Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Enskattaret tiistaina *~*

24.07.2006 |

Tässä vielä kurkistus maanantaille

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7870417&p=2&tmode=1&smode…

Otanpa varaslähdön tiistaille, kun vuorokausi vaihtuu vartin kuluttua. Otin taas töiden jälkeen kunnon päikkärit, joten pirteänä pystyssä täällä vielä olen ja aamulla taas niiiiin vaikea nousta töihin:( Menee rytmi ihan sekaisin kun pitää päivällä nukkua. Meneeköhän tää " unitauti" joskus ohi?!

Mulle tuli postissa se kotidoppler viime viikolla. Olen muutamana iltana koittanut sydänääniä kuunnella ja tänään ne sitten selvästi kuului:)) Sellainen hevosenlaukkaus-ääni. Syke oli siinä 130 pikkuisella. Eli 8+6 kuului kotona syke, ei tarvinnut oottaa sinne 12 viikolle saakka. Neuvolassa mulla kuului jo 7+3, eli taitaa vähän herkemmät olla laitteet siellä. Tai sit etsin väärästä paikasta...

Pakko oli vaan tulla kertomaan että sydän se siellä jumputtaa:=)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa kaikki hyvin.

Mitoista mulla ei ole sen tarkempaa tietoa, kyllä niitä varmaan noista kuvista näkisi, mutta mittojen perusteella la aikaistui liki viikolla. Uusi la siis jo 30.1.07 (monenkohan ohi tällä kiilasin...) ja viikot eilisen 12+0:n sijasta nyt 13+0 (kylläpä se aika juoksee).

Siellä se pikkuinen kieriskeli, kovin suloinen oli. Ja se niskapoimu oli 1,2 mm eli ei huolta sen puoleenkaan.

Suippo oli eilen kertonut olevansa kanssa semmonen " yöjännittäjä" (ja ohimennen mainiten, oli upeita kuvia!). Aika katkonaista oli mullakin tuo uni viime yönä. Tunnin välein katsoin kelloa toivoen, että olisi jo aamu. Onneksi eilisilta sentään meni jännittämättä, kun käytin koko illan verhojen ompeluun. Ja heti kun saan mökkiverhot valmiiksi, on mammahousujen vuoro :)

Ihanaa päivää kaikille (ja pahoittelut omanapaisuudesta, nyt ei kyennyt muuhun)!!

t. Essi, rv 13+0

Vierailija
22/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suippo: Ihania kuvia teillä!!!! Mä haluisin kans tommosia oikeita kuvia, eikä aina vaan semmosia, että mä seistä törötän jossain mahani kanssa ja siinä se. =) Ja kun musta mä näytän niissä ihan tyhmältä -> aina semmonen totinen ilme... =/

Queen: voi vitsit... taidat kohta päästä tosi toimiin!!!??!! :D nyt vedät jotkut päiväjumpat, niin eiköhän se lähde sieltä liikenteeseen. ;)

Mia: Kysy nyt vaikka vielä sun liitosta, että miten ne suosittelee. Mut kelasta tosiaan se nainen sano, että kannattais olla työttömänä + sairauspv-rahalla. eli sillon ei saa liitosta kun vaan sen omavastuun (9pv). Ja etköhän sä saa sitä sairaslomaa, kun mäkin tänään sain, vaikka hyvä että suutani olin ehtiny aukasta. =)

ON:

Niin siis kävin tosiaan siellä neuvolassa ja lääkärillä ->

rv 30+2

RR 117/73

painon muutos 775g/vko =/

turvotusta vähän

Sf-mitta 32cm!!!!!!!!!!!! (viimeks oli kk sitten 25cm... ei voi pitää paikkaansa)

pennarin syke 145

raivotarjonta

Cx 3cm, sulj.

Ja tosiaan oon nyt sitten sairaslomalla äitiyslomaan asti.. eli 1kk. Hiukan olin huonona kun läksin sieltä neuvolasta SVA-lappu kädessä.. Oli huono omatunto, kun joutu soittaa töihin, että ei tuukaan enää. Olis ollu enää vaan 4 työvuoroo. Noh.. kai tän näin täyty mennä.

Se lekuri oli semmonen nuori likka.. vähän outo, mutta kai ihan kiva. =) Ensin se ei meinannu muistaa kirjottaa sitä SVA:ta ja sit ku se kirjotti, ni kysy multa, että mitäs tähän tulikaan... =S no sit se kirjottikin siihen, että unettomuuden ja liitoskipujen takia sairalomalle, vaikka alunperin se puhu, että supistusten takia... =) No... pääasia kai on, että mulla on se lappu että voi viedä töihin ja kelaan. Pitääkin muuten soittaa liittoon, että oon sairaslomalla ennenku unohtuu..

Arvatkaa muuten onko ollu selkä ihan sairaan kipee koko päivän siitä eilisestä elokuvareissusta!!!!?? - No on!! =( Eli enpä taida mennä kattomaan Silent Hilliä tai Tapaus punahilkkaa... :(

Hyviä vointeja kaikille!!! ja supistuksia täältä sinne Queenille, Suipolle ja muille H-hetkeä odottaville. =)

Burde ja Pennari 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista vauhtia te kirjoitatte!

Meillä tosiaan oli eilen rakenneultra ja oltiin sitten koko päivä tuolla kaupungissa humputtelemassa kun mies otti vapaapäivän aivan vartavasten :)

Ja kun sieltä päästiin ruvettiin suursiivoamaan eli eilinen meni niin touhuissa etten ehtinyt tänne laisinkaan..

Mut ultra :)

Oih meidän pikkuinen oli niin kaunis ja niin ujo :) Ihan oli meidän lapsi siis :)

Ei suostunu vilauttamaan sukupuolta vaan piti jalat tiukasti yhdessä ja koukussa juuri alapään kohdalla vaikka kätilö kuin yritti eri suunnilta lähestyä. Eli taitaa pitää meidät jännityksessä loppuun asti kun meillä ei taida tulla käyntiä enää äp:lla ennen ku synnytykseen sitten :) Sitä se kätilökin toivotteli et jos kaikki menee hyvin niin seuraavan kerran nähdään sitten synnytyksessä! Oli mies rukalla silmät sepposen selällään kun tajusi että se syntyykin ihan oikeasti :)

Mutta kaikki rakenteet oli täydellisiä! Mitään vikaa ei löytyny yhtään mistään ja kyllä tuli tosi iso helpotuksen olo :)

Ja olihan lapsukainen niinki ujo ettei vanhemmilleen edes kunnon sivuprofiili kuvaa voinut antaa! Käännähti aina poispäin tai nosti käden eteen :) Ihan oma lapsi se on... :) On kyllä ollu tosi epätodellinen olo siitä asti...

Kooltaan vastas viikkoja täysin ja painoarvio oli n.470g eli melkein voipurkki :)

Ja kiitos vielä AMYLLE ja QUEENILLE tsempityksistä sen miehen tempauksen kanssa.. :) Selvitettiin asia ja ei aivan ollu tajunnu kuinka pahalta tilanne näytti ulkopuolisen silmin. Mut on pyytäny anteeksi ja on saanu täydellisesti anteeksi ja eilen vietettiinki sitten oikein laatuaikaa kahdestaan! Tuntui kyllä tosi hyvältä puhdistaa välillä ilmaa :) Nyt onkin sitten mennyt taas töihin ja akka se vaan ikävöi kotona kultaansa :) On se vain niin ihana kun sille päälle sattuu ;)

Nimi ja kummiasiaa: Meillä nimet on päätetty kummallekkin ja toivon mukaan ei mieli muutu kun eka kertaa nähdään livenä :) Koska me emme kuulu miehen kans kirkkoon niin ei lastakaan kasteta. Sen sijaan pidämme nimiäiset joko meidän kotonamme tai sitten anoppilassa ja silloin paljastamme nimen koska olis jotenki hassua järjestää ne juhlat jos kaikki jo tietäis nimen... :) Vai ajattelenko vain hassusti :) No mut ajateltiin kuiten aika nopeasti pitää ne juhlat sairaalasta palattuamme ettei tartte pantata niin kauaa :)

Jees, mut yritän palailla vielä illalla uudemman kerran kommentoimaan teitä :)

Queenille, Niameylle ja Suipolle supistuksia!

fio rv 22+1

Vierailija
24/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuntuu olevan melko hiostava päivä edessä... Onneksi on tuo tuuletin tässä koneen vieressä, tämä taitaakin olla koko asunnon paras paikka olla kun puhaltaa mukavasti!

Kuulosti aika hurjalta tuo Aliinan sairaalaseikkailu, seitsemän tuntia odotusta - kääk! Itsekin jouduin kerran Peijaksessa odottelemaan nelisen tuntia kaiken kaikkiaan, ja ilman mieheni keskustelua henkilökunnan kanssa olisi odotus ollut vielä pidempi - hän siis kävi vähän hoputtamassa asioita ja saatiin etuilla jonossa. Aika usein käyn yksityisellä, mutta kalliiksi se tulee kun ei ole sairausvakuutusta. Onneksi Suomessa pääsääntöisesti on kuitenkin melko hyvät terveyspalvelut.

Suipon kuvat olivat aivan ihania! Tuli kyynel simmuun, niin suloisia ne kuvat oli. =) Tuli mieleen, ettei olla otettu kovin paljon kuvia vauvamasusta. Täytyy pikapikaa alkaa kuvailemaan vähän ahkerammin, nyt kun se vielä tuossa nököttää.

Poppis menee naimisiin samoilla viikoilla kuin itsekin olin viime maaliskuussa kun häitä vietettiin. Meillä oli melko perinteiset häät valkoisine kolttuineen sun muineen. Hääpuku oli ostettu jo syksyllä ennen raskautumista, mutta sitä sai onneksi suurennettua niin, että pieni vauvamasu mahtui siihen mukavasti! Kaikille ei kirkkohäät merkitsee mitään sen kummempaa, mutta meille se oli tärkeää, etenkin kun pappi on mieheni läheinen ystävä. Myös ihan perinteiset ristiäiset aiotaan viettää, ja tämän uuden kodin tulee pappi siunaamaan lähiaikoina. Ei olla kovinkaan uskonnollisia sinänsä, mutta perinteillä on meille paljon merkitystä.

Kandi oli ainaskin käynyt ultrassa ja kiva kuulla, että kaikki oli kunnossa!

Ja hyvä että Fiorella sait miehen kanssa puhdistettua ilmaa ja voitte molemmat olla paremmalla mielellä nyt. Kyllä puhumalla asiat yleensä selkenee.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida... Huttupää...

Omaan napaan ei kummempia... Vauva muljahtelee masussa ahkerasti taas tänä aamuna. Se on ihanaa! Vähemmän ihanaa on tää hillitön vatsanahkan kutina, sillä vatsa on nyt revennyt ja koristeltu avokätisesti raskausarvilla... Ne kutisee ihan kamalasti ahkerasta rasvaamisesta huolimatta!

Hyviä vointeja!

Karssuli ja vauveli rv 31+5

Vierailija
25/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro vaan taas... =)

Eli taas meni rahajutut uusiks kun soitin liittoon (tehy)... mutta onneks helpompaan suuntaan. Eli nyt kun olen jo nyt sairaslomalla, niin mulle jää työsopimuksen jälkeen niin vähän omavastuu päiviä sairauspv-rahan suhteen, että en saa liitosta niitä.. vaikka kuulostaa siltä, että toi olis huono niin ei se ookkaan... mun EI siis tartte ilmottautua työkkäriin jne. vaan voin hakee sairaspv-rahaa kelasta 1.8. alkaen... (kun siis työnantaja maksaa siihen asti palkkaa)

Eli MIAMIK... sunkin varmaan kannattaa pyytää sairaslomalle jatkoa äitiyslomaan asti ja hakea vaan sitä kelan pv-rahaa 1.8. alkaen. Niin pääsee helpoimmalla. Mutta älä ammu mua jos se ei sun kohdalla menekään niin. =)

Tuli muuten tänään äitiyspv-raha ja vanhempainraha päätökset! =) Saankin kaksinkertasesti mitä luulin... mä pelkäsin, että saan ihan ihan pikkiriikkisen sitä rahaa, mutta saankin ihan hyvin. =) en edes uskaltanu ite avata sitä, vaan ukko aukas ja luki.

Eip muut täl kert.

Burde ja Pennari edelleen 30+2

PS. Haluutteko nähä millasen pallon löysin tänään tästä aika läheltä... =D

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/pallomaha302.jpg

Vierailija
26/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin siellä rakenneultrassa eilen, mut en sitten sen jälkeen (käytiin miehen kanssa vielä shoppailemassa siihen päälle) enää jaksanut tulla kirjoittelemaan, joten saatte kuulumiset tänään!

Mut pitäiskö mun kommentoida jotain juttuja ensin:

AliinaKlle ja Makkaralle: On tosi mukavaa lukea teidän kuulumisia kun tietysti siellä ulkomailla on aina vähän erilaista kuin täällä, vaikka Suomessakin tuntuu että käytännöt vaihtelee eri kuntien välillä suuresti. Aliinalla oli ollut aika hurja lääkärireissu, tosiaan. Eilen just miehen kanssa Mehiläisen aulassa mietittiin Suomen julkisen terveydenhuollon nykytilaa ja tultiin siihen tulokseen, että jos suinkin rahavarat antaa myöten niin ei terveyskeskukseen kovin paljon ruveta nojautumaan :-/ . Mut karua se on näköjään siellä rapakon takanakin, jopa Kanadassa! Jotenkin olen ollut siinä käsityksessä, että Kanada olis sellainen eurooppalaisempi pohjois-amerikkalainen maa. No jaa.

Aliinalle vielä masusta: mulla vauvamaha alkoi näkyä jo ihmeen aikaisin, joskus 14+ viikoilla. Tietysti se on kasvanut siitä, ja silloin ei vielä läheskään kaikki huomanneet, vielä viikolla 17+ piti jollekin sanoa että " kun mä olen Raskaana!" vaikka muuten ihmiset kyllä huomas jo selvästi. Nytkin kuvittelen, että oikeanlaisella hame- paita- yhdistelmällä saan mahan jotakuinkin piiloon, esim. kun käytiin ystävän kanssa tanssahtelemassa baarissa tuossa viikko sitten en varsinaisesti halunnut korostaa masua ja ei sitä varmaan siellä kukaan niin katsonutkaan. Mutta tää masun kasvu on kyllä tosi yksilöllistä! Kyllä se viimeistään 30+ viikoilla on varmaan meillä kaikilla jo ihan muhkea. =)

Aurora: onpa kiva, että saitte kotidopplerin heti käyttöön! Noilla viikoilla siitä on ihan konkreettista iloa, kun ei liikkeitä vielä tunnu eikä neuvoloitakaan tunnu olevan koskaan. :-/

Heidille myös onnittelut vihkivalan uudistamisesta! Minullakin on ollut mielessä, että se voisi olla mukava tehdä jossain vaiheessa kun mentiin naimisiin niin nuorina (21- ja 22-vuotiaina). Mut ehkä ihan vielä ei ole sen aika, muutaman vuoden päästä mahdollisesti? Ei voi mitään, että tuosta uudistamisesta tuli myös mielen eilen taas alkaneet Pelinaiset, en tiedä onko täällä ketään muuta joka seuraisi näitä hulvattomia leidejä mut siellä Bruno ja Lucy olivat ryhtymässä myös vihkivalojen uudistamiseen mut voi taivas mikä soppa... Hih. Parasta viihdettä.

Suipon kuvat oli tosi kauniita, ihana valo! Ilmeisesti se oli teidän joku tuttu joka niitä otti? Sun maha ei näytä tosiaankaan ollenkaan ratkeamispisteessä olevalta. =) Ootte kyllä jo niin vauvaperhe kuin olla vain voi. Kun tulis vielä se vauva ulos sieltä kätköstä.

Ja Ninnille paljon onnea prinsessan syntymän johdosta! Lämpöä ja valoa teidän uudenuutukaisen perheenne arkeen!

Yedo: tsemppiä yöunien kanssa. Mulla on myös viime aikoina tullut muutamia huonosti nukuttuja / valvottuja öitä, joiden jälkeen menee päivät kyllä ihan sumussa! Mä olin noilla sun viikoillasi niin väsynyt, siis tämä raskausoire väsymys oli niin voimakas, että uni tuli milloin ja missä vaan, mut voin kuvitella, et jos siihen olis lisännyt pari unetonta yötä niin olisin varmaan ollut ihan zombi. Ja hyvä että sun veljesi on jo paremmassa kunnossa!

Kandi: tosi kiva, että pääsit ylimääräiseen ultraan YTHS:lle! Täällä JKL:ssä YTHS on kyllä jotenkin niin sanoutunut irti kaikesta raskaudenajan hoidosta, että en tiedä miten olis käynyt. Ja hienoa, että masussa oli kaikki hyvin!

PetraPan: ei kummilasten lukumäärälle ole mitään rajoituksia kirkon puolesta, eli yksi ihminen voi mun käsittääkseni olla vaikka kuinka monen kummi jos haluaa!

Essillä oli np-ultrassa kaikki hyvin! Hyvä! =)

Burde: tsemppiä saikulle. ei töiden takia kannata kantaa huonoa omaatuntoa, kyllä niitä aina riittää!! Nyt nautit loppukesästä ja lepäilet! Ja onhan sulla liuta näitä harrastuksiakin. =)

Fiolla oli kans hyvät kuulumiset rakenneutrasta! Jees! Ja sivumennen sanoen hyvä, että asiat miehesi kanssa selvisivät kuitenkin parhain päin. Mä olen kans hivenen vainoharhainen tollaisten juttujen kanssa, ja olisin varmaan vetänyt kans uskomattomat puuskat.

No nyt meidän rakenneultraan. Käytiin sitten tosiaan Mehiläisessä erikoislääkärillä, ja oli aika suolaisen hintainen (kelakorvauksen jälkeen 107 e :-S). Mut oli kyllä pätevä täti ja ultrasi pitkään ja hartaasti niin, että mies sai tutustua möttöseen oikein urakalla (mulle se näytti sit erikseen, kun kone oli sillein asetettu etten nähnyt samalla). Lääkäri kirjoitti lausuntoon muun muassa: " 1 virkeä sikiö" , mikä oli mun mielestä aika hassusti sanottu mut kiva silti! Kaikki rakenteet, sisäelimet ja ääriviivat oli kuin pitääkin, se osas kattoa myös kasvoista et onko halkioita tms. Ja sukupuoli näkyi kuulemma selvästi, 95 % todennäköisyydellä! Mut ei me itse sitä osattu niistä kuvista katsoa. Miehen kans on vähän sovittu nyt, et pidetään se sukupuoli kuitenkin omana tietona, mut voin teille vihjata, että tää meidän nimitys " möttönen" ja myös aiemmat arvailut on nyt tän siron ja pitkäraajaisen pikkuisen kohdalla joutuneet vähän uuteen arviointiin... ;-) Mun pitää varmaan oikeesti kehittää uus työnimi, kun ei se ollut möttönen ollenkaan enää. =) Mut siis kaikki mainiosti, vauva terve ja isoksi on kasvanut! Kaikki mitat vastas viikkoja 21+4/5, mikä on siis viikon pitemmällä kuin missä virallisesti mennään. Kuukautisten mukaanhan nyt oliskin 21+2, mut ei se lääkäri ruvennut mitään muuttamaan kun on ne tässä vaiheessa tehdyt arviot todella epätarkkoja ton suhteen.

Äh mitä romaania, ei tätä kukaan jaksa lukea. :-)

No, mut kokeillaas lähettää tää... Lämpöistä tiistaita kaikille!

Terkuin Ladie ja pikku-L rv:lla 20+5

Vierailija
27/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdin toihin, mutta kiersin kauneushoitolan (varasin ajan huomiseksi kasvohoitoon) ja neljan vaatekaupan kautta. Nyt olen istunut 1h20min toissa, ja surffaillut netissa seka syonyt! Voi etta mita selkarangattomuutta...

KuumeilijaEnskojen puolellakin kavin kurkkimassa, ja siella oli ihana gallup meneillaan: haavegallup. Etta mista kukakin (vauvan lisaksi) haaveilee. Niita oli ihana lukea! Onkohan se matkimista jos koitetaan samaa galluppia taallakin...?

Burde oli bongannut hienon pallon - ma toivon etta tannekin tollainen pallo jostain singahtais lahikuukausien aikana :)

Ladiella kivoja ultrakuulumisia; vai etta virkea sikio! Suloista! Tietaako kukaan muuten, kertooko ne Kattarilla sen sukupuolen jos haluaa tietaa?

Piti viela yksi hauska juttu kertomani tahan ulkomaiden laakariasioihin liittyen...kerroin joskus jo kuumeilupuolella saman jutun. Eli kavin tossa toukokuussa papassa, ja mukava laakaritati varoitteli siina aluksi kun laittoi niita instrumentteja paikoilleen, etta nama valineet on sitten tosi kylmia...ja jatkoi sitten, etta: " vaan sinapa oletkin varmaan tottunut kun olet suomesta" !! Mua alkoi ihan hirmuisesti naurattamaan (kun olin muutenkin hermostuksissani) ja mietin, etta kuvitteleeko se nainen etta suomessa on niiiiin kylma etta ihan pesa jaassa kuljetaan! Sit kun se torkkasi silla tikulla, niin sanoin etta " varo siel voi olla jaata" ...hehheh, olinpas hauska. No, viikon paasta tuosta papasta meninkin sitten samalle laakarille kertomaan raskaudesta - nakipahan ainakin ettei ihan niin ikiroudassa ole varkit etteiko simpat lapaisisi :)

Tuli tanaan muuten varmistus sielta yksityiselta laakariasemalta siita np-ultrasta+verikokeesta. Hinta on euroissa semmoset 250...mutta menee tosiaan onneksi vakuutuksen piikkiin! Pitaa kuulemma menna " semi full" rakolla...mitakohan sekin tarkoittaa? Musta tuntuu et mun rakko on aina joko ihan taysi tai ihan tyhja :)

Nyt ma YRITAN alkaa hommiin....

SS rv11+1

Vierailija
28/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SS; jos ultra tehdään vatsan päältä niin täysi tai ainakin melko täysi rakko, ja jos sisäkautta niin mielellään tyhjä rakko - näin mulle ainakin opastettiin.

Kävin tänään lääkäritätillä hakemassa lähetteen gynen polille kystan tarkkailu-käynnille. Oli ihan hassu tyttö lääkärinä, se kovasti vakuutteli että minkäänlaisia kipuja ei alkuraskaudessa ole - jotain on kuulema sitten pahasti vialla. Ihmetteli kun naureskelin ja kerroin että mun käsityksen mukaan jos jonkinlaiset jomotukset on ihan normaaleja...totesi sitten jonkin ajan kuluttua ettei hän oikein tiedä kun ei ole lapsiakaan... :D

No, polilta pitäis tulla postissa aika joskus viikon parin kuluttua, jos näkevät sen niin " kiireelliseksi" . Toivotaan että se tulis pian.

Mitä pitää tehdä jos ei jaksa mennä töihin? :/ ahdistaa ihan suunnattomasti kun ajattelee että tunnin päästä täytyy lähteä iltanavetalle - en jaksaisi evääni heilauttaa, ei päivällä näin väsy ollut kuin nyt. Pitäis vielä huominenkin jaksaa tuolla samassa paikassa missä joutuu tekemään tosi rankkaa fyysistä työtä...itkettää kun ei yhtään jaksa eikä halua mennä... :' (

Tappert 6+5?

Vierailija
29/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on kyllä niin lomalainen, että mitään oikeen kunnollista en saa tehtyä. Just ja just saan ruuan laitettua ja äsken tiskasin ja viikkasin pyykkiä. No, onhan siinäkin jo sen verran, että taas vetää masua kireeks. Huomenna tosiaan täytyy jutskaa lääkärin kanssa noista supistuksista.

Tossa vielä joku aika sitten mietin, että kumma kun on näin lämmin kesä ollut, eikä paljon ole ukkostanut. No, silloin pari viikkoa sitten oli se kauhee myrsky kun olin yksin mökillä ja eilen illalla sitten jytäs oikeen monta tuntia tässä kaupungin päällä. Ja just kun luultiin, että ois menny ohi ja laiteltiin taas töpseleitä seinaään, niin eikös se alkanut uudestaan. Oli aika makeen näköistä, kun salamoi ihan sikana ja taivas oli jo aika tumma. Täällä kaupungissa sitä on tosiaan aika kiva katsella - mökillä ei niinkään.

Ennen sitä ukkosta sain kerättyä muutaman litran vattuja äidin puskista. Alkoi jotenkin naurattaa, että tää taitaa olla meillä suvussa, että masun kasvaessa täytyy edelleen poimia vatut. Äiti nimittäin on vielä edellisenä päivänä ennen mun syntymää kerännyt monta kiloa vattuja samaisista pensaista. Oli ollut sitten synnytyslääkärin kanssa ainakin puheenaihetta sektion aikana... No, meillä ei ihan vielä tosiaan ole tuo synnytys niin ajankohtainen.

Kovasti oli tarkoitus kommentoida muillekin, mutta just kaverit soittivat, että ovat tulossa illalla saunomaan meitin möksälle, joten täytyykin pakata kamoja autoon ja lähteä heitä vastaanottamaan. Eli huomenissa sitten lisää juttua, ja kommenttia muillekin. Tai saatanpa illallakin poiketa, kun ei varmaan jäädä mökille yöks, kun aamulla ja 7.45 se neuvola. Miten mä jaksan herätä?

Näkymisiin ja voikaahan hyvin! Ja pitäkääpä treffipinoa ylhäällä!

-Amy ja EkaVekara rv 26+5

Vierailija
30/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde: Minäkin tänään liittoon soittelin (super) ja sieltä sanottiin samaa kuin sinulle! Elikkäs kun saikku alkanut työsuhteen aikana niin liitolta rahaa ei saa. Eli myöskään minun ei tarvitse ilmottautua työttömäksi vaan saan sairaspäivärahaa kelalta!!

Vierailija
31/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee omaa napaa:

Tänään käytiin phks:ssa tutustumassa ja jäi tosi hyvä mieli, pelot hälveni taas pikkasen lisää! Synnärillä oli tosi mukava kätilö ja kierrettiin kaikki paikat läpi, se " kammari" missä ollaan niin kauan kun pärjää ilman puudutteita ja ilokaasua ym. oli tosi viihtyisä,oli parisänky,keinutuoli,suihku ja minikeittiö jääkaappeineen ja mikroineen..(mies heti innostu että nyt hän voi ottaa kunnon ruokaa evääks kun oli mikro;)) Eikä synnytyssalikaan ollu yhtään niin kamala.

kätilö rauhotteli meitä ensikertalaisia ettei mitään ponnistusasentoja ja lääkkeitä kannata miettiä tarkasti etukäteen, ne katsotaan siellä sitten..ja lohdutti myös ettei kukaan heillä synnytä sängyssä maaten:)

Sit mentiin osastolle ja kurkattiin paria viime yönä syntynyttä vauvaa siinä samalla, toinen oli 4kilonen jötkäle ja toinen 2,8kilonen sintti..mä tilasin meille semmosen pienemmän pukerrettavan;)

Niin ja maksa-arvoista soitteli terkka jo tänään, ne on kuulemma normaalin rajoissa, eli vähän koholla kai..sappikokeen tuloksetkin tulee jo huomenna, jos oireet jatkuu niin torstaina taas kokeisiin.

Suppareita tuli aamulla parhaimmillaan 11kpl/tunti ja ihan parin minuutin välein mutta sitten nukahdin ja herätessä ne oli tiessään! Koko päivän kyllä suppailu jatkunu mutta harvakseltaan..eli enköhän mä pidä tän mahan vielä hyvän aikaa:)

No nyt on hehkutettu omaa napaa viikon edestä..kiva jos joku jaksoi lukea;)

Queen ja Pulla rv 37+6

Queen

Vierailija
32/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että sairasloma ja kela-asiat on monilla järjestyneet ja ihania mahojakin täällä käsin ihastelemassa :)

Ja voi kuinka lähellä h-hetkeä on jo monet, jännää kyllä, tsemppia ja hyvää mieltä teille!

Mä kävin just kaverin luona jossa on 3 kk vauva ja sain aika paljon puklua päälleni ;) Nyt on huono omatunto kun vaan hurvittelen tuolla kylilla ja mies täällä kotona remonttia ahkeroi... nyt just tuolla imuri kädessä vihjailee että voisin osallistua lopputöihin.. joo eli meen mutta pikakertomus eilisestä np-ultrasta:

eli meillä oli eilen ultra jossa kaikki hyvin, niskaturvotus 1,3 ja kaikki tarvittava löytyi, Mies näki vauvan ekaa kertaa ja oli ihan innoissaan ja imitoi loppupäivän sen hassuja potkaisuja mahassa. liikkuvuuv oli ++ ja ultraaja vähän sanoikin että niin on vikkelä ettei meinaa mittoja saada. Täällä tampereella on yleensä vaan tuo yksi ultra mutta meille annettiin aika myös rakenneultraan kun terveydenhoitaja sanoi että ensi vuonna on muuttumassa niin että on aina nuo kakai ultraa niin laittaa nyt jo kun varmaan meistä on kiva katsella vauvaa useamminkin. :)

Jeps, mutta nyt siivoamaan ja muuten puuhailemaan, iik, enää vika lomaviikko meneillään, en halua lähteä töihin!

Mutta hyvää jatkoa teille kaikille!

t. iisa rv 13+6

Vierailija
33/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensteksti NINNILLE paljon onnea tyttövauvasta! Ja tietenki koko perheelle :)

Tämä viikko vois olla suotuisaa aikaa myös muiden jakautumiselle ;) Eli nyt töpinäksi ja vauhdilla synnyttämään!

Itsekkin jo malttamattomana odotan sitä vaikkei vielä varsinaisesti jännitä se :) Olen ihan hermoheikko tuon jännityksen kanssa, rakenneultraakin jännitin niin että oli ihan löysä maha eilisaamun :)

Mielenkiinnolla luin ALIINAN ja SS:n sairaalakokemuksia ulkomailla. Niin sitä ei vain taida arvostaa tarpeeksi vieläkään näitä meidän etuja vaikka huippuluokkaa ovatkin.. :/ Nyt itteä niskasta kiinni ja iso kiitos koko terveyspuolen immeisille!

MIAMIK: Itse en varmaan uskaltais lähteä polttareihin laisinkaan, mutta jos oikein realistisia ollaan niin tokihan voit mennä rennompiin juttuihin mukaan ja muistaa silloinki olla rasittamatta itseäsi. Mutta siis voisi kyllä olla ihan mukaavakin vaihtelua tuollainen kevytversio polttareista :)

SUIPON kuvat oli kyllä tosi mahtavia! Voi kun mekin saatais aikaiseksi jotain yhtä siistiä :) Me ollaan kyllä semmonen pariskunta joka ei nuista valokuvaus sessioista paljon perusta.. Omat yo-kuvatkin otatutin muutaman kuukauden myöhässä, enkä varmaan olis silloinkaan mut ku luokkakaveri pyysi mukaan et vois olla hauskempaa kaverin kaa.. Ja niinpä sitten menin mukaan :)

HEIDI: Aika hurjan nuorina menitte naimisiin! Siis kunnioituksella katselen teitä ylöspäin kun olette selvinneet yhdessä vaikeuksista, harvalla nuorella parilla on siihen kärsivällisyyttä tai tahtoa tarpeeksi. Mut jotenki olen aina ollu sitä mieltä et kun se oikea sattuu kohdalle sen tietää ja siitä pitää pitää kiinni kynsin ja hampain :)

KANDILLA, LADIELLA ja ESSILLÄ ihania ultrakuulumisia! Se on aina helpottavaa nähdä eläväinen vauva siellä ruudussa :)

BURDELLAHAN on ihan vauhdilla alkanu masu kasvamaan :) On se vain niin ihanaa kun se kasvaa kasvamistaan :)

Hienoa KARSSULI että sait nuo Kela-asiat kuntoon! Se on aina yhtä ikävää kun nuo isommat laitokset ei saa joudutettua asioita eteenpäin... Ja kuulosti tosi ikävältä myöskin mahan repeily, kaipa jotku on vain taipuvaisempia siihen kuin toiset.. Mulla jo hirvittää mitenhän mulla sitten, kun teini iässä rinnat ja pylly oli niitä täynnä... Eli mieki taidan olla aika altis niille.. :/

AMYLLE rentouttavaa mökki-iltaa!

Mistä tulikin mieleen että oispas oma mökki... :) Siihen haavegalluppiin josta joku puhuikin... Ja ihan ikioma talokin olisi haaveissa, mielellään ihan lähitulevaisuudessa :)

QUEENIN supistuket kuulostaa jo tosi lupaavilta! Toivottavasti pääsette kohta jo hyödyntämään sitä mikroa ;)

Muillekin ensikoille terveisiä ja voikaahan paksunlaisesti :)

fio rv 22+1 (edelleen)

Vierailija
34/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=9A32CD]Heti ensiksi pitää sanoa, että nyt olen hieman tipahtanu jutuista.. viikonloppuna käväisin vain pikaisesti ja silloin olikin ihan älyttömän pitkä pino, siitä tulikin mieleen, että taitaa olla parempi pitäytyä joka päivä näissä päiväpinoissa, niin ei ihan kohtuuttoman pitkiksi venähdä. Niin ja takaisin aiheeseen: Eilen olikin sellainen hulina päivä, etten ehtinyt konetta edes vilkaisemaan ja tänään vasta olen noita pinoja kahlaillut läpi..aikas kauan siihen menikin, mutta en halua jättää juttuja väliin;)[/color]

[color=FF00FF]Koitan tässä nyt sitten jotain kommentoida, mitä mieleen jäi=)

Aivan ihania masukuvia oli ainakin taas pinoa ilahduttamassa:) niitä on aina niin kiva katsella! Lisää niitä tänne!

Ultrassakin oli moni käynyt..ja niissä taisi kaikilla olla vain positiivisiä uutisia, onnea kaikille:)

Poppiksen hääpäivä lähestyy *jännää*

Aliinan ja SS:n kuulumisia oli kanssa mukava lueskella, on siellä maailmalla hieman erilaista, kuin täälä koto-suomessa!

Yedo: veli oli päässyt sairaalasta kotiin, hyvä!

Suippo, niemey, mii ja Queen täälä vaan sinnittelee masujensa kanssa!

[/color]

[color=9A32CD]Sitten vaikka omia kuulumisia tähän väliin: Kuuden päivän työputki on takana, huomenna on yksi vapaa päivä ja taas alkaa kuuden päivän työputki.. sen jälkeen on peräti ruhtinaalliset kaksi vapaa päivää ja taas saa painaa niska limassa kuusi päivää töitä.. kai se on vaan sinniteltävä.. jos sitten olis vähän enemmän vapaata.

Eilen kävin töitten jälkeen jyväskylässä katselemassa äitiysvaatteita.. kovin oli huono tarjonta, tai sitten en vaan osannut löytää oikeita kauppoja. hennesiltä ostin sitten yhet mamma housut ja yhden mamma paidan. Niin on käynyt, että omiin vaatteisiin en enää mahdu:( Yhdet housut ja muutama paita on ihan ok päällä, mutta muuten saan sanoa hyvästi tuolle vaatekaapin sisällölle. olen aina pitänyt melkos istuvia vaatteita, joten vaikka masu ei vielä ihan kamalan kokoinen ole, on vanhat vaatteet alkaneet sen verran ahdistamaan päällä, ettei ole enää hyvä olla.. eikä ne kyllä enää istukkaan. Noh, huomenna ollaan menossa tampereelle, jos sieltä vaikka jotain löytyy. Ollaan menossa kattoon vaunuja.. saa nähdä löydetäänkö.. nyt vaan kannattaisi ostaa, kun on noi alet menossa vaunuissakin.. ja kun saatiin tosiaan se raha niihin vaunuihin.

Omaan napaan ei oikeen mitään uutta.. neuvola on ylihuomenna, sitä odotan jo kovasti.. rv 7+ jotain kävin viimeksi ihan " kunnolla" neuvolassa.. tässä välissä olen toki lääkärissä käynyt ja neuvolassa niillä verikokeilla, mutta silloin ei tosiaan muuta tehty.

Nyt on kyllä ihana kun on tuo doppler, saa kuunnella kotona kaikessa rauhassa sydän ääniä=)[/color]

[color=FF00FF]Apua.. mä oon nykyään varsinainen lahopää, en yhtään muista, mitä olitte kirjotellu.. noh, mies on lähössä kalalle, joten saata tässä palailla koneelle illan mittaan.. ja huomenna viimestään!

Olette ihania!!

Siru ja tiituli rv 15+0.. aina vaan suurenee!

Älkää antako kirjotus virheiden haitata.. en jaksa enää lukea läpi:/ Laiska minä;)[/color]

Vierailija
35/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on oltu aktiivisia! Onnea vauvansa jo kotiin saaneille ja paljon suppareita isomahaisimmille ;)

Ja minä kun luulin että minä menin nuorena naimisiin (olin juuri täyttäynyt 20, pian 8kk naimisissa) mutta kyllä tuo Heidi meni edelle :D Minusta on hienoa, että olette kestäneet kaikki alamäet ja tarponeet myrkyssäkin YHDESSÄ eteenpäin! Se on aika harvinaista nykyään, varsinkin tuntuu, että mitä nuorempana solmittu liitto, sitä varmemmin päätyy eroon. Onneksi on poikkeuksiakin! :)

Jaa, Poppiksellakin on ne häät tulossa, joko jännittää? ;) Meidätkin tosiaan vihittiin maistraatissa, kun ei kirkkohäitä haluttu. Vaan jos joskus uskoon hurahdetaan, niin mikään ei estä hakemasta sitä siunausta liitolle sitten.

Siskoni meni eilen kihloihin! Oli kyllä mahtava uutinen. Hänen kihlattunsa on sattumalta lankoni, eli mieheni pikkuveli :D Vähän pienet piirit täällä..... Tosin äitini onnistui pilaamaan koko heidän hienon päivän raivostumalla täysin. Hän ei kuulemma hyväksy kihlausta eikä voi olla siskon tukena, hän on suorastaan ottanut heidän kihlauksen henkilökohtaisena loukkauksena. Olin kyllä todella pettynyt äitiini. :( Miten nuo äidit onkin välillä noin vaikeita? Onneksi sentään appivanhemmat ottivat uutisen ilolla vastaan ja tukevat heidän kihlaustaan täysin.

Masuun ei uutta. Huomenna jälleen uusi viikko. Tänään vähän kipristeli, mutta saattoi se olla vain ilmaa joka siellä suolistossa kiersi :) Huomaan tosin, että housujen napin kiinni laittaminen alkaa käydä vähän työlääksi. Nyt jo! Parin viikon päästä niitä ei varmaan saa ollenkaan kiinni, pitääkö sitä lähteä housujen ostoon...

Han ja Pööpötin 12+6

Vierailija
36/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan taiteellisia ja niin nätti perhe :)

kiitos kaikille kommentoijille hieroja vinkeistä ja työnantajalle kertomisvinkeistä, taidan pysytellä siinä että vasta joskus lähellä 4 kuukautta pökäsen, jollei mitään ihmeellistä sitä ennen.

Poppis, eipä ole teidän vihille menoon pitkä aika, toivotaan erittäin tunnelmallista ja ikimuistoista hääpäivää :)

Tänään on ekan kerran ollut pienesti kuvotusta aamulla ja myös töissä, toivottoman väsynyt olo koko päivän (huoh) sitten olen huomannut omituisen jutun, en voi syödä suklaata enkä pullaa!!!

ei tee pätkääkään mieli, vaikka aiemmin nämä oli ne minun herkut numero uno. Eikä muuten myöskään pikaruoka jutut kiinnosta. Enemmänkin tekis mieli terveellistä kotiruokaa ja vähemmän on ruokia joita mieli ylipäänsä tekee. Mitään erityistä mielitekoa ei ole ilmaantunut. Kahvin kanssa kamppailen, sitä tekis mieli juoda enemmänkin mutta olen yrittänyt rajoittaa sen siihen kolmeen kuppiin, silti mielessä käy että onko sekin liikaa pitäiskö ainakin alkuraskaudessa olla juomatta kahvia, mut ei sitä pääse edes hereille jos ei sitä aamun kupposta saa! Mites te muut, juotteko kaffetta? Mitä te syötte?

Työpäivän jälkeen kävin ostamassa kirjakaupasta raskauskalenterin :) kattelin sitä jo aiemmin ja minusta se on aika kiva, siinä on jokaiselle viikolle oma aukeama, johon voi tehdä muistiinpanot päivittäin ja toisella sivulla lukee sen viikon keskeiset muutokset. Lopussa on sitten muitakin vauvaan liittyviä juttuja. Minä kun en ihan päiväkirjaa jaksa alkaa kirjoittaa niin tuo riittää minulle, siihen voin jatkossa laittaa ultra ja neuvola jutut yms. tärkeimmät asiat.

vilkutukset kaikille :)

nauku

Vierailija
37/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kahlailin taas pinot läpi, kirjoittelu todella ahkeraa Enskattarilla ja mukana ei meinaa pysyä, että kuka on kuka.. Mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa ;)

QueenBzZ: Kiva oli kuulla PHKS:n positiivista kokemuksista, sillä sama sairaala tulee minullakin aikanaan olemaan. Tai eihän sinne nyt ajallisesti niin huima matka ole, kun miettii kuinka lyhyt aika on puoli vuotta taaksepäin! Kaikki itselle vielä uutta ja ihmeellistä, ensi keskiviikkona vasta toinen varsinainen neuvolakäyntikin...

Aliinalle: Mä olin jo välillä huomaavinani vatsan kasvun, mutta nyt se ikäänkuin hävisi!? Liekö kesämökki ja grillimakkarat moisen tekivät.. Kylläkin osa farkuista jouti jo ylähyllylle, mutta en osaa vauvamahaksi tätä vielä mieltää. Mutta mikä jännintä, ihan kuin viime päivinä olisi jotain tuntemuksia ruvennut tuolta alavatsasta tuntumaan.. (liekö mahdollista, mutta kiva se on ainakin niin ajatella) Eli välillä makoillessa ikäänkuin tuntuu, että sellainen paine kuin siirtyisi puolelta toiselle.. ja taas jotain uutta muljahdusta, paineen siirtymistä. Välillä taas aivan hiljaista.. Mulla on (tuulimunan yhteydessä) todettu eteenpäin kallistunut kohtu, joten se varmaan edesauttaa liikkeiden tuntemista. Ja kaikkea muutakin vähän ikävämpää on alusta asti tuntunut, eli vihlasuja, pakotusta, menkkamaista jomotusta... Ilmeisesti kohdun kasvukipuja, näin mulle alkuraskauden ultrassa sanottiin.

Mukavia valokuviakin sai katsella, kiitoksia kuvansa julkaisseille =) Eilen ukkeli otti minustakin ensimmäiset vatsakuvat, ajattelin jos näin alkuun ottaisi aina silloin tällöin, niin itsekin voisi jostain tarkkailla, että milloinkohan sivulliset rupeavat kiinnittämään huomiota ;)

Illanjatkoja..! =)

Omppu + " möhkö" 15+2

Vierailija
38/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän palstailutauko takana... Vanhemmat oli meillä viikonlopun ja aika meni heidän kanssaan. Sitten eilen mies lähti sinne urheiluleirille, niin koko päivän olin vähän allapäin. No onneksi äiti on ollut täällä seurana, vaikka välillä hänenkin seura on rasittavaakin. Parempi kuitenkin näin, niin ei tarvitse olla yksin. Eilen ompelin saumurilla bambufleecestä lisäimuja kestovaippoihin ja sitten flanellista inserttejä. Tuli aika hyviä, vaikka itse sanonkin! Äiti ompeli pinnasängyn reunapehmusteen ja tänään päiväpeiton. Nyt hänellä on työnalla sellainen kankainen tavaralokerikko pinnasängyn laitaan kiinnitettäväksi...

Se omista kuulumisista ja seuraavaksi hataraan päähän jääneet kommentit:

Viikonloppuna olitte kirjoittaneet kivasti omista tuntemuksista ja kokemuksista. Ihana huomata, että täällä voi jakaa erilaisia kokemuksia ja tuntemuksia pelkäämättä, että joku alkaa arvostelemaan tai syyttämään, hienoa! Aika mahtava porukka meillä taitaa olla =)

Ultrakuulumisia oli monella ja ihanan onnellisia! Jollakin oli sukupuoli selvinnyt ja jollain toisella taas ollut siveämpi kaveri massussa... Ihana, kuinka pienet on persoonia jo masuvauvoinakin!

Suipolla oli mahtavat masukuvat! Mietin, että pitäisiköhän itsekin vielä kuvauttaa meitä perheenä masun kanssa. Mies on kyllä pitkin matkaa kuvannut mua ja masua, mutta hän on ollut aina kameran takana...

Nyt saunaan ja unille... Anteeksi, etten tällä kertaa muista enempää kommentoitavaa =(

Sippu ja pikku-tikru 31+4

Vierailija
39/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan on ihmisiä, jotka on kirjoitelleet nettiin odotuspäiväkirjaa...suositelkaas jotain sivustoja! Helistimeen aloin kirjoittamaan mutta meni hermot siihen jostain syystä (varmaan omaa osaamattomuutta).

Makkara

Vierailija
40/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mun tuotos, kuva otettu vajaa viikko sitten. Ei ehkä paras mahdollinen kuva, mutta kyllä siinä se vähäinen pömppö erottuu, mikä mulla nytkin on.

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/57538a85.jpg