, että pelaaja tulee pelaamaan kyseisessä joukkueessa, mutta varanneella joukkueella on neljä vuotta aikaa tehdä sopimus, jos katsoo pelaajan sopivan joukkueen tarpeisiin. Päälle parikymppisiä pelaajia ei tarvitse enää varata, vaan änärisopimuksen voi saada "suoraan", kuten vaikkapa Ilari Melartin tapaus viime kesänä. Varanneet joukkueet sitten järjestävät silloin tällöin Prospect Campeja suojateilleen, jotka nämäkin voisi rinnastaa työharjoitteluun. Lapsukaiset siellä pelaavat jääkiekkoa ja yrittävät esiintyä mahdolliselle tulevalle työnantajalleen edukseen Esimerkiksi Teuvo Teräväinen teki Blackhawksin kanssa sopimuksen nyt viime kesänä tulokasleirinäyttöjen perusteella. Mun oma veikkaus on, että urheilua ei katsota ihan samanlaiseksi työksi, joten noita leirejä ei lasketa sitä työviisumia velvoittavaksi "työharjoitteluksi" koska pelaaja ei pelaa virallisia otteluita työnantajan paidassa. Try out on sitten eri asia, siinä ollaan nimenomaan koeajalla, ja pelaamassa joukkueelle, ja oletan, että tähän tarvitaan viisumi. Mä en valitettavasti tunne yhtään NHL-pelaajaa, en eurooppa- kuten en USA-taustaistakaan, joten en voi onkia selville virallista tietoa. Toivottavasti poikasi saa selvitettyä paremmin mieltäsi painavan asian, ja terkkuja Minnesotaan ! :)
T: 34
Lainaus epaonnistui, uusi ja viimeinen yritys! T: 34&41
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:40"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:04"] Mites NHL:ssä, eikös siellä ole jotkut try out -jutut, joissa suomalaispelaaja voi käydä näyttämässä itseään ja myöhemmin tulla ostetuksi joukkueeseen? Vai käykö joukkueiden edustajan aina katsastamassa nuoret, uudet lupaukset heidän kotimaassaan? Havettaa sanoa nain Amerikassa jo muutamia vuosikausia asuneena ja jaakiekon ollessa omankin lapsen harrastus etta ei aavistustakaan. Poikanikaan ei tieda mutta lupaa kysya treeneissa huomenna (kello on meilla 5 vaille seitseman illalla). Voisi odotellessa kysya eraalta blogistilta jolle jaakiekko ja nhl taitaa olla puoli elamaa. Oma poikani ei tiennyt asiasta sen tarkemmin muuta kuin etta varsinaiset try outit ovat harvinaisempia ja pelaajakauppa tapahtuu ennen kautta. Myoskaan bloggaaja ei tiennyt sen tarkemmin, eli asia on edelleen auki. Alla lyhentamattomana hanen vastauksensa:
Apua :D Oon kyllä tietoinen vauvapalstan pahoista kielistä. Mun on pakko sanoa että mulla ei ole aavistustakaan jenkkilän viisumilaeista ja vastaavista, en ole rapakon toiselle puolelle vielä päässyt vierailemaan. Viisumivapauden tiesin, mutten sitä, että viisumitta ei saa käydä työhaastatteluissakaan. Myöskään tohon try out-kysymykseen ja viisumioikeuksiin en osaa tyhjentävästi vastata. Eurooppalaisia pelaajia tarkkaillaan kykyjenetsijöiden eli scouttien avulla, jokaisella NHL-joukkueella on useita scoutteja, joiden tehtävä on käydä katsomassa pelejä ja bongata sieltä kehityskelpoisia pelaajia. Esimerkiksi Antero Niittymäki toimii Flyersin scouttina. Suomessa toimivat kykyjenetsijät sitten kiertävät ympäri maata katsomassa pelejä junnuista liigaan, tarkkailevat pelaajia ja raportoivat sitten työnantajaseuralleen. Vähänniinkuin tontut käyvät kyttäämässä lasten käyttäytymistä josta sitten raportoidaan Joulupukille. Pääsääntöisesti NHL-potentiaalisen EU-pelaajan tie kohti NHL:ää kulkee draftin kautta. Draft-vuoden noin sata potentiaalisinta sankaria kutsutaan about kuukausi ennen draftia ns. Combine-tapahtumaan, mikä on eräänlainen työhaastattelu, jossa eri NHL-joukkueet haastattelevat pelaajia ja heille teetetään kuntotestejä sun muuta rääkkäystä, viimeiset näytöt ennen draftia. Draft on se tapahtuma, missä joukkueet varaavat vuorotellen pelaajia. Varaus ei automaattisesti tarkoita sitä, että pelaaja tulee pelaamaan kyseisessä joukkueessa, mutta varanneella joukkueella on neljä vuotta aikaa tehdä sopimus, jos katsoo pelaajan sopivan joukkueen tarpeisiin. Päälle parikymppisiä pelaajia ei tarvitse enää varata, vaan änärisopimuksen voi saada "suoraan", kuten vaikkapa Ilari Melartin tapaus viime kesänä. Varanneet joukkueet sitten järjestävät silloin tällöin Prospect Campeja suojateilleen, jotka nämäkin voisi rinnastaa työharjoitteluun. Lapsukaiset siellä pelaavat jääkiekkoa ja yrittävät esiintyä mahdolliselle tulevalle työnantajalleen edukseen Esimerkiksi Teuvo Teräväinen teki Blackhawksin kanssa sopimuksen nyt viime kesänä tulokasleirinäyttöjen perusteella. Mun oma veikkaus on, että urheilua ei katsota ihan samanlaiseksi työksi, joten noita leirejä ei lasketa sitä työviisumia velvoittavaksi "työharjoitteluksi" koska pelaaja ei pelaa virallisia otteluita työnantajan paidassa. Try out on sitten eri asia, siinä ollaan nimenomaan koeajalla, ja pelaamassa joukkueelle, ja oletan, että tähän tarvitaan viisumi. Mä en valitettavasti tunne yhtään NHL-pelaajaa, en eurooppa- kuten en USA-taustaistakaan, joten en voi onkia selville virallista tietoa. Toivottavasti poikasi saa selvitettyä paremmin mieltäsi painavan asian, ja terkkuja Minnesotaan ! :)
T: 34 Lainaus epaonnistui, uusi ja viimeinen yritys! T: 34&41Oletko kuullut kappalejaosta
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 00:43"]
Oletko kuullut kappalejaosta
[/quote]
Olen kuullut kylla. Ilmeisesti quote-tagien kaytto ei ole mahdollista palstan ulkopuolisissa lainauksissa kuten yritin blogistin vastauksen laittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 03:00"]
Sauli on varmaan jo permanent resident ja pääsee muutaman vuoden päästä hakemaan kansalaisuutta.
[/quote] Milla peruusteella se olisi permanent resident?
Mietin kans, että milläköhän Sauli siellä majailee.. Meni sinne Adamin perässä ja sitten ne erosi.
Paskanmarjat. Siinä rajatarkastuksessa vaan sanoo että olen metsuri ja tulin lomailemaan. Sitten onkin 3kk aikaa etsiä ihan mitä töitä vaan. Toimi ainakin mulla. Ps. En ole metsuri enkä jäänyt töihin sinne, vaikka aika varmasti olis työpaikka löytyny. :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:52"]
Paskanmarjat. Siinä rajatarkastuksessa vaan sanoo että olen metsuri ja tulin lomailemaan. Sitten onkin 3kk aikaa etsiä ihan mitä töitä vaan. Toimi ainakin mulla. Ps. En ole metsuri enkä jäänyt töihin sinne, vaikka aika varmasti olis työpaikka löytyny. :)
[/quote] Kiitos hyvasta neuvosta! Varmasti olisi tyopaikka loytynyt jos olisit etsinyt :D
Ethän sä puhu nyt Sara La Fontainesta (vai mikä se nimi on?)?
Kummasti kaikki Amerikkaan yrittävät ovat nykyään Saulin ystäviä. Tätä olen ihmetellyt. Toisaalta noi julkkispiirit on sen verran pienet et kai kaikki tuntee toisensa jotenkin.
Tuskin se mikään super läheinen ystävä Saulille on. Taisivat tutustua Dancing on Ice:n kuvauksissa ja varmaan Sauli näyttää ihan mielellään suomikamuille kaupunkia. Saulin blogia lukemalla sai sen kuvan että Salkkari-Mia on ihan Saulin kämpillä kylässä nyt Losissa ollessaan, mutta tuskimpa Sara poikaystävineen majottuu Saulin luo.
Muistaakseni se lehti joka julkaisi Saulin kuvia oli Englantilainen, vaikkakin siis kuvaukset Jenkeissä tehtiinkin. Mutta muistelen lukeneeni että valokuvaaja oli Saulin tuttuja jne. eli ehkä Saulilla tuolla kontakteja on. Enemmän kuitenkin mallimaailmaan jollain Pia Lamberg/Pakarisella uskoisin.
Millä viisumilla se Sauli jenkeissä oleskelee?
Varmaan jollain mediaviisumilla kun tekee mm. tv-töitä siellä. Mutta kyllä sillä varmasti on viisumiasiat kunnossa, olisi se jo kiinni jäänyt jossei olisi kun on ihan julkista tietoa että siellä asuu eikä vaan lomaile.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:04"]
Mites NHL:ssä, eikös siellä ole jotkut try out -jutut, joissa suomalaispelaaja voi käydä näyttämässä itseään ja myöhemmin tulla ostetuksi joukkueeseen? Vai käykö joukkueiden edustajan aina katsastamassa nuoret, uudet lupaukset heidän kotimaassaan?
[/quote]
Havettaa sanoa nain Amerikassa jo muutamia vuosikausia asuneena ja jaakiekon ollessa omankin lapsen harrastus etta ei aavistustakaan. Poikanikaan ei tieda mutta lupaa kysya treeneissa huomenna (kello on meilla 5 vaille seitseman illalla). Voisi odotellessa kysya eraalta blogistilta jolle jaakiekko ja nhl taitaa olla puoli elamaa.
Sauli on varmaan jo permanent resident ja pääsee muutaman vuoden päästä hakemaan kansalaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 00:03"]
Ethän sä puhu nyt Sara La Fontainesta (vai mikä se nimi on?)?
Kummasti kaikki Amerikkaan yrittävät ovat nykyään Saulin ystäviä. Tätä olen ihmetellyt. Toisaalta noi julkkispiirit on sen verran pienet et kai kaikki tuntee toisensa jotenkin.
[/quote]
Sara Chafak on koulutukseltaan kokki myöskin. Tuskin häntä S. La Fountainiin tässä on sekoitettu, vai mistä niin ajattelit..? La Fountain on persoonaltaan hymyileväisempi ja luontevampi TV:ssä (onhan hällä enemmän kokemustakin).
Ihme muuten, ettei Sofia Ruusila (ja Niko) ole ollut pyrkimässä "ameriikan markkinoille", kun eikös Nousiainen ja Sauli ole edelleen sydänystäviä. Tai ovathan he muistaakseni L.A:ssa käyneet parikin kertaa Saulia moikkaamassa.
Ihan kuin ketjussa olisi puhumassa molemmat Sarat.
Ei Sofia ja Niko mun muistaakseni ole Losissa Saulia käyneet moikkaamassa kun Niko kerran. Ainakaan niin että oisivat siitä mitään julkisesti puhuneet. Mutta ehkä nekin sinne vielä menevät.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 01:03"]
Mietin kans, että milläköhän Sauli siellä majailee.. Meni sinne Adamin perässä ja sitten ne erosi.
[/quote]
Tekee töitä ja saa palkkaa jolla maksaa elämisensä? Onhan sillä ollut viime vuonna omaa tv-ohjelmaa ja ties mitä. Kyllä niistä palkkaa maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 18:59"]
Oliko jutussa lähtöajankohta?
[/quote]
Ei tämän tarkempaa: "Huhtikuussa tilanne on kuitenkin toinen. Silloin Sara ja hänen poikaystävänsä Tuomas pakkaavat lentolaukut, ja suuntaavat Kalifornian aurinkoon."
IS:n juttu löytyy edelleen välimuistista:
http://bit.ly/1lwawcb
[/quote]Miksi tossa linkissä ei aukea mikään välimuisti, vaan jokin ihme video alkaa pyöriä?