Mikä on suurin este sille että et matkustele, vaikka haluaisit?
Mulla se, että erityislapsen hoidon järjestäminen on hankalaa.
Kommentit (66)
Arkuus ja yksinäisyys. En uskalla yksin lähteä matkoille, kun pelkään etten pärjäisi, ja minulla ei ole ketään joka lähtisi kanssani.
Rasittavat työmatkat, joiden takia en jaksa / halua / viitsi lähteä lentokentän kautta lomalle minnekään. Onneksi autolla ja junalla pääsee, silloin kun jaksaa ylipäätään kotoa lähtemistä lomalla ajatella.
Työmatkoilla muuten oppii pärjäämään yksin, kun on pakko. Itse oon kyllä matkustellut koko opiskeluajan paljonkin yksinäni ja viettänyt aikaa kummallisissakin paikoissa kesätöissä.
T.5
Täällä myös arkuus. En osaisi yksinään lähteä, kun kukaan ei olisi opastamassa. Miestäni en saa matkustelemaan, vaikka rahaa olisi.
Alle 2-vuotias lapsi ja toinen tulossa. Toki matkustellaan jossain ruotsinlaivoilla jne., mutta koska muutamaan vuoteen ei ole lasten takia mahdollista harrastaa sellaista matkustelua, mihin ollaan totuttu, niin turha tuhlata rahojaan mihinkään lapsiperhehelvettipakettimatkoihin Kanarialle.
Lapsi. Reissaisin, mutta lasta ei saa vielä hoitoon, kun vanhempani ovat työelämässä ja miehen vanhemmat asuvat kaukana. Ja mieskin on tietysti töissä eikä halua pitää lomiaan muulloin kuin kesällä.
Pieni vauva, koululaisen pitää olla koulussa, oma piheys
Rahaa on, mutta matkustan paljon työkseni autolla, taksilla ja lentäen, siksi tuonne Hki-Vantaan lentokentälle meneminen tuntuu aina siltä että lähtee tymömatkoille ja kamala aikataulustressi iskee samantien päälle ja on alitajunnassa monta päivää. Siksi menen mieluummin laivalle rentoutumaan koska siitä ei tule minkäänlaista työmatkustusfiilistä.
Lentopelko. Lamaannuttava lentopelko.
Rahaa ja mielenkiintoa olisi, mutta ei vaan pysty...
Minulla ei ole kauhean hyvin matkaseuraa, muut ovat töissä silloin kun minulla on vapaata. Yksin matkustaminen ei houkuta. Rahaakaan ei ole kauheasti käytettävissä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 14:09"]
Lentopelko. Lamaannuttava lentopelko.
Rahaa ja mielenkiintoa olisi, mutta ei vaan pysty...
[/quote]
matkustaa voi muutenkin kuin lentäen
Ensimmäisenä syynä lentopelko. Tästä sitten seuraavat että junalla en lähde lasten kanssa mihinkään reissuun eikä viikkokausia kestävä laivamatka innosta ollenkaan. Autoreissaaminen on ihan ok, mutta oman maan sisällä. Myös sekään ei ajatuksena inspaa että mentäisiin ensin laivalla ja sitten autolla.
No, säästyypähän nekin rahat johonkin tärkeämpään.
Rahan puute on suurin este.