Millä reseptillä sinä teet pulled porkin?
kun googlaa, tulee monia reseptejä ja kun koskaan en ole tehnyt, ei voi tietää mikä on hyvä.
Kommentit (5)
Mä teen Farangin sokeriribsien ohjeella, on todella yksinkertainan:
Possua, lapaa tms halpaa ruhonosaa rasvoineen ja luineen
Marinadi
2l lihalientä
n 2dl soijaa
inkivääriä
0,5dl sokeria
Kiehauta kaikki marinadin ainekset ja kaada lihan päälle. Hauduta uunivuoassa 4-6 tuntia tai kunnes liha irtoaa luista ja hajoaa..
Paahdettu hunaja-seesam dressing
1dl hunajaa
5rkl ribsien haudutuslientä
3rkl paahdettuja seesaminsiemeniä
Lämmitä kaikki yhdessä kunnes juoksevaa, älä keitä. Pyöräytä lihapalat kuumassa hunajassa
Lihaa ei ole pakko sokeroita, hyvää sellaisenaankin esim sämpylän välissä mutta välillä teen tuon sesam kastikkeen ja lisukkeeksi maustettuja nuudeleita
Minä laitan lihan pintaa PALJON suolaa ja pippuria. Pari sipulia lohkoina ja pullo kaupan valmista grillauskastiketta. Pataan ja uuniin 7-8h. Paiston jälkeen nostan pois liemestä, annan hetken vetäytyä, revin lihan ja tarvittaessa liruttelen vähän lientä päälle. Toi liemi toimii sit muidenkin ruokien kanssa ei kannata heittää hukkaan
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 08:28"]
Minä laitan lihan pintaa PALJON suolaa ja pippuria. Pari sipulia lohkoina ja pullo kaupan valmista grillauskastiketta. Pataan ja uuniin 7-8h. Paiston jälkeen nostan pois liemestä, annan hetken vetäytyä, revin lihan ja tarvittaessa liruttelen vähän lientä päälle. Toi liemi toimii sit muidenkin ruokien kanssa ei kannata heittää hukkaan
[/quote]
Noissa valmissooseissa on vain niin paljon lisäaineita siksi emme käytä niitä (soija poikkeus pitkin hampain) :(
http://blogit.hs.fi/kauhaajarakkautta/2013/01/28/hiljaa-hyva-tulee-ylikypsa-possu/
tämä on loistava resepti.
Suunnilleen tällä: http://www.hookoo.fi/hk-kanava/artikkeli/pulled-pork/
1dl tummaa siirappia
1dl fariinisokeria
1dl riisiviinietikkaa (mä laitan omenaviinietikkaa ½dl ja vettä tai omenamehua ½dl)
1dl vähäsuolaista soijakastiketta (ihan normaalia pirkkaa laitan)
1rkl sambal oelek –chilitahnaa (kunhan nyt jotain chilimöhnää on)
4 valkosipulin kynttä murskattuna
reilu pala inkivääriä hienoksi raastettuna (kas mulla on sitä purkissa tahnana)
1,5 tl savustettua paprikajauhetta (hyi, toi on pahaa. Laitan ison turauksen jotain bbq-kastiketta tuomaan samaa tunnelmaa)
mustapippuria myllystä