Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku käyttää osoitettani omanaan!

Vierailija
11.02.2014 |

Minulla on opiskeluiden vuoksi pieni asunto toisella paikkakunnalla. Perheeni on omistanut asunnon 20 vuotta ja tiedän nimeltä, keitä siinä on sinä aikana asunut.

Nyt minun siellä ollessani (viitenä päivänä viikossa), noin puolen vuoden aikana, asuntoon on alkanut tulla postia oletettavasti virolaiselle miehelle. Ajattelin asiaa ensin vahingoksi, mutta nyt postiluukusta on tullut säännöllisesti kirje/pari viikossa. Olen palauttanut ne postilaatikkoon Osoite tuntemanton -tekstillä, mutta kirjeitä vain tulee.

Nyt näkymätön hyyryläiseni on alkanut saada postia niin eri perintätoimistoilta kuin poliisiltakin. Jälkimmäiselle taholle yritin jopa soittaa, mutta minut laitettiin kahdesti jonottamaan ja automaatti katkaisi muutaman minuutin jälkeen puhelun. En tainnut olla prioriteettilistalla kovin korkealla. 

Mitä ihmettä minun kannattaisi tehdä? Ei olisi kivaa herätä joskus yöllä siihen, että karhukopla rynnii sisään. Tai odotella mahdollisia epävirallisia "perintätoimiston tyyppejä", joille tämä ketku on saattanut antaa saman osoitteen.

Nyt AV:n fiksut aivot raksuttamaan! Mitä ihmettä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Niin ja - onko henkilö tällä osoitevarkaudella syyllistynyt rikokseen, vai onko tuollainen periaatteessa sallittua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä nyt sellainen justimuksen esittelemä "salaa-asuja" ?

Vierailija
2/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite menisin käymään suoraan poliisiasemalla vaikka sen kirjenipun kanssa ja kysyisin asiasta. Tai varmaan postistakin vois saaha lisää tietoa ku sun osotteeseen kuitenki jatkuvasti tulee.. Mutta ennemmin sinne poliisille jos kuitenkin tulee perintätoimistosta ja poliisilta kirjeitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi, mene postiin ja selvitä onko joku tehnyt osoitteenmuutoksen kotiosoitteeseesi. Jos on, niin kerrot mikä on tilanne ja pyydät että jatkossa kaikki tuon tyypin postilähetykset käännetään jo postissa muualle.

Jos ei ole tehty mitään osoitteenmuutoksia, kerrot samat jutut ja sanot ettet halua vieraitten ihmisten postia kotiisi enää jatkossa.

Luulisin, että tämä riittää.

Vierailija
4/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko maistraatista/tmv. selville ketkä ovat kirjoilla ko.osoitteessa?Ja korjaa tiedot jos siellä joku väärä nimi näkyy.Ja laita poliisille netin kautta viestiä.Nuo nyt tuli ekana mieleen.Ikävä ongelma sinulla.

Vierailija
5/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita postilaatikkoo nimesi niin posti ei jaa sinne toisen nimisen postia

Vierailija
6/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikee idis?

Vierailija
7/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, postiin vaan käymään. Minullekin tuli vuosien ajan jonkun huijarimiehen postia, ei päivittäin mutta aina silloin tällöin. Tosin tämä oli sentäs asunut tässä osoitteessa mutta jättänyt osoitteenmuutoksen tekemättä. Joskus hain numeropalvelun kautta niin äijällä on kymmenen eri puhelinnumeroa (harvinainen nimi niin tuskin on muita).

Vierailija
8/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin menemään sinne poliisilaitokselle. Ne pääsevät sieltä väestörekisteriin ja näkevät mikä osoite on merkitty kyseisen henkilön asuinpaikaksi. Samalla selviää onko henkilöllä hakuja perässä jne.  Toki varmasti kehottavat ottamaan yhteyttä sinne Itellaankin

Omat kokemukset eivät ole mitenkään hyvät postin toiminnasta. Vein aikoinaan entiselle asukkaalle tulleita kirjeitä postiin pinon jonka olin vielä sitonut kiinni ja kirjoittanut lapun päälle, "Ei asu enää tässä osoitteessa" sain saman nipun postissa seuraavana päivänä itseni kirjoittama lappu päällä. Heitin sitten paperin keräykseen. Olin ainakin yrittänyt.

Vierailija
9/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli myös kirjeitä jollekkin ulkomaalaiselle miehelle jatkuvasti.

MInulta meinasi jäädä kelan tuet saamatta sen takia kun olin muka antanut väärää tietoa kelalle. Pian selvisi että heidän tietojensa mukaan meillä asuu 8 henkilöä vaikka oikeasti asuu 2. Ja olin kyllä tehnyt muuttoilmoituksen aikaisemmin.

Meidän piti maistraatista hoitaa todistukset sun muut siitä.

Vierailija
10/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattiin tai Poliisin puheille. Osaavat neuvoa sieltä mitä pitää tehdä. Ja saat sieltä tarvittavat todistukset. Myös isännöitsijään voisit ottaa yhteyttä. Heillähän pitäisi olla talokirja, eli onko kyseinen henkilö kirjoilla teidän taloyhtiössä?
Posti tai siis Itella ei ole virallinen viranomainen.

Vierailija
11/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, lisääkin saa antaa! Selvitän asiaa ensin postin kanssa ja siitä sitten eteenpäin. Maistraatiltakin oli tullut postia, joten nähtävästi heidänkin kirjoissaan mies asuu tuolla.

AP

Vierailija
12/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ilmoittaa ainakin ensin maistraattiin koska sieltä tiedon pitäisi kulkeutua muualle.

Vierailija
13/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda AP se posti sieltä välistä.
Jos kerran tulee maistraatin ja poliisin kirjeitä niin yhteys niihin tahoihin. Posti ei tee muuta kun kantaa kirjeet sille ilmoitettuun osoitteeseen.

Vierailija
14/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otahan muuten vielä yhteys myös sinne isännöitsijään tai kuka teillä sitten  vastaakin talon asioista. Ja ilmoita että tämä henkilö ei asu kyseisessä osoitteessa! Ettei myöskään pääse asuntoon sisälle väittämällä asuvansa siellä (näyttämällä esim maistraatin paperia)