Kävin kaupassa ensi kerran 10 päivään. Käytin maskia. Huomasin, että fiksunkaan näköisillä ihmisillä ei ollut maskia?
Myös perheitä oli joilla ei ollut maskia. Mitään uhmaa en kenenkään kasvoista lukenut.
Mietin että minä olen kyllä ihan perusänkyrä kuitenkin. Yleensä haen eri katsantokannan ja jaan huomiotani, sieltä mistä kaikki muut ei älyä katsoa. Olen änkyrä myönteisessä mielessä. Haluan ottaa muut ihimiset huomioon ja käytän maskia. En mieti lainkaan sitä, että onko siitä hyötyä. Varsinkin kun kaupoissa kuulutetaan ja suositellaan maskin käyttöä.
Kommentit (10)
Mitä pelkäät? Montako vuotta ajattelit olla maskin takana? Hukkaat elämäsi. Taudit voitetaan vain saamalla niihin laumasuoja.
Mä käyn kaupassa ilman maskia ja ainoat fiksun näköiset ihmiset on maskityomia. Jotenkin tuntuu, että eläisi jossain huonossa komediaelokuvassa kun en tiedä itkeäkö vai nauraa niille maskinaamoille. En ymmärrä yhtään minkä vuoksi niitä niinkin suuri osa porukasta käyttää. Aivan järjenvastaista touhua!
Pitääpä siis jatkosakin olla ilman maskia että näyttäisi fiksulta, kiitos rohkaisusta
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelkäät? Montako vuotta ajattelit olla maskin takana? Hukkaat elämäsi. Taudit voitetaan vain saamalla niihin laumasuoja.
Koronaan ei tule laumasuojaa, se on monesta tutkimuksesta todettu ja jopa Ruotsi on muuttanut nyt linjaansa.
Hallituksen keväinen maskienvastainen propaganda upposi ja nyt osalla ihmisistä on vaikeuksia muuttaa kerran omaksuttuja asenteitaan.
Nuo naamioituneet on jotenkin pelottavan näköisiä. Joillakin on vielä musta naamio! Hui!
Ei taho kehtata käyttää eikä olla käyttämättä. Toistaiseksi en ole vielä kertakaan käyttänyt. Ehkä jossain kauempana olevassa kaupassa viittis kun pieni mahis törmätä kehenkään tuttuun. Olen aika yksinäinen ja kaikenlaisia raumoja, puutteita ja itseinhoa sielussa niin on semmosia tunnelukkoja ettei pysty koppaa suun eten laittamaan
Olin kaupassa tässä lähellä. Ei kellään ollut maskeja. Pariskunta joka vaikutti ulkosuomalaisilta piti kasvoillaan sysimustia maskeja. Kaikki antoivat heille tilaa ja oman rauhan asioida. Kun tässä pikkukaupungissa on n. 8000 asukasta ja paljon kauppoja, ei täällä ole pakko mennä ruuhkassa kauppaan. Eikä täällä ole tartuntoja ollut. Aika paljon täällä on etätyössä kakkosasunnolla olevia. Yksin metsässä kulkiessa maski on naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kaupassa ilman maskia ja ainoat fiksun näköiset ihmiset on maskityomia. Jotenkin tuntuu, että eläisi jossain huonossa komediaelokuvassa kun en tiedä itkeäkö vai nauraa niille maskinaamoille. En ymmärrä yhtään minkä vuoksi niitä niinkin suuri osa porukasta käyttää. Aivan järjenvastaista touhua!
Varsinkin, kun suurin osa käyttää edelleen maskia ihan väärin. Vähän kauhuissani katson niitä maskillisia, että onko kaikki toiminta, myös käsien pesu samaa "näyttelemistä" ja kuinka monta päivää vanhat ja pesemättömät ne käytetyt maskit kasvoilla ovat?
Itse huolehdin käsihygieniasta, pidän turvaväleistä huolen. Toivoisin muidenkin ajatteleavt järkevästi ja toimivan siten ettei levitettäisi huolimattomalla maskien käytöllä tauteja.
Kävin juuri kaupassa. Jokaikisellä oli maski, jopa lapsilla. Koska se on täällä pakollinen. Eipä tuosta juuri haittaa ole, kyllä sen kestää.
Älä ole änkyrä silloin, kun ei ole sen aika.
Kiitos.
ap