Paras koskaan näkemäsi keikka?
Kommentit (492)
Rammstein Hartwall-areenalla vuonna 2004, mieletön pyroshow, ja mm. kosketinsoittaja pistettiin pataan ja liekitettiin Mein Teil -biisin aikana! :D Amerika -biisin aikana hallin täytti jenkkiväriset confettit.
Vierailija kirjoitti:
Madonna, Jätkäsaari 2009
Mötley Crüe, Kaisaniemen puisto 2012
Depeche Mode Hesa 2010, 2013 ja 2018
Rammstein Hesa 2010 ja 2012, Vantaa 2017 ja Tampere 2019
Meinasin tulla sanomaan saman Madonnasta ja Depeche Modesta. Jotenkin jännää. Mitenköhän paljon sitä on ihmisiä, joiden kanssa on vuosi toisensa jälkeen samaan aikaan samassa paikassa mutta ei koskaan varsinaisesti kohtaa?
Aika vähän käynyt keikoilla, mutta Ronnie James Dio Tavastialla joskus ysärivuosina. Ei siitä paljoa laulut parane, paitti Floor Jansenia jos menis katsomaan.
U2 Tukholma 1993, Zooropa-kiertue.
Springsteen new york 84. Oli kova.
Vierailija kirjoitti:
Foo Fighters Tavastialla 2003
Sama! Ja liput voitettiin koffin arvonnasta!
Eurythmics suunnilleen vuonna 1984. Luin Hesarista aamulla, että liput tulevat myyntiin tänään. Menin jonottamaan lippuja. Tulin tuntia ennen, ja olin ensimmäinen. Tiskillä pyysin "kahdeksan lippua eturiviin". Myyjä sanoi, että "ei varmaan saa...". Sanoin, että joku saa ja sain. Soitin kaverille joka vastasi näin "no mitä Eurithmicsistä?" Kerroin että lippuja on. No se siitä tarinasta.
Keikka jäi mieleen erityisen hyvänä. Olivat tosissaan. Suuria keikkapettymyksiäkin on. Suurimmat pettymykset ovat David Bowie ja Bob Dylan. Molemmat olivat niin itsetietoisia ja eivät välittäneet yleisöstä yhtään. Bowien keikalta (suunnilleen vuonna 1988-1990) yleisö alkoi marssia ulos joukolla kesken konsertin, kun oli niin "taiteellista ja kokeilevaa". Bowiella oli tarkoitus esittää lopuksi vielä viisi tuttua kappaletta. Bowie kuitenkin suuttui, ja lopetti konsertin ennen aikojaan.
Graham Parker and The Rumour, muuten tylsässä Ruisrockissa vuonna 1979. Kotimaisista Pen Lee Vieremän Rientolassa, samana vuonna tai vuotta aiemmin 1978, en muista. Kokoonpanossa Dave Lindholmin kanssa Albert Järvinen, Maukka Siirala ja Affe Forsman.
En osaa päättää onko se Living Color vai Bad Company. Molemmat tosi kovia, tiukkaa settiä alusta loppuun. Todella ammattitaitoisia myös ja heistä näkyi kuinka nauttivat olla lavalla.
Sharon Jones & The Dap Kings Circuksessa Hki Narinkkatorin vieressä! Melkeen ku ois James Brownin nähnyt! RIP Sharon Jones ja Circus :-(
Ruotsalainen vanhan ajan rockabillybändi Fatboy Pietarsaaren Jugend -talolla. Ihan kuin back to the 60's eikä porukkaa ollut liikaa joten sai istua kahden hengen pöydässä tilaten juomia tiskiltä ja tanssia salin keskellä. En jaksaisi vellovan yleisömeren keskellä seisten kuunnella pelkkää räimettä.
Sirkka Alapää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirkka Alapää kirjoitti:
Riki Sorsa, Lapuan Latosaaressa 1984.
Ollaankohan seisty vierekkäin. Latosaaressa mennyt monta viikonloppua juuri noihin aikoihin. :)
Suurella todennäköisyydellä ollaan, melkein joka lauantai siellä tuli oltua. Diskoissa kierttiin rinkiä yms.
Hauskaa oli aina
Me aloitettiin vasta joskus -89 kun tuli London Boys, Bad Boys Blue, Bogart Company, ym. Mutta sama liikennevirta sisällä ja ulkona. Olihan se uusi maailma, keikkoja en niinkään muista mitenkään erityisinä :)
U2 @ State De France, 2017.
Joshua Tree 30 -tour.
77000 katsojaa yhteislauluillassa.
Iggy Pop Provinssirockissa 1987.
Queen & Adam Lambert Hartwall Areena 2017. Joo Adam oli hyvä, mutta teinistä asti olen fanittanut Queenia ja pääsin näkemään Rogerin ja Brianin livenä. Queen on mun lempibändi.
Aerosmith joskus ehkä 2008 tms. Hartwall Areena. Aivan loistava etenkin Steven Tyler ja Joe Perry jotka jaksoivat paahtaa lavalla.
Deep Purple Nummirock -96. Vettä satoi, mutta ei se menoa haitannut.
Rammstein 2019 Tampere. Aivan mieletön keikka ja tätäkin fanittanut teinistä lähtien.
Bon Jovin olen nähnyt kolme kertaa Olympiastadionilla. Fani olen ollut ala-asteelta lähtien.
The Cure Provinssirockissa ysärillä. Oli jotenkin unenomainen tunnelma ja tuntui että keikka kesti loputtomiin vaikka festarivedot on yleensä aina liian lyhyitä.
Joku CMX:n keikka Turun Kårenilla, jossa myös se tunnelma, yleisö oli jotenkin yhtä, tiivistä energiaa, hikeä tippui tyyliin katosta, jäänyt mieleen.
Tindersticks jokunen vuosi sitten Helsingissä oli myös hieno, en ole itse mikään musahifistelijä, mutta soittivat niin hyvin yhteen alusta loppuun, että jopa minä huomasin.