Paskimman kaupungin vastapainoksi:
Mikä sinusta olisi sellainen Suomen kaupunki, jota et välttämättä erityisen hyvin edes tunne, mutta joka jotenkin sinun mielikuvissasi edustaisi positiivisin fiiliksin?
Mulla jostain syystä Kuopio.
Kommentit (13)
Mulla Jyväskylä myös. Sellainen liikuntakaupunki ja sopivan kokoinen.
Lahti ja Jyväskylä. Joku kummasti Turussakin kiehtoo, vaikka en ole kyseisessä paljon parjatussa kaupungissa paljoa oleillut :D
Mulla myös Jyväskylä ja Tampere. Suht helpot kulkuyhteydet, mukavia ihmisiä, vanhoja rakennuksia. Ei tarvitse osata täydellistä ruotsia, jos ruotsia tarvitsee lähes ollenkaan.
Siilinjärvi. Ihan mahdottoman kiva nimi paikkakunnalla. Siellä on pakko olla kivaa. En ole koskaan käynyt siellä.
Jos Suomeen täytyisi vielä takaisin muuttaa, niin pääkaupunkiseutu herättäisi eniten positiivisia fiiliksiä. Helsingingistä ei ole keskustaa suurempaa kokemusta.
Tampere. Nuorempana olen käynyt muutaman kerran ja pidin kovasti. Se on kaunis ja vireä kulttuurikaupunki, jonne voisin hyvinkin muuttaa, jos olo täällä Helsingissä alkaisi kyllästyttää.
Kuopio on paras. Todella idyllinen keskusta, tori, satama ja väinolänniemi. Luonto on kaunista, ihmiset mukavia ja rento meininki.
Kuopio ja Tampere on sen verran tuttuja, että niitä en voi sanoa. Mutta Jyväskylä ja Joensuu ovat kaupunkeja, joissa olen vain piipahtanut, ollut ehkä yhden yön eläissäni kummassakin ja molemmista on jäänyt positiivinen olo. Jyväkylässä joskus vaihtanut junaa Kuopiosta tänne länteen tullessa ja aina on asemalla ollut ystävällisiä ihmisiä, kun olen jotain ostanut niistä aseman paikoista seuraavaa junaa odotellessa.
Turku. Oulukin vaikuttaa kivalta.
Tampere. Ihmiset mukavantuntuisia. Kaupunkimainen keskusta, jossa myös vanhoja rakennuksia.
Samoin Jyväskylä.