Suomessa 344 uutta koronatartuntaa!!!
Kommentit (105)
''Olin juuri uimahallissa ensimmäistä kertaa korona-aikana, ei siellä näkynyt koronapelko. Yllätyin.''
'Onpa edesvastuutonta sinulta. Oma napasiko sinua vain kiinnostaa?'
Minäkin kävin uimahallissa pari tuntia sitten. Kyseisessä hallissa oli vieläpä vieraillut koronaan sairastunut viime viikon perjantaina ja lauantaina.
T
p.s. arvostan, että uimahallit ovat auki. Aktiivi-uimarina seuraan uimahalli-korona-uutisia melko tarkkaan, ja en ole havainnut, että uimahalli olisi erityisen riskialtis koronan osalta. Toki itse pyrin käymään sellaiseen kellonaikaan, että muita asiakkaita olisi vähemmän. Ja en ole kontaktissa muiden kanssa (seurustele ja juttele altaalla tms), käyn uimassa ja sitten pois.
Maskipakko ja valmiuslaki heti voimaan! Ei ihmiset muuten opi, meille käy kuten Belgialle.
Hupaisaa, kun THL juuri eilen kertoi, että tartuntojen kasvu on saatu tarttumaan, ja heti seuraavana päivänä näin suuri luku. Hyvin ennalta-arvaamatontahan tämä toki on enkä itse osaisi ennustaa yhtään, mutta vähän vastuutonta kuitenkin päästää tuollaista ilmoille. Vaikkei se toki tämän kasvun syy ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on ilmaantuvuusluku?
Kurkkaapa tuolta:
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
https://experience.arcgis.com/experience/d40b2aaf08be4b9c8ec38de30b714f…
Vierailija kirjoitti:
No eipä toimi ei, kun ihmisiä ei muuten kiinnosta muu kuin raha. Niin yksityisihmisiä, yrityksiä kuin päättäjiäkin. Viedään lapsia flunssassa hoitoon koska töihin on päästävä, harrastuksissakin pitää käydä, koska se nyt vaan on kivaa ja mistään ei voida luopua.
Maskeilla voi pyyhkiä vaikka persettä jos kaikki muu on pielessä.
Pakko kysyä kun näin kärkkäästi kommentoit, että oletko itse työtön, lapseton, ”erakko luonne”? Minua kyllä kiinnostaa talous, niin oma kuin koko suomenkin. Minua kiinnostaa ihmisten mielenterveys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi.
Yhdenkin alan romahdus vaikuttaa moneen ihmiseen ei vain siihen rikkaaseen yrittäjään, ja tätä kautta mielenterveyteen, joka taas aiheuttaa omia ongelmiaan. Ei ratkaisu virukseen, jonka luvut ovat tätä luokkaa.
Suhteuta itse kuolleet koko kansaan ja sairaalassa olijat koko suomeen ja punnitse onko vaihtoehto suljetaan kaikki, parempi, kuin se että käydään töissä, yritetään elää elämää joka loppuu meiltä jokaiselta joku päivä. Pestään käsiä, käytetään maskia ja yritetään pitää yhteiskunta toiminassa.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa, kun THL juuri eilen kertoi, että tartuntojen kasvu on saatu tarttumaan, ja heti seuraavana päivänä näin suuri luku. Hyvin ennalta-arvaamatontahan tämä toki on enkä itse osaisi ennustaa yhtään, mutta vähän vastuutonta kuitenkin päästää tuollaista ilmoille. Vaikkei se toki tämän kasvun syy ollutkaan.
Kahden viikon ilmaantuvuusluku on silti reilusti matalampi kuin edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tuota tasaantumisesta kertomista kun kuunteli, niin ainakin itselle tuli mieleen, että olisi ehkä kannattanut odotella vielä hetki syyslomien päättymisen jälkeen ennen kuin nuolaisee. Ihan kuin kukaan siellä THL:ssä ei oli ollut tietoinen, että nyt on syyslomat ja ihmiset tuskin reissuillansa sinne testiin menevät vieraalla paikkakunnalla, vaikka oireita tulisi. Odottavat kotiin asti sormet ristissä, jos vaikka menisi ohi, ja kun ei mene, niin sitten vasta testiin -> loman aikana ja heti loman jälkeen alkuviikosta vähän sairastuneita, loppuviikosta ja seuraavalla viikolla sitten kaikki läjässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon ilmaantuvuusluku on silti reilusti matalampi kuin edellinen.
Niin, kun ne syyslomat ovat olleet viikoilla 42 ja 43 eli edellisviikko ja sitä edellinen. Eivät ne ihmiset siellä lomilla käy testeissä, vaan vasta kotiin tultuaan. Nyt sitten tulevat kertyneinä ne parin edellisen viikon testaamatta jääneet. Osa todennäköisesti sairastanut koskaan testeihin menemättä, kun ei ole viitsinyt hyvää lomaa pilata. Ei siis ole ollut mitään todellista vähenemistä, vaan suurimmaksi osaksi syyslomista johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä toimi ei, kun ihmisiä ei muuten kiinnosta muu kuin raha. Niin yksityisihmisiä, yrityksiä kuin päättäjiäkin. Viedään lapsia flunssassa hoitoon koska töihin on päästävä, harrastuksissakin pitää käydä, koska se nyt vaan on kivaa ja mistään ei voida luopua.
Maskeilla voi pyyhkiä vaikka persettä jos kaikki muu on pielessä.Pakko kysyä kun näin kärkkäästi kommentoit, että oletko itse työtön, lapseton, ”erakko luonne”? Minua kyllä kiinnostaa talous, niin oma kuin koko suomenkin. Minua kiinnostaa ihmisten mielenterveys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi.
Yhdenkin alan romahdus vaikuttaa moneen ihmiseen ei vain siihen rikkaaseen yrittäjään, ja tätä kautta mielenterveyteen, joka taas aiheuttaa omia ongelmiaan. Ei ratkaisu virukseen, jonka luvut ovat tätä luokkaa.
Suhteuta itse kuolleet koko kansaan ja sairaalassa olijat koko suomeen ja punnitse onko vaihtoehto suljetaan kaikki, parempi, kuin se että käydään töissä, yritetään elää elämää joka loppuu meiltä jokaiselta joku päivä. Pestään käsiä, käytetään maskia ja yritetään pitää yhteiskunta toiminassa.
Maskit on turhia. Pitäkää vaan te maskipakottajat mutta älkää muita pakottako!
Käyn itse lähes päivittäin pyörimässä kaupoilla, Cittarissa, Prismassa jne, ihan tarkoituksella altistamassa itseäni. Saan kerättyä sen verran virusta, että minulla on varmasti ainakin jonkin verran vasta-aineita. Ne suojaavat minua pahemmalta, oireelliselta tartunnalta. Terveydenhuollon henkilökunnallakin on todettu enemmän vasta-aineita kuin satunnaisissa yenkilöissä, jotka rivät ole (tietoisesti) sairastuneet.
-Eläkeläinen
Koronasta tullut helpommin tarttuva kuin mitä se keväällä oli.
Aivan hirvee salaliitto, lampaat eivät tajuu miten niitä kusetetaan
Korona on peli, ettekö te tajua, pelkkö keppitikku peli, eikä mikää tauti.
TE pelkäätte keppitikku pelijä. säälitttävää. GAtes, Benny Hill, Napoleon, kaikki
tässä sala liitossa mukana, vetää teitä nenästä. Klobaalipétos, teitä hillitään, pakotetaan
muotttiiin, pakkovalta, vuosisadan petos. Huijaus, petos, valhetta kaikki.
Salattu totuus koronasta
No eiköhän se tauti vain leviä, sen verran tehottomia ovat nykyiset torjuntakeinot. Tietenkään ei ole talouselämälle, mielenterveydelle jne. hyvä, jos tulee täyssulku, mutta eipä se sitä virusta kiinnosta. Nykyinen torjunta on sellaista pikku puuhastelua, jolla luodaan vaikutelma, että ollaan hyvin huolissaan ja tartutaan toimeen. Täälläkin tautitilanne juuri paheni ja samaan aikaan tiedotettiin, että toinen aste palaa lähiopetukseen. Tavallaan ne rajoitukset ja niiden purkaminen eivät perustu mihinkään. Välillä rajoitellaan ja välillä ei. Tämä kaikki tuntuu jotenkin absurdilta: tiedotusvälineissä korona on sellainen pakollinen pikku uutinen päivittäin ja luodaan vaikutelma, että tämä on tällaista odottelua ja sitten toisaalta lähisukulaiseni on terveydenhuollossa töissä ja siellä on ihan hirveä työmäärä kaikkine jäljityksineen ja testauksineen ja se huoli on tosi kova. Ikään kuin olisi kaksi eri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva aika tehdä kuolinpesänselvitystä. Eilenkin puolitoista tuntia pankissa jonottamassa maksamaan laskuja asunnottomien keskellä pienessä huoneessa.
Eikös sinne mennä ajanvarauksella nykyään?
Milloin laskujen maksuun pankkitiskillä on tarvittu ajanvaraus.
Siellä samassa odotustilassa istuvat ja seisovat kaikki ihmiset.
Ja siellä on todella paljon juuri noita ns. laitapuolen kulkijoita jonottamassa.
Siksi, ettei heillä ole mitään digitaalisia laitteita, joilla laskunsa maksaisivat.
Samoin on vanhuksia jonottelemassa palvelutiskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä leviää?
Kouluissa, julkisissa kulkuneuvoissa, harrastuksissa, toimistoilla?
Koulut ja liikuntaharrastukset pahimpina. Mu-mu-mu!
Ei ole koulut. Juuri tänään uutisoitiin, että tarttuu eniten perhepiirissä, yksityistilaisuuksissa, työpaikoilla ja harrastuksissa. Erikseen mainittiin, että kouluista ei juuri tartuntoja tule. Iltalehti/Iltasanomat lähteenä.
Keväällä ei testattu kuin nimeksi nykytilaan verrattuna. Tartuntoja oli n.10-20x ilmoitettuihin tod.näk.
Kevään lukuja ei voi verrata nykyiseen eikä käyttää argumenttina maskittomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeilla voi pyyhkiä vaikka persettä jos kaikki muu on pielessä.Pakko kysyä kun näin kärkkäästi kommentoit, että oletko itse työtön, lapseton, ”erakko luonne”? Minua kyllä kiinnostaa talous, niin oma kuin koko suomenkin. Minua kiinnostaa ihmisten mielenterveys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi.
Suhteuta itse kuolleet koko kansaan ja sairaalassa olijat koko suomeen ja punnitse onko vaihtoehto suljetaan kaikki, parempi, kuin se että käydään töissä, yritetään elää elämää joka loppuu meiltä jokaiselta joku päivä. Pestään käsiä, käytetään maskia ja yritetään pitää yhteiskunta toiminassa.Maskit on turhia. Pitäkää vaan te maskipakottajat mutta älkää muita pakottako!
En tietenkään pakota, itsekkin käytän maskia vain tilanteissa, joissa ei pysty pitämään sopivaa välimatkaa ihmisiin, esim. RUUHKAbussi. Jos bussissa on lisäkseni yksi ihminen, en laita maskia. Kaikki rajoitteet pois, yksilön vastuun painotus koronan leviämiseen. Kyseessä ei ole flunssa, mutta ei myöskään rutto.
Turussa pompanneet luvut ylöspäin ja kouluja siirtynyt etäopetukseen mm. Varissuon.
Uppista. Jos vaikka ihan jokaisen ei tarvitsis aloittaa uutta ketjua luvut nähtyään, vaan asiasta voisi keskustella tässä pisimmässä.