Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Realistinen laihtumisvauhti veljen häihin mennessä?

Vierailija
11.02.2014 |

Aamupaino tänään 93,9 kg, pituutta 168cm. Normaalipainon ylärajallekin on siis matkaa melkein 25 kiloa.

Olen sinkku, eli töiden jälkeen on pelkkää aikaa. Olen kuntosalin jäsen.

Kuinka paljon pystyn laihtumaan kesäkuun 1. päivään mennessä?

En halua olla läski veljen hääkuvissa, joita katsotaan kymmeniä vuosia sen päivän jälkeen :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:32"]

Itse olen saanut hyviä tuloksia Nutrilett-ateriankorvikeilla! Kaikki eivät niistä perusta, mutta minulle ne sopivat ja antoivat alkupotkun laihdutukselle :)

Ensimmäisen viikon ajan söin viisi Nutrilett-pirtelöä päivässä, ja paino putosi 4,9 kg. Seuraavalla viikolla söin neljä pirtelöä ja yhden proteiinipitoisen ruuan (lihaa, kanaa, kalaa, kananmunaa, raejuustoa + vihanneksia) ja lisäsin liikuntaa, ja paino putosi vielä 2,5 kg.

Sen jälkeen korvasin enää aamu- ja iltapalan pirtelöillä aja söin muuten runsasproteiinisia ja vähäkalorisia ruokia ja paino jatkoi putoamista noin puolen kilon viikkovauhdilla! Nyt reilun kolmen kuukauden jälkeen paino pudonnut noin 15 kiloa (lähtöpaino 88,5 kg) ja vielä on kesään aikaa! ;)

Pitkiä reippaita kävelylenkkejä, uintia sekä nyt uutena harrastuksena juoksua harrastan joka toinen päivä, pian aion alkaa keskittyä enemmän myös lihaskuntoharjoitteluun!

Tsemppiä, ihan mahdollista on laihtua enemmänkin, ja usko pois 15 kiloa kevyempänä elämä hymyilee vaikka olisikin vielä "läski"!

[/quote]höpö höpö. Kukaan ei voi laihtua yli kolmea kiloa viikossa, paino voi pudota enemmänkin, mutta se ei ole silloin rasvaa mikä on poistunut elimistöstä.

Vierailija
22/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valita: 87 kiloa puolen kilon viikkotahdilla häissä tai piloille menneen kitudieetin tulos eli 95 kiloa häissä?

Asia on niin, että jos ihminen painaa 93 kiloa vaikka omistaa kuntosalikortin, niin se on laiska, mukavuudenhaluinen, ei siedä nälkää tai ole kertakaikkiaan niin kurinalainen, että kykenisi noudattamaan kitudieettiä viikkoa kauempaa. Se hklö repsahtaa ja ahmii ajatuksella, että huomenna taas alan laihdutuksen.

Teoriassa voi laihdutella mitä vain mutta käytännössä luonteesi vaikuttaa laihdutustulokseen merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:42"]

Jos alat nyt 1200 kalorin dieetin 93 kilon kropallasi, niin menet säästöliekille, mikä on tieteellisesti todistettu tila. Tiedoksi epäilijöille!

Tuollainen kitudieetti sopii hoikemmalle, mutta sä olet tottunut syömään noin 2200 kaloria per päivä, joten sun kropan 1000 kalorin vaje saisi vain jumiin.

Nämä 25 kiloa jne jutut ovat ihan höpö höpöä. Kirjoittajat ovat itse näitä läpipaskoja, jotka eivät lihoa tai muuten vain hoikkia. Heitä on kivampi uskoa kuin minua, mutta lopputuloksena on 93 kiloa sukuhäissä..

[/quote]Olen kanssasi täysin samaa mieltä, mutta olen itse laihduttanut 27 kiloa kymmenessä kuukaudessa, toisn 10kg tuli sen jälkeen vuodessa takaisin ja vielä viisi kiloa seuraavassa vuodessa. Minun ongelmani oli se että laihduttaessa urheilin paljon ja opin syömään puolimaratoonarin tavoin, kun laihdutustarve loppui niin myös urheilu jäi ja söin liikaa. Nyt pudottelen vähemmän tavoitteellisesti painoa ja viisi kiloa on lähtenyt noin vuodessa. Vielä kymppi jäljellä, tai viisikin kiloa riittäisi.

Vierailija
24/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:44"]

höpö höpö. Kukaan ei voi laihtua yli kolmea kiloa viikossa, paino voi pudota enemmänkin, mutta se ei ole silloin rasvaa mikä on poistunut elimistöstä.

[/quote]

Mites noi jossain Suurimmassa Pudottajassa laihtuu sitten vähän enemmän viikossa jatkuvasti?

Vierailija
25/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pakko vastata ja luoda tsemppiä!

Itse laihduin 12 kg kahdessa kuukaudessa ja alkuvauhti oli niinkin kova kuin 4 kg/viikko. Suurin muutos minulla oli se, että jätin kaikki herkut (ehdottomasti) pois, joita olin ja olen taas kova syömään. En juurikaan lisännyt liikuntaa, koska minulla on fyysisesti kuluttava työ, varmaan lenkkeily olisi vielä nopeuttanut tahtia. Hyvä alkupainonpudotus kyllä ihmeesti motivoi jatkamaan. Eli voisit hyvässä lykyssä painaa ensi viikolla jo alle 90 kg.

Itsellä olisi painonpudotustavoite jo huhtikuun loppuun, ja ajattelin siihen mennessä pudottaa 10 kg.

Vierailija
26/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös surullista miten jonkun itsetunto on kiinni parista kilosta. Mitä sitten jos myöhemmin naurattaa, että olinpa tukeva näissäkin häissä? Vai pistetäänkö se perhekuva kenties vanhempiesi olohuoneen seinälle julistekoossa?

Vierailija
27/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:44"]

höpö höpö. Kukaan ei voi laihtua yli kolmea kiloa viikossa, paino voi pudota enemmänkin, mutta se ei ole silloin rasvaa mikä on poistunut elimistöstä.

[/quote]

Mites noi jossain Suurimmassa Pudottajassa laihtuu sitten vähän enemmän viikossa jatkuvasti?

[/quote]

Koska näissä 300 kiloisissa on sen verran nestettä, mikä lähtee laihduttamalla pois. Oikealla laihtumisella viitataan rasvakilon poistumiseen, mitä voi tapahtua max 1kg/vk!

Vierailija
28/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt riittävästi, se on kaiken a ja o. joka aterialla, joita on päivässä 5, syöt jotain proteiinia. esimerkiksi kanafileen, puoli purkkia raejuustoa, kananmunan tai 100 g kalaa. tai väh. 150 g rahkaa.  esimerkkipäivä: 

aamiainen: tomaatti, mandariini ja jälkiuunileipäviipale (tai 2) joiden päällä 1 kananmuna, jotain laadukasta lihaleikkelettä siivu tai pari sekä iso kasa vihanneksia. Jos vielä kaipaat ruokaa, desi jogurttirahkaa (ehrmann, hyvää!), vähän leseitä ja desi marjoja. iso lasi vettä -- väh. 3 dl

välipala: iso lasi vettä, vähän marjoja ja muutama pähkinä rouhittuna raejuuston taikka rahkajogurtin joukkoon

lounas: iso salaatti ja iso kanafile. salaattiin vaikka marinoituja linssejä tai raejuustoa vahvisteeksi. 

välipala: näkkäri, pari siivua laadukasta lihaleikkelettä ja iso kasa vihanneksia päälle

illallinen: kuten lounas mutta lisäksi 1 dl täysjyväpastaa, riisiä tai perunaa. 

iltapala: vihannestikkuja ja dippiä, marjarahkaa, pieni & hyvin maustettu munakas, mikä nyt tuntuu mukavimmalta

Ja sitten treeneihin: 

jos aikaa on noin paljon ja salikorttikin on käytössä, suosittelisin seuraavanlaista ohjelmaa: 

- osta askelmittari/joku muu aktiivisuutta mittaava älylaite

- tavoittele 10 000 askelta päivässä

- käy salilla 3 kertaa viikossa, tee reippaasti kunnon painoilla kaksijakoinen ohjelma ja kolmannella harjoituksella kevyempi isoja kannattelevia lihaksia (selkä, vatsa, kyljet, pakarat) tasaisesti rasittava kiertoharjoitus

- neljäs varsinainen treeni voisi olla jotain muuta: joku kiva tanssilinen jumppa, uinti, jooga -- erilaista treeniä, jossa lihashuollon ulottuvuus mukana. tai sitten ainakin huolelliset kotivenyttelyt kerran viikossa. 

2 viikossa olet jo eri nainen -- ololtasi. ja housut on väljemmät.

kuukauden päästä saat ison kasan kommentteja. 

veljesi häissä olet upea. 

T. se pt

Vierailija
29/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:53"]Hei!

Itse laihduin 12 kg kahdessa kuukaudessa ja alkuvauhti oli niinkin kova kuin 4 kg/viikko. Suurin muutos minulla oli se, että jätin kaikki herkut (ehdottomasti) pois, joita olin ja olen taas kova syömään. En juurikaan lisännyt liikuntaa, koska minulla on fyysisesti kuluttava työ, varmaan lenkkeily olisi vielä nopeuttanut tahtia. Hyvä alkupainonpudotus kyllä ihmeesti motivoi jatkamaan. Eli voisit hyvässä lykyssä painaa ensi viikolla jo alle 90 kg.

Itsellä olisi painonpudotustavoite jo huhtikuun loppuun, ja ajattelin siihen mennessä pudottaa 10 kg.

[/quote]

Sitä se ryyppääminen teettää. Mahdoit olla kuin potkupallo, jos 4 kiloa (=3 kiloa nestettä) lähti pois viikossa. Jatka vain ilman alkoa ja sipsejä jatkossakin.

Vierailija
30/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on aikaa yli 3,5kk. Se riippuu itsestäsi tietysti, miten menee, mutta voi kyllä onnistua kaikki 25 kiloakin. Tietysti maltillisempi dieetti jne. Huoh. Itsekurilla vedät jollain Nutriletilla ja muulla keveästi kaikki kilot tuossa ajassa, jos vaan siis pystyt elämään litkuilla.

Suosittelisin tiukkaa aloitusta eli esimerkiksi 3 viikkoa pelkkää Nutria ja siinä ajassa pääset tuonne 87kg tai allekin riippuen aineenvaihdunnasta ja siitä, ettet sorru. Sen jälkeen sinulla on 3kk aikaa ja siitä esimerkiksi osanutraamalla tai muuten vaan pisteitä/kaloreita/pallukoita yms. laskemalla voit mainiosti laihtua sen 10kg lisää, eikä tarvi edes olla ihan ehdoton. Näin painaisit 77kg häiden aikaan ja 77kg voi näyttää sopivilla vaatteilla oikein hyvältä, jos samalla liikut ja pidät ryhdin kunnossa.

Vierailija
31/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]

Tuohon kysymykseen vastaus, ssiten kun se ei ole totta! Kaikki ns. tositv ohjelmat ovat suurtaa draamaa, kuten ovat sadutkin!

Vierailija
32/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:53"]Hei!

[/quote]

Sitä se ryyppääminen teettää. Mahdoit olla kuin potkupallo, jos 4 kiloa (=3 kiloa nestettä) lähti pois viikossa. Jatka vain ilman alkoa ja sipsejä jatkossakin.

[/quote]

Taattu av-vastaus.:D varnasti kyllä myös totta!

Vierailija
33/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]

Tuohon kysymykseen vastaus, ssiten kun se ei ole totta! Kaikki ns. tositv ohjelmat ovat suurtaa draamaa, kuten ovat sadutkin!

[/quote]

On myös kyseenalaista, että onko terveellistä pistää se puoli tonnia painava sika siihen juoksumatolla.

Vierailija
34/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:19"]Mulla on pelkkää aikaa ja ruokavalion pystyn laittamaan kuntoon. Eikö silti saisi edes kahta kiloa viikossa tiristettyä?

ap

[/quote]

Petyt ja epäonnistut, jjos lähdet epärealistisilla tavoitteilla liikkeelle. Pienikin pudotus voi kadottaa oikeasti senttejä vyötäröltä. Tunnustele oloa, älä tuijota vaakaa, niin hyvä tulee.

Vierailija
35/35 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]

Ihmiset käyttävät laksatiiveja ja nesteenpoistajaa ennen punnitusta.