Mitä mieltä olette nimestä Nella?
Kommentit (109)
lihavan pystykorvan nimi
ainakin maalla.
Lihavan lapsen nimi, koska sen nimen sävy muistuttaa palloa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:15"]
Nella on ihan ok nimi. Itse pidän enemmän Nellistä. Tai Ellasta.
[/quote]
nuo kaikki sellaisia lällynimiä, sellaisista nimistä tietää että sen antanut äiti ja/tai isä ovat kamalia vellihousuja ja lässyttäjiä, sellaisia "voi voi meidän nella-ella-bella-mussukkaa, eihän suhun sattunut kun nostit karkkipussin lattialta".
[/quote]
Jaa ei päde meihin kyllä toi sun teksti vaikka meidän tytön nimi on nella. Me valittiin se viron kalenterista ja sehän tuli muistaakseni vasta suomen kalenteriin viime vuonna.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:30"]
Nella on kaunis nimi :) monet nimet tuntuu siltä, että ne sopisi vaan pienille lapsille, mutta nimi kasvaa kyllä kantajansa mukana! Jos pidät nimestä, ei ainakaan kannata jättää antamatta sitä sen takia, että "se ei sovi aikuiselle, sitä ei oteta vakavasti" jne.. Yleisesti ottaen se, otetaanko ihminen vakavasti ei tosiaan johdu nimestä, vaan jostain aivan muusta..
[/quote]
Minun kaveri oli itse asiassa ristimänimeltään Nella mutta vaihtoi itse sen toiseen nimeen kun täytti 18. Eli voihan lapsi vaihtaa sen pois myöhemmin jos kokee äitinsä hormoonihuurussa antaman nimen typeräksi tai lapselliseksi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:15"]
Nella on ihan ok nimi. Itse pidän enemmän Nellistä. Tai Ellasta.
[/quote]
nuo kaikki sellaisia lällynimiä, sellaisista nimistä tietää että sen antanut äiti ja/tai isä ovat kamalia vellihousuja ja lässyttäjiä, sellaisia "voi voi meidän nella-ella-bella-mussukkaa, eihän suhun sattunut kun nostit karkkipussin lattialta".
[/quote]
Ja yleensä ne sellaisen nimen antaneet on vähän sellaisia ikääntyneempiä vanhempia joita voisi jo luulla lapsen isovanhemmiksi. Sellaisia jotka kyttää lapsen jokaista askelta, seuraa perässä ettei se vaan kaadu ja ala itkemään ja mussuttavat siinä samalla jotain lässynlässynläätä sille lellipennulle.
[/quote]
Ei pidä paikkansa
Kyllä Jella on enemmän tätä päivää.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:29"]
Nelli, Nella ja Ella on muuten oikeesti ihan LELLIPENTUJEN nimiä =D Niitä huudetaan parvekkeelta niin että koko lähiö raikuu! Ella-Nella kulta, tuu syömään kun äiti on laittanut erikseen sinun lempiruokaa vain sinulle kultapieni!"
[/quote]
Ei pidä paikkansa
Mitä mieltä mies on Nellasta? Mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan mies haluaisi antaa lapsensa nimeksi Nella... Se kuulostaa ihan nallelta tai nukelta tai puudelilta.
Minusta se on kiva nimi, mutta ehdottomasti kauniin tytön nimi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:37"]
Mitä mieltä mies on Nellasta? Mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan mies haluaisi antaa lapsensa nimeksi Nella... Se kuulostaa ihan nallelta tai nukelta tai puudelilta.
[/quote]
Mies antaisi korkeintaan hamsterille nimeksi jonkun Nellan tms lällynimen. Sanoisi sitä silti hamsteriksi jatkossakin.
Miehellehän tulee ihan munaton ja naismainen maine jos sanoo Nella tms ääneen julkisella paikalla! :DDD
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:35"]
Kyllä Jella on enemmän tätä päivää.
[/quote]
Tai Jello.
Naisen hormoonihuurussa tyttölapselle antama nimi, siinähän se tuli.
Turvallinen nimi koska ei sisällä s:ää eikä r:ää, eli lapsesta ei ainakaan tule puhevikaista oman helpon nimensä suhteen, eikä kiusata sen vuoksi............
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:32"]
Jaa ei päde meihin kyllä toi sun teksti vaikka meidän tytön nimi on nella. Me valittiin se viron kalenterista ja sehän tuli muistaakseni vasta suomen kalenteriin viime vuonna.
[/quote]
Nella otettiin suomalaiseen kalenteriin vuonna 2010.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:44"]
Naisen hormoonihuurussa tyttölapselle antama nimi, siinähän se tuli.
[/quote]
Mitä tarkoitat tuolla "siinähän se tuli"?
Itse en tykkää. Kukin nimetköön lapsensa tahtonsa mukaan...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:19"]
Niin, monet nimet tarkoittavat muissa maissa jotain muuta kuin Suomessa.
[/quote]
Näin on, kouluttamattomat ihmiset eivät vaan viitsi ottaa niistä selvää ensin ennenkuin läiskäisevät sen lapselleen ja sitten lapsen ei kannata lähteä matkoille tai vaihto-oppilaiksi tiettyihin maihin ellei halua nolata itseään kun etunimi on luokkaa pillu, tissi tai horo.
[/quote]
Lähes kaikki Suomessa käytössä olevat nimet tarkoittavat jossakin kielessä pillua, tissiä, horoa tai muuta vastaavaa. Hyvin vähän nimiä jäisi jäljelle, jos alkaisi ulkomaalaisia mielistelemään.
Nella on kaunis nimi :) monet nimet tuntuu siltä, että ne sopisi vaan pienille lapsille, mutta nimi kasvaa kyllä kantajansa mukana! Jos pidät nimestä, ei ainakaan kannata jättää antamatta sitä sen takia, että "se ei sovi aikuiselle, sitä ei oteta vakavasti" jne.. Yleisesti ottaen se, otetaanko ihminen vakavasti ei tosiaan johdu nimestä, vaan jostain aivan muusta..