Ilmoittaudu ketjuun, jos sinulla on vielä karvalakkipuhelin! Siis ei älykännykkää. Onko meitä monta?
Kommentit (43)
Hep! Nelikymppinen diginatiivi, joka ei omista älyluuria.
Mulla on kans vanha Nokia, mallia en tiedä, ei kiinnosta. Työpuhelimena on älypuhelin, mutta vapaa-ajalle en sellaista kaipaa.
Oli älypuhelin, kesän alussa laitoin sen kaappiin ja tilalle nokian 2720 , tällä mennään ja paljon parempi kun ei tartta ladata akkua joka viikko+mahtuu taskuun
Ap ilmoittautuu: olen nyt soittanut ensimmäisen puheluni älyluurilla, ottanut puhelun vastaan ja lähettänyt tekstiviestin. Oli todella vaikeaa näpytellä tekstiviestejä, kun oli kosketusnäyttö. Puhelin on myös aika iso. Muuten kyllä pidän puhelimesta.
Oma puhelimeni on älytön, työkänny puolestaan älyluuri.
Koska ei piiruakaan kiinnosta älypuhelimen ominaisuudet, niin aika kauan meni, että opin muutakin kuin soittamaan ja vastaamaan tai lähettämään tekstareita. Tekstareitakin naputtelen sellaisella tökkivälineellä, kun omien sormien käyttö tuottaa koko ajan vääriä kirjaimia. Omalla puhelimella kirjoitan tekstarin vähintäänkin puolet nopeammin.
Ärsyttää myös jatkuva lataamisen tarve. Älyttömälle riittää tankkaus kerran viikkoon.
Mulla Nokia 1100, kestävä ja mahtuu taskuun. Lataan kerran viikossa
Ostin kaksi viikkoa sitten ja vaihdoin älypuhelimeni pois käytöstä. N28
Minulla on älypuhelin, mutta yritän parhaani mukaan käyttää sitä kuin lankapuhelinta, tai pöytätietokonetta. Toisin sanoen se on toimistopöydällä ja pysyy siinä.
Samsungin retkimalli, akku kestää jopa 3 viikkoa. Turvavälineeni ja on toiminut luotettavasti jo 8 vuotta. Nettiin pääsee läppärillä.
Minulla on älypuhelin ( vanha nokia lumia) ja nyt oli pakko tilata parempi, kun ei työ enää toimi kunnolla. Toivon, että se halpakin Honorkin toimii, kun ei ollut enempää 200 euroa laittaa puhelimeen. Asiaan päästäkseni äidilläni on Samsungin simpukka puhelin ( E1150 ) vieläkin käytössä ja toimii jotenkin, vaikka alkaa vähän olemaan kriittiset hetket, että kestääkö enää.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa olisikin. Mutta ei. Opiskelujen ja töiden takia piti hankkia. Kirjaimellisesti oli siis pakko.
Työnantajan pitää kyllä hankkia vehkeet, jos sellaisia vaatii käyttämään. Ei voi vaatia hankkimaan omaa älypuhelinta siis. Mulla on itselläni sellainen... puolikarvalakkimalli? Vähä-älyinen puhelin? Sellainen retro-Nokia banaanipuhelin, jossa on näppäimet ja KaiOS käyttöjärjestelmä. Sillä pääsee nettiin ja Whatsappikin toimii, mutta useimpia äppejä ei saa ladattua eikä nettiä tee mieli käyttää kuin pakollisiin asioihin, on se sen verran kömpelöä. Mutta tykkään.
Olen 64 ja ostin juuri Nokia 216:n kun edellinen näppäinkännykkä kastui.
Ei tulisi mieleenkään ostaa älypuhelinta, kun näen, miten se vangitsee ihmisen. Älypuhelinta räpläävä ihminen on epäkiinnostava. Tahdon elää elämäni livenä, en toisen asteen elämää eläen verkossa.
Onneksi pääsen just eläkkeelle, ennen kuin tulee pakollinen työ-älypuhelin, se on tulossa. Olen opettaja. Niin, ja muuten ihan ok digiajassa mukana tietokoneella ja läppärillä. Oppilaat ei kärsi. :)
Nokian näppäinluuri täälläkin. On mulla älyluurikin. Käynnistän sen iltaisin ja kuuntelen Areenan radio-ohjelmia puoli tuntia kunnes tulee väsy. Akku kestää sillalailla siinäkin kivasti toista viikkoa. Muuhun en moista rakkinetta tarvitse.
Töissä työnantajan maksama älypuhelin, vapaa-ajalla oma perusnokialainen. Olen 36v.
Karvalakki täälläkin.
On kevyt, akku kestää, eikä pelästy putoamisesta ym.
Tarvittaessa otan mukaan tabletin, kun lähden johonkin, missä on hyvä olla mukana karttapalvelut, reittioppaat ym internetpalvelut; ei tarvitse tihruttaa älypuhelimesta.
Oikein sopiva kombo.
N55
Ei ole minullakaan, enkä ole ajatellut hankkia.
IPhone 5s eli vanha älykänny. Taitaa olla 5 vuotias.