Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Enskattaret tiistaina *~*

24.07.2006 |

Tässä vielä kurkistus maanantaille

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7870417&p=2&tmode=1&smode…

Otanpa varaslähdön tiistaille, kun vuorokausi vaihtuu vartin kuluttua. Otin taas töiden jälkeen kunnon päikkärit, joten pirteänä pystyssä täällä vielä olen ja aamulla taas niiiiin vaikea nousta töihin:( Menee rytmi ihan sekaisin kun pitää päivällä nukkua. Meneeköhän tää " unitauti" joskus ohi?!

Mulle tuli postissa se kotidoppler viime viikolla. Olen muutamana iltana koittanut sydänääniä kuunnella ja tänään ne sitten selvästi kuului:)) Sellainen hevosenlaukkaus-ääni. Syke oli siinä 130 pikkuisella. Eli 8+6 kuului kotona syke, ei tarvinnut oottaa sinne 12 viikolle saakka. Neuvolassa mulla kuului jo 7+3, eli taitaa vähän herkemmät olla laitteet siellä. Tai sit etsin väärästä paikasta...

Pakko oli vaan tulla kertomaan että sydän se siellä jumputtaa:=)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipas ihan omasta edestaan eilinen paiva. Mulla on ollut vahan virtatulehdusoireita, joten hakeuduin tanaan taalla Kanadassa laakariin. Se, etta saa oman ammattiliiton kautta olevan matkavakuutuksen kelpaamaan taalla on aina oma ruljanssinsa, tanaan myos. Piti soitella pitkin Amerikkaa ja hakea hoitositoumuksia jne. Sitten sairaalassa tayttaa tietysti monta monituista kaavaketta, joissa kysyttiin mm. AIDIN TYTTONIMEA ja osoitetta.. Hmm.. :) Kuulemma paikallinen kaytanto. Minua kutsuttiin myos laakarin pakeille lopulta tyttonimellani. Ihan kummallista..

Pitaapa kehua hieman aikaa SUOMEN laakarisysteemia kaanteisesti: taman paivan 15min. laakarikaynnista sairaala tulee laskuttamaan vakuutusyhtiotani yli 700 dollaria. Laakari tutki virtanaytteen ja teki sisatutkimuksen, ei muuta. 700 dollaria, yli 500 euroa!!! Luulisi, etta tallaisessa jarjestelmassa, jossa vakuutukset pulittaa huikeita summia sairaaloille, saisi myos palvelua, muuta ei. Odotimme laakarille paasya yli 7 tuntia!

Eli kylla tuli ihan omaa terveyskeskusta ikava!

Olis ollut ihanaa jos olis dopplerilla kuunneltu sydanaania, mutta laakari vaan tunnusteli kohdun ja sanoi sen olevan raskausviikkojen mukainen. Eli pitaa viela jatkaa jannittamista, mita omalle Nupulle kuuluu. Ens viikolla jos hyvin kay, saa mun mies jarkattya dopplerin tyopaikaltaan sairaalasta ja voitas kuunnella pikkuista. Mulla elaa sitkeassa keskenmenopeikko, vielakaan en meinaa osata rauhoittua vaikka 15:sta rv jo menossa.

Miten muuten teilla, joilla suunnilleen samat viikot menossa (Omppu ainakin), pompottaako masu jo alaosasta? Kohtu tuntuu mulla usein kovana ja kun vedan mahamakkaraa syrjaan, on alamasu jonkun verran pyoristynyt. Vaatteiden lapi sita ei viela nae, joten silloin kun maha ei oo turvoksissa, niin raskutta ei huomaa viela. Milla viikolla se maha oikein pullahtaa meilla ensiodottajilla muuteskaan?

Mie unohdin kaikki raskausajan kirjaset ym. neuvolalappuset Suomeen, paitsi sen Vau-kirjan Vauvan odotuksesta. Siita yritan loytaa viikottaiset infot mita mahassa pitais tapahtua. No, onneks kolmen viikon paasta ollaan takas kotona. Seurailen naita teidan kirjoituksia myos kultaisten faktojen toivossa.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille,

toivoo Aliina ja Nuppu 14+2

Vierailija
2/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hullu heräsin taas hetki sen jälkeen kun mies lähti töihin, voi juukeli..

tekstasin tossa aikani kuluks miehelle että hereillä ollaan ja se oli jo kuulemma ihan into piukassa kaivanu kännykkää taskusta kun luuli että alan synnyttämään;) Se hokee monta kertaa päivässä vauvalle että tuu jo ja mulle synnyttäisit jo..ja aina kun näkee jotain vauvaan liittyvää niin huokailee että tulispa se jo..isi on hiukan malttamaton:)

Annoin sille tehtäväks valita pojalle toisen nimen kun se on muutenkin mukamas niin varma että poika tulee..sitä tuo on nyt pähkäilly ja pyöritelly eilisestä..jos unohtais meidän ahdistelun hetkeks;)

Aliina: Mulla selkeä vauvamaha pompsahti rv 16+, mutta toisillahan se tulee vasta myöhemmin, riippuen vartalon mallista, mulla maha on ihan tossa edessä, vieläkään ei näe takaa että oisin raskaana vaikka maha on tosi iso..toisillahan se pysyy pitkään piilossa kun mahtuu olemaan jossain tuolla sisuksissa.

Aurora oli kuullu sydänääniä,hienoa:)

Burde: mulla alkoi joskus rv 30 jälkeen kans supparit tulemaan paljon tiuhemmin, aiemmin niitä ei tullu edes päivittäin ja yhtäkkiä tuli monta.

Nyt muutamana päivänä on supistellu ihan tajuttomasti, eilenkin illalla tuli varmaan 5minuutin välein suppari ja nytkin tässä koneella istuessa niitä on tullu jo ainakin 6 puolentunnin aikana..mutta edelleen täysin kivuttomia:)

Taidan lähteä aamulenkille koiruuksien kanssa, kaikki mun äippävaatteet on muuten jääny mahasta pieniks lukuunottamatta yhtä hametta ja yhtä kokomekkoa, sitä hamettakaan en voi pitää kun kaikki äippäpaidat on jo napamallia..eli tuota yhtä ainoota mekkoa täytyy pitää loppuaika kun en nyt enää ala uusia ostamaan..toivotaan ettei tuu kylmät ilmat:)

Queen ja Pulla rv 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin yksi aamuvirkku, heräsin kun mies lähti töihin klo 6 ja yhtään ei mukamas väsytä!!

Ninnille ja miehellesi paljon onnea tytön tylleröstä!!!! :)

Vitsit mä nauroin eilen teitin ehdotuksille niistä polttareista. Poppis kun sanoi, että ei kukaan muista muuta kuin sen et jossain vaiheessa ylipäätänsä olin siellä, heh heh. Ja Queenikin ehdotteli pyörätuolia tai sairaalasänkyä, hih. Olisinpa näky! Kyllä minä ajattelin heti aamupäivästä mennä mukaan ja olen sen verran mitä jaksan. Vaikkakin päivä on aikasta lailla paikasta paikkaan juoksemista. Kuitenkin kerran sitä vain tämän kaverin polttareita vietetään (toivottavasti ;))

Kummeista en ole tainnutkaan puhua vielä mittään. Minulla itselläni on kaksi kummilasta, 7-vuotias poika ja 1v10kk tyttö ja minulla on molempiin todella läheiset suhteet. En missään nimessä olisi kummankaan kummiksi ryhtynyt, jos en olisi varmaksi tiennyt että saan heihin olla yhteydessä niin paljon kuin haluan. Siksi myös minulle ja miehelleni on tärkeätä, että meidän lapsen kummit käyvät meillä useammin kuin kerran vuodessa synttäreillä! Kolme kummia haluaisimme, mutta tällä hetkellä ehdokkaina ovat vain siskoni ja hänen miehensä (kummityttöni on heidän). Olemme heidän kanssa todella läheisiä ja tiedän ettei heitä tarvitse kylään paljon suostutella. Yksi ehdokas olisi mieheni veli, mutta olen sanonut että meidän lapsen kummiksi ei pääse ennen kuin lopettaa kannabiksen käytön!!! Joten kolmas kummi todellakin mietintämyssyssä!!!!

Kiitos Burde taas jälleen kerran tuosta kela-valistuksesta! Taidanpa minäkin tehdä niin että ilmottaudun työttömäksi ja täyttelen niitä liiton lappuja sitten sen kolmisen viikkoa. Jos nyt siis mullakin saikku jatkuu 1.8 etiäpäin. Ties vaikka töihin vielä patistavat äippäpolikontrollin jälkeen :) Minulla muuten kävi vähän samantapaisesti kuin jos sinulle meinaa käydä. Pääsin juuri edellisen valvontajakson aikana kehumasta kuinka vaivaton olen (kun kaksi työkaveria valitti jalkojen turvotusta ja selkäsärkyä) ja jaksan varmaan tehdä töitä äippälomaan asti ja sit kävikin näin. No ei voi mittään :)

Miauu suunnitteli hierojalle menoa. Minä olin viimeisen kerran 90 minsan kokovartalohieronnassa (masullaan) 19.rv ja hyvin meni. Ei painanut masu yhtään¿ Ja tässä samalla voinkin sitten sanoa, että minulla vauvamasu pullahti esiin tuossa rv 21-22, siihen asti tuntui vaan alavatsa kovalta, mutta mahasta ei tietoakaan (tai siis olihan tuossa jo ennestään semmonen makkara) ;)

MiaMik rv 30+6

Vierailija
4/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän jälkeen kuuden päivän työputki takana... yksi vapaa ja yksi työvuoro jäljellä ja sitten alkaa LOMA!!! ihanat 3 viikkoa vain olemista :) Ja sattuuhan sille ajalle, oma vihkivalan uudistaminen ja kahden ystäväparin häät. Eli tekemistä piisaa :)

Aurora: toi on kyllä hyvä olla kotona toi dopleri... jos hiukankin epäilyttää niin eiku laite käteen ja sydänääniä kuuntelemaan :) Mulla vaan ei kuulunut sydänäänet vasta ku viikolla 14 kun kohtu on niin taaksepäin kallellaan ja istukkakin vielä on tuossa edessä.

Aliina: siinä sen vasta huomaa kuinka hyvä maa Suomi on asua, kun hetken viettää jossain muualla. :) Mun vauvamaha oli jo näkyvissä viikolla 8!!!! Lääkäri totesi siihen, että jos on isot elimet niin vatsa ei pääse ollenkaan kasvamaan tuonna selkään päin. Ja minulla on näin käynyt. Oli jo äitiysvaatteita ostettava viikolla 12!!!

Eilen oli puhetta kummeista. Meillä on kaikki jo valittuina. Mieheni ja minun pikkuveljet ja sitten yksi meidnä kaveripariskunta :) Nimetkin on jo valmiina sekä pojalle, että tytölle. Kävi tosi kivuttomasti se valinta. Saa vaan nähdä, että kun vauvan näkee, niin miten nimet sopivat :)

Oma Napa: Supisteluja tulee kai aika liiankin usein. Voi varmaan johtua tästä työtaakasta ja rasituksesta. Muuten vauva ilahduttaa potkuilla aina kun ehtii vain rauhoittua aloilleen. Pitäisi varmaan aloittaa ottaa hiukan rauhallisemmin... Onneksi tuo loma alkaa pian. Käyn huomenna aamulla viemässä virtsanäytteen jos supistelut johtuukin jostain tulehduksesta.

Eilen varasin sen toisen neuvolalääkäri ajan. Sain vasta 9.8 ajan... No sitä sitten odotellessa. Voisiko joku kertoa, että mitä tuossa toisessa lääkärikerrassa tarkastellaan?

Heidi <3 toukka 24+2

Vierailija
5/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi: Minulla toisessa neuvolalääkärissä katsottiin samat asiat kuin ekallakin kerralla. Eli lääkäri katsoi konhdunsuun tilanteen (tai yritti katsoa, mutta vauvapa se työnsi mukavasti päällään kohdunsuuta niin taakse että lääkärin sormet eivät yltäneet ;)), kuunteli sydänäänet ja mittasi sf-mitan. Terkka oli jo sitä ennen katsonut pissin, mitannut verenpaineen ja hb:n :)

Vierailija
6/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Olen juuri kohta lähdössä YTHS:lle siihen ylimääräiseen ultraan, ja kylläpä taas vähän jännittää! Onneksi vauva on rauhoitellut mua potkuillaan nyt kolmatta päivää, eli siellä ilmiselvästi ollaan hengissä :) Olen kyllä aika vainoharhainen, jos tuollaiset muksimiset olen onnistunut kuvittelemaan...

Supistuksista piti kysyä: voiko niitä tuntea jo nyt? Heräsin yksi yö sellaiseen tunteeseen, että nyt mahassa tapahtuu jotain. Kun koitin sitä, se oli ihan kova pömppö. Mitään kipuja ei tuntunut, ja heräsin vain sellaiseen kummalliseen vaistoon, että jotain tapahtuu vatsassa. Toisen kerran kohtu tuntui kovettuvan seksin jälkeen. Onko nuo nyt jotain muita kramppeja, vai harmittomia supistuksia? Näin aikaisin? Tai no, kyllähän tässä lähestytään puoliväliä, mutta mielestäni aikaista silti...

Aliina, mulla ei vieläkään näy kauheasti maha, ja viikkoja tänään jo 18. Mulla on sen verran leveät lantiot, että kohtu mahtuu vielä aika hyvin niiden suojaan. Sekään ei kasvata mahaa, että kohtu on ihan normaalisti eteenpäin kallellaan. Se ei vaan kertakaikkiaan pullahda eteen, kun tilaa tuntuu riittävän sivusuuntaankin. Kyllähän mulla esimerkiksi trikoomekko päällä näkyy jo ihan selvä vauvamaha, mutta normaalit housut jalassa ja sopiva jakku päällä ei näy juurikaan mitään. Eli pömppistä odotellessa...

Nyt sinne ultraan!!! bd bd bd

Kandi & muhku rv18

Vierailija
7/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama laulu täälläkin, eli heräsin miehen lähtiessä töihin. Mutta mikäs tässä on ollessa kauniin urinkoisen aamuna.

Vielä lapsen nimiasiaan sen verran, että kyllä mekin otamme nimen käyttöön heti syntymän jälkeen. Kun nimet kumminkin on tiedossa niin emme halua niitä salaisuutenakaan pitää. Ja kaste onkin sitten meille merkitykseltään jotain muuta kuin nimen julkistamista.

Auroralle onnea pikkuisen sydänäänistä! Kylläpä kuuluvatkin varhain. Joku kysyi taannoin, että milloin kuulee ihan korvalla masun päältä. Meillä se onnistui joskus 30. viikon tietämillä. Eli pitkä käyttöaika tuollaisella " vahvistimella" , kun kyllä ne äänet kumminkin yllättävän paljon kiinnostaa vielä senkin jälkeen, kun liikkeet alkaa tuntua.

Aliina: Tuli vahvasti mieleen Amerikassa viettämäni vuosi, kun paperisota oli jotain aivan kamalaa esim. ajokorttiasioissa ym. Kyllä siellä yllättävästi alkoi tuntua siltä, että Suomessa asiat toimii.

Mulla maha alkoi näkyä vasta puolivälin jälkeen. Kovin isosti vaihtelee siis. Tai kyllä itse huomasin jo aiemmin, mutta ulkopuoliset ei. En kyllä yrittänyt korostaa mahaa esim. vaatteilla - sama menetyksen pelko kuin mistä puhuit - ennen kuin rakenneultran jälkeen, jolloin sain jonkun asteisen mielenrauhan.

Vai on Queenin mies ihan tohkeissaan :) Kysyin eilen mieheltä että riittäisikö huumori, jos vitsinä soittaisin töihin ja sanoisin, että nyt äkkiä kotiin. Ei kuulemma kannata pilailla näillä sairaalaanlähtöasioilla :)

Miauulle hieronnasta. Alkuraskaudessa voi käydä ihan normaalisti. Itse kävin viimeisen kerran 32. viikolla, jolloin olin sillai istualtaan, otsa nojaten sellaiseen tukeen. Kaikilla hierojilla ei ilmeisesti ole täysiä valmiuksia hieroa muuten kuin makuultaan, mutta kysymällä selviää.

Heidi: onko nuo sinunn supistelut jo kipeitä? Kannattaa kyllä mahdollisuuksien mukaan rauhoittaa työtahtia, tosinn voi olla helpommin sanottu kuin tehty. Toivottavasti ei kuitenkaan ole kyse mistään tulehduksesta.

Omaa napaa sitten. Nyt oon ihan valmistautunut käynnistykseen. Viikon päästä maanantaina olisi yliaikakontrolli äitipolilla ja uskon, että sen ajan saan käyttää. Ja kai sitten ensi viikolla alettaisiin käynnistelläkin. Masua tulee kyllä varmasti ikävä! Mahakuume varmaan iskee nopeammin kuin uusi vauvakuume :) On tämän pömpön kanssa vaan niin mukavaa, kun ei tästä massukasta sanottavammin haittaakaan ole.

Taisin jokus mainita, että meistä otettiin " perhekuvia" rannalla. http://picasaweb.google.com/heidi.valtonen/MariMartti Jos joku tunnistaa meidät, niin eipä tuo haittaa. On siellä aika paljon kehnojakin poseerauksia, mutta onpa myös sellaisia, joihin olen tosi tyytyväinen. Kyllä nuista seinälle saa muutaman valittua :) En nyt jaksa eritellä sieltä mihinkään uuteen osoitteeseen niitä edustavimpia, joten näette myös kehnot. Suosittelen kovasti kuvaussessiota! Nuo kuvat on siis otettu n. 2 viikkoa sitten, eli rv39.

Nyt pitäisi siirtyä keittiöön. Tiskikasa siellä iskee silmää kutsuvasti. Hyvin kyllä pystyin välttämään viettelyt eilenkin, mutta tänään taitaa olla pakko langeta.

Aurinkoista päivää ihanille enskoille ja pienille!

Suippo ja Emppu 40+5

Vierailija
8/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Ninnille super onnittelut pikku prinsessasta !!

Kummeista on paljon puhuttu, itse en kuulu kirkkoon, vaikka minut onkin kastettu, mies on sellainen ns. kuulun kirkkoon kun niin pitää olla ihminen ja haluaa ehdottomasti että lapsi kastetaan, 2 kummia olisi jo mietittynä ja kolmanneksi ajattelin pyytää jotain ystävääni.

Eilen sain vain sellaisen ahaa elämyksen että en ole varma kuuluuko ystäväpariskuntamme joita ajattelin kummeiksi pyytää kirkkoon.

Ovat kyllä tavallista " uskovaisempia" mutta saattavat kuulua johonkin muuhun uskontokuntaan oisko ollut helluntai tai vapaakirkko.....en muista.... katsotaan nyt sitten kuinka meidän käy saadaanko kummeja ollenkaan.

Toisaalta olen minäkin kummi vaikka en kirkkoon kuulukkaan, se on papista jonkun verran kiinni käykö sellainen, sylikummi en tietysti voi olla mutta kyllä mun nimi siinä kastetodistuksessa kummin kohdalla lukee.

Kukas se olikaan kun oli sinne keravalle muuttamassa, unhoitin ihan kertoa millaista siellä on.

Oikein mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille, kasvatelkaahan niitä masuja ahkerasti.

Aino ja masuasukki 19+3

Vierailija
9/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nää supistelut ei ole mitenkään kipeitä. Mä en kyllä ole aivan varma, että onko osa tuntemistani supisteluita vain vauvan asennon vaihtelua vai mitä. Mutta täytyy ottaa neuvosta vaari ja ottaa rauhallisemmin. :)

Tosi kauniita kuvia :)

Heidi

Vierailija
10/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800080]Onpas kaikki tänään jo aikasin täällä kirjoittelemassa!

Kandille ihan ekaksi tsemppitykset sinne ultraan! Kaikki on varmasti hyvin ja saat vaan nauttia muhkun näkemisestä =) Liikuttuuko sitä vielä?

Aurora oli saanut doplerin! Noinkohan sitä veivaa mahan päällä joka päivä? Kerrohan sitten =)

Aliina: 7 tuntia?! Siinähän on jo yks duunipäivä!!! Kyselit kans tosta mahasta..Mä oon pari päivää sua jäljessä ja oon jo pitkän käyttäny sellasia vähän löysempiä kesähousuja..Farkut ei oikein suosiolla mee päälle, nappia pitää jättää auki ym. Luultavasti mä oon vaan lihava ja yritän laittaa vauvan syyksi =D (pyöreyttä siis löytyy, mutta kyllä ne farkut silti jalkaan meni) =)

Heidi: Kauanko olette ollleet naimisissa kun nyt menette uusimaan valat? Mistä moinen? Onnea! (kuuluuko edes toivottaa?!?!) =)

Mä oon kans miettinyt jotain kirkollista siunausta ym. myöhemmin kun nythän menemme ' vain' maistraatissa naikkariin..Joku kysy (quiero?) meneekö puku, mutta sellaista ei ole..Itse asiassa ei vielä ole edes vaatteita katsottuna! ÄH!

Suipolla oli hieman söpöjä kuvia! Ja ihana masu =) Miten synnytys käynnistetään sairaalassa? Vai harrastatteko seksiä miehen kanssa siellä toimenpidehuoneessa? XD

Piuh. Kohta alkaakin aamun sarjat! Mukavaa päivää kaikille!

t. poppis ja räpätti 13+6

Vierailija
11/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu naimisissa vuodesta 1999. Oltiin siis silloin 18 ja 19- vuotiaita. (ei menty naimisiin uskonnollisista syistä) Nyt on sitten näiden 7 vuoden aikana koettu yhtä sun toista, ja päätettiin nyt käydä uudistamassa nuo valat. Eli ylämäkeä ja kovin jyrkkää alamäkeä on ollut. Ollaan jopa käyty parisuhdeneuvojan kanssa juttelemassa ja " parantamassa" meidän suhdetta.

Nyt kuitenkin kaikki on täydellistä. Taidetaan molemmat olla aikuisia ;)(vihdoinkin) ja huomattu se, ettei me toisistamme eroon päästä...Tää taitaa olla sitä rakkautta :)

Heidi

Vierailija
12/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suipolla oli tosi kauniita kuvia:) Sanoitkin tossa ettei masusta ole mitään haittaa vai miten se meni, uskon kun sun masu näyttää jotenkin niin sopivalta, hassusti sanottu mutta se on niinku hyvin mitotettu suhun:D Meikäläisen vuori töröttää tosiaan niin tossa edessä että ai ähinä ja puhina kun yritän jotain kyykkiä, pyllistelen ihan hullun näkösesti lenkilläkin jalat levällään kun yritän koirankakkoja kerätä,mutta en mäkään tästä luopuis ja ikävä tätä tulee vaikka onki jo pahasti tiellä:)

Mä täällä huvikseni lasken suppareita kun niitä tulee tosiaan nyt ihan jatkuvasti,muutaman minuutin välein parheimmillaan ja napakoitakin ovat mutta missä se kipu on..tahtoo;) En jaksa uskoa että tää nyt ois mitään sen kummempaa.

Gilmoren tyttöjen alkamista odottelemaan..

Vierailija
13/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sen pesänrakennusvimman kuuluu näin aikaisten alkaa???? Oon kääntänyt eilen kirjaimellisesti koko talon ympäri... Vielä pitäis makkari ja toimisto vaihtaa eri huoneisiin, niin saa enempi tilaa makkariin.

Ja yö unet mulla on nyt jo ihan hukassa. Yleensä olen sellainen, että illalla kun menen nukkumaan, niin nukahdan kesken lauseen ja aamulla herään ja jatkan siitä mihin jäin. Nyt ei meinaa uni tulla ja herään joka yö ja pitää valvoa pitkiäkin pätkiä... Tosi raskasta, kun ei kerkiä päivällä nukkua. Jospa minä tarvin extra paljon totuttamista siihen yövalvomiseen ja luonto on päättänyt aloittaa mahdottomalta tuntuvan siedätyksen jo hyvissä ajoin : )

Velikin pääsi pois sairaalasta ja kipuja lukuun ottamatta voi jo ihan hyvin.

Yritän tänään josain välissä kahlata läpi viikonlopun ja eilisen pinon, käy varmaan käden käänteessä, ja palailen kommentoimaan lisää.

Suipolla oli aivan ihania masukuvia!!!!!!!!!!

Makkara : Kyllä meillä sitä merkkausmaalia on noille possuille ja sitä aina suhhuutan, kun pitää merkata rokotettavia tai teuraita, mutta naapurin lapset ei saa enää tulla sikalaan, eikä kukaan muukaan ulkopuolinen, niin että saadaan pidettyä salmonella pois nurkista. Samoin meillä ei ole mitään menemistä naapureiden eläinsuojiin tai tiloihin. Tarkkaa nykypäivänä. Vaan kyllä minä allekirjoitan kaikki säädökset, koska eläimen parhaaksi ne on tehty. Meillä onkin sellaisia " tunteella hoidettuja lellipossuja" , niin kun yks teurasauton kuski mulle kerran sanoi : )

Nyt pitää alkaa soittamaan aikaa hierojalle, niskat ihan totaalisen jumissa.

Varmaan läjäpäin virheitä, mutta en nyt jaksa oikolukea. Yrittäkää saada selvää.

Aurinkoista päivää toivottelee Yedo ja Vimpula 6+1

Vierailija
14/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä ollaankin oltu aktiivisia jo aamutuimaan:) Muitakin " yökyöpeleitä" mun lisäksi oli ollut paikalla..

ONNITTELUT ninnille prinsessasta! Tulehan kertomaan kuulumisia kun olette kotiutuneet kunnolla ja päässyt normaaliin päivärytmiin.

Suippo, kyllä sun masu näyttää niin sirolta että, ei varmasti haittaa ole tuosta. Ihania kuvia, mukava muisto jää=) Voi kunpa omakin masu pysyis yhtä " sopivana" .

kandi, tulehan heti kertomaan miten meni ultrassa ja miten pienokainen jakseli! Täällä odotetaan kuulumisia jo..

Poppis, mietinkin että kuinkakohan usein tulee dopplerilla kuunneltua " jumputusta" . Ehkäpä aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Eli kerran päivässä varmaan maksimissaan. Katostaan kuinka käy, illalla pitää taas kokeilla onko äänet jo vahvistuneet:))

Nyt taas töiden pariin!

Aurora ja törriäinen 9+0

Kymmenes viikko lähti käyntiin. Kyllä aika kuluu nopeasti!

Vierailija
15/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin pikainen käynti, mutta hyvä mieli tuli taas kerran. Lääkärillä ei ollut kuin sisäkautta käytettävä ultra, koska YTHS ei varsinaisesti ole pitemmällä raskaudessa olevia varten. Mutta kyllä sieltä alakauttakin vaavi näkyi, pienissä osissa vain ;) Sen verran se kellahteli pää alaspäin ja sivuttain, että sukupuolta ei näkynyt. Jos olisi päättänyt kääntyä toisinpäin, olisin varmasti saanut tietää kumpi on tulossa. Sen verran läheltä tuo alakautta tehtävä ultra näyttää :)

Mutta siis, sieltä sitä vilkuteltiin äidille iloisesti! Pää näytti maallikon silmin ihan normaalilta, ja kädet viuhtoivat. Sydän sykki ja selkäranka oli taas ihana helminauha, kaikki näytti tällä tavalla olevan kunnossa. Ja lääkärin mukaan kohtu ja sikiö kasvaneet normaalisti, ei huolta siis. Jopa hänenkin mukaansa liikkeet tosi voimakkaita, eli ei ihmekään, jos potkuja on nyt tuntunut! Jee me taidetaan ihan oikeasti olla saamassa vauva loppuvuodesta :D

No niin eiköhän tuo hypetys riitä. Ei tuo mikään rakenneultra ollut, joten täytyy vielä vähän jännittää sitäkin. Poppis, kyselit liikutuksesta: mulle ei ole tehnyt herkkää kuin eka sydänäänien kuuntelu. Np-ultrassa vaan nauratti kun pikkuinen oli niin hassu, ja tässäkin ultrassa pieni potkiskelija lähinnä huvitti. On se vaan niin ihana!

Suippo, ihania kuvia! Sulla on tosiaan kauniisti vartaloon istuva maha, toivottavasti itsekin saan tuon mallisen pömpön.

AinoAurora, me ollaan muuttamassa sinne Keravalle kuukauden päästä. Missä neuvolassa sä kävit, ja millaista oli? Mitä käytäntöjä siellä on, kuunnellaanko sydänäänet/ultrataanko joka kerta? Mä tulen menemään sinne Heikkilän neuvolaan, terkan nimeä en juuri nyt muista. Joku kaksiosainen se taisi olla...

Jee, saadaan ostaa tutuilta Brion vuoden 2003 yhdistelmävaunut 150 eurolla. Ei meillä olisikaan rahaa ostaa uusia vaunuja, kun ollaan tuhlattu uuden asunnon kalustamiseen suunniteltua enemmän. Ja kun sitä rahaa olisi hyvä olla säästössä vauva-aikojakin varten... Mutta nuo Briot on ilmeisesti ihan hyvät, vaikken tarkkaa mallia tiedäkään. Ei se tuttu kehtaisi ihan huonoja vaunuja meille myydä.

Kandi & muhku 18+0

Vierailija
16/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suipolle ihan ekakas täytyy sanoa että tosi kivoja kuveja, noista jää tosi kiva muisto.

Mäkin olen ajatellut että kävisin kuvassa sitten kun masu on jo isompi, vaikka kyllä se nytkin aika mojovasti tossa pönöttää, aika aikasessa vaiheessa se mulla rupesi näkymään vaikka olen 175 senttinen.

Meillä mieskin on melkein 190 cm ja joka kerta neuvolassa ja lääkärissä ne jaksaa sanoa että tulee varmaan pitkä vauva, mies oli syntyessää 54 cm ja painoi vaan noin 3,5 kg. Anoppi aina nauraa että se oli kun yhtä jalkaa koko mies, pitkä ja laiha.

Kandi: Mä kävin neuvolassa siinä terveyskeskuksen tiloissa eli " pääasemalla" kun asuttiin siellä teidän uudesta kodista katsottuna ihan toisella puolella Keravaa.

Mut ultrattiin masun päältä jo ekalla kerralla, mutta en usko että siellä Heikkilässä on ultraa ollenkaan, luulen että kuuntelevat doblerilla vaan sydänäänet joka kerta.

Kaikki isommat jututhan keravalta pitää käydä hyvinkäällä katsomassa, mutta sulla rakenneultrakin taitaa jo ollut mennyt silloin.

Synnytyssairaalaksikin ne ehdottaa hyvinkäätä, mutta pidä pintasi ja pyydä jonnekkin muualle, Hesaan kun ei aja kun 30 minsaa.

En ole kamalasti kuullut Hyvinkäästä positiivista juttua, mutta voinhan toki olla väärässäkin.

Kerava on ihan suht kiva paikka asua ja oleskelle, vähänhän se on sellainen nukkumalähiö, kun ihmiset kulkee stadiin töihin ja tulee sitten takaisin, mutta kyllä siellä kaikki tarvittava kuitenkin on.

Olis kiva vaikka nähdä sinua jossain vaiheessa ellet ole kamalan ujo, meiltä ei aja keravalle kuin 15 minuuttia ja meillä kun on suht samat viikotkin menossa niin olis kiva saada juttu ja kohtalotoveria.

Jos sulla on joku meili osoite niin laita tänne, kun mulla on enää vain tuo työmeili niin en viitsi sitä tähän näkyville laittaa.

Nyt työn pariin takaisin, täytyisi tehdä tarjouksia ja maksaa laskuja sekä ihmisten palkatkin, etteivät jää ihan ilman.

AinoAurora ja möhis

Vierailija
17/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ihan kalkkis vielä ole vaikka meillä 8 vuotta ikäeroa onkin, mä olen sellainen ikuinen nuori...joka ei varmaan koskaan kasva aikuiseksi. ;D

Vierailija
18/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista! Juu meillekin Kerava ajaa juuri tuon tarkoituksen, että käydään sieltä käsin Helsingissä töissä ja opiskelemassa. Haluttiin vaan vähän pienemmälle paikkakunnalle radanvarteen asumaan, kun täällä on hinnat niin pilvissä. Pikkupaikkakunnilta ollaan molemmat kotoisin, joten se pienuus ei niin ahdista. Ja itse olen jo tottunut pitkiin työ- ja koulumatkoihin, mieheltä se ehkä vaatii vähän totuttelua...

Mutta olisi kiva nähdä joskus, kunhan saadaan tuo muuttorumba pois alta. Syyskuussa siis; silloinhan kumpikaan ei ole vielä järjettömän iso tai raihnainen :)

Vierailija
19/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nuo kuvat on otettu? Olette molemmat tosi levollisen, onnellisen näköisiä (kuten kaikki enskattaret tietty, hehe) ja kuvauksellisia! Vau! Onko kuvat jonkun tutun vai ammattilaisen käsialaa? Tai voihan joku tuttukin tietty olla kuvaaja...

Täällä mennään viikolla 16 ja vauvamahaa ei ole varsinaisesti vielä pompahtanut esille,semmoinen iso kaljamaha kylläkin ;)

Työt alkaa reilun 2 viikon kuluttua, hiukan jännittää kyllä mennä töihin ja seurata, että huomaavatko työkaverit raskauden. Pomolle ajattelin kyllä supattaa asian mahdollisimman pian, niin se on reilumpaa.

Kummiasiaa mietitään meilläkin. Luultavasti asia otetaan esille vasta lapsen synnyttyä, ellei sitten muuten tule luontevasti esille. Onko jollakin tietoa, että voiko yksi ihminen olla monen lapsen kummi?? Meillä on mietinnässä kaksi läheistä ihmistä, joista toisella on jo kummilapsi. Onko se ongelma?

Aurinkoista tiistaita ja Suipolle tsemppihali: ehkä tänään???

PetraPan 16+

Vierailija
20/40 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tehdä lähtöä töihin kun eilen ei tullut kyllä etätöistä yhtikäs mitään kun meni ihan surffailuksi koko touhu...

Kivoja ultrakuulumisia oli ainakin Auroralla ja Kandilla! Toi kotidoppler on varmaan ihan kiva juttu.

Queenin mies on ihanan innokas! Mielenkiintoista nähdä, innostuuko toi mun ukkeli yhtään hoputtamaan kun on niiiiiiin rauhallinen ja leppoisa normaalisti....

Onnea Heidille päätöksestä vahvistaa vihkivala - tarkoittanee tosiaan sitä että teillä on vaikeudet voitettu! Ja sitä se varmaan on ku itsekin epäilit: rakkautta!

Suipon kuvat oli kauniita - kaunis masu ja kaunis pariskunta. Hirveän onnellinen tunnelma niissä kuvissa. Pitää myöntää että aloin pillittämään...

Juu Yedo noin ajattelinkin, että sinne sikalaan ei tänä päivänä noin vain mennä - ja ihan hyvä varmaan tosiaan niin. Minä pääsin muuten polttareissa piiiitkästä aikaa sikalaan - pistivät mut luomaan paskaa kun mulla oli tuo ihan ammatinvalintahaaveena joskus! Että jos joskus lomittajaa tarviitte niin täältä pesee :)) Heh.

Kummiasiaan en viitsi mitään kommentoida kun se on aiheuttanut mulle jo sellaista stressiä että koitan vältellä koko ajatusta. Mun isosisko olis ollut ihan selkeä valinta, mutta kun hänpä ei nyt ihan odotetusti ole tähän raskauteen suhtautunut (tastalla varmaan omia pettymyksiä ja katkeroitumista ja ties mitä). Mutta katsotaan, antaa ajan kulua ja ihmisen sulatella tätä asiaa.

Ja Kela-asioita on pohdittu...niin täälläkin! Kelan nettisivuilla lukee että saadakseen äitiysavustukset pitää asua SUOMESSA ennen synnytystä 180vrk mutta mm. Stakesin kirjasessa lukee, että riittää kun asuu jossain EU-MAASSA. Ollaan tosta soiteltu ja saatu vähän ristiriitaista tietoa, mutta luotetaan nyt siihen että se eu-maassa asuminen riittää.

Soitin äsken Kättärille ja ilmoitin, etten tarvitsekaan sitä ekaa ultra-aikaa. Sanoivat sitten, et voisivat antaa jo sen seuraavan ajan...minä menin ihan hämilleni että ai voiko sen antaa jo nyt! Tiedän kyllä, et se tehdään n. rv 20, mutta jotenkin en ole tajunnut et mulla tuo on jo syyskuussa! Jotenkin mun päässä vaan on sellainen ajatus, että tää alkuraskausvaihe pysyy ja pysyy jonnekin tonne marraskuulle asti eikä etene sitten millään! Mutta tosiaan, syyskuussa ollaan jo puolessa välissä :)

Jaa a, jospa yrittäis lähteä sinne töihin että pääsis sit taas kotiinkin (mahtava asenne vai mitä!). Eipä mulla ihan hirveitä tavoitteita tälle päivälle ole, joten todnäk menee surffailuksi sielläkin...

AURINKOA KAIKILLE!!

Makkara rv11+1