Kuollut ja tylsä tammikuu
Juhlakauden jälkeen on äärimmäisen vaikea orientoitua arkeen, pää on jossain muualla, nyt tarvitaan Duracell pattereita, muuten en selviä joulun tuomasta lempeästä rauhasta. Paniikki iskee väkisin !
Kommentit (16)
Käyttäkää tunnelmavaloja vielä, leipokaa, saunokaa, käykää lämpimässä suihkussa, käytäkää kerrospukeutumista kylmissä kerrostaloasunnoissa, käpertykää lämpimän peiton alle, lukekaa. Talvi onkin akkujen latamisen aika. Jo vanha kansa tiesi sen. Otettin rauhallisesti.
Tammikuu on tyyni, silloin ihmismieli lepää. Lumi pehmentää liikenteen melua. On hyvä olla kaikin tavoin.
Sitä se on kun vaan passiivisesti odottaa, että muut järjestäisi jotain kivaa. Itse vaan valitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut tammikuuta. Pimeä, kylmä, synkän arkinen.
Mulle tuo kylmyys on pahinta. Toinen mikä syö henkilöä on talven pituus. Puolet vuodesta on paljon vaikka mitä selittäisi.
Nämä kuukausi- ja vuodenaika-aloitukset ovat ihania, kuukausista ja vuodenajoista on kiva puhua, vaikka olisi eri mieltäkin.
Minustakin tammikuu oli joskus tajuttoman tylsä, koska kaikki kivat juhlat on tammikuussa juhlittu, eikä lähiaikoina ole edessä mitään erikoista. Mitään loppiais- ja nuuttipukkiperinnettä ei omalla seudulla ole, joten juhlat loppuvat sitten uuteenvuoteen.
Sen takia otin itse tavaksi sen, että juhlistan vuoden päättymistä ja uuden alkamista itse jollain tavalla. Pyrin esim. aloittamaan asioita ns. puhtaalta pöydältä, ottamaan itseäni niskasta kiinni, aloittamaan uuden tavan tai vaihtamaan jonkin asian uuteen tms. Koitan myös saada tavaroitten ym. uusimisen ajoittumaan nimenomaan vuoden vaihteeseen. Ja tottakai uusi kalenteri myös kuuluu hankkia, vanha suttuinen ja piirusteltu kalenteri yms. saa mennä ja tapahtuneet asiat painua muistojen laareihin. Uuteen kalenteriin voi sitten ruveta kirjoittelemaan toiveita ym. siitä, mitä aikoo tai haluaa tulevana vuonna tehdä tai saada.
Itsellä elämä muuttui aika tavalla vuoden lopussa, kun pitkäaikainen työsuhde päättyi odottamatta ja jäin ns. tyhjän päälle. Nyt ei ole kuin valkoista kalenterissa, maiseman lisäksi, ja kaikki on periaatteessa mahdollista. Olisin toivonut ripeämpää muutosta ja uuden saamista heti alkuvuonna, mutta vielä sellaista ei ainakaan ole tapahtunut, eikä edes näköpiirissä, mikä on lannistanut ja pelottanutkin jonkun verran. MIkään työvoimatoimiston ies niskassa ei innosta. 😵💫 Oloani olen helpottanut sillä, että koitan rauhoittua ja olla iloinen uudesta elämänvaiheesta ja vuodesta, ja nauttia talvesta, ilman huolia. Ja unelmoida isosti.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kuollut ja tylsä tammikuu? Minulta ilmestyy kaksi kirjaa ja menen telkkariin. Luen, kirjoitan ja ajattelen joka päivä.
Anna-Leena?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut tammikuuta. Pimeä, kylmä, synkän arkinen.
Miksi kirjoitat kuin kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää tunnelmavaloja vielä, leipokaa, saunokaa, käykää lämpimässä suihkussa, käytäkää kerrospukeutumista kylmissä kerrostaloasunnoissa, käpertykää lämpimän peiton alle, lukekaa. Talvi onkin akkujen latamisen aika. Jo vanha kansa tiesi sen. Otettin rauhallisesti.
Ihana🔥
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoitten, työttömien ja eläkeläisten arkea sitten mainostit. Valitettavsti meistä useimmat kuitenkin käyvät töissä ja pyörittävät raskasta arkea. Talvisinkin.
Rakastan tammi-, helmi- ja maaliskuuta jos vaan lumet ja pakkanen pysyy! Siis nämä unenomaiset ihanat lumiset puut ja kuutamot ym.!!! Kimaltelevat huurrekoivut sinistä taivasta vasten, RAKASTAN!
Helmikuu on ihan pian. Paljon mukavampi kuukausi, on Runebergin päivä, laskiainen ja ystävänpäivä. Laskiaispulla on ihan parasta!
Mulla on myös synttärit helmikuussa 🎂
Miten niin kuollut ja tylsä tammikuu? Minulta ilmestyy kaksi kirjaa ja menen telkkariin. Luen, kirjoitan ja ajattelen joka päivä.