Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät ole joka paikkaan tervetulleita!!

Vierailija
10.02.2014 |

Ärsyttää, hermostutttaa, vituttaa. Ollaan vuosikausia tehty reissu eurooppaan ala-asteen tyttöporukan kanssa. Ensiksi reilaamiset yläasteen jälkeen ja siitä lähtien joka vuosi. Nyt ollaan lähdössä viettämään pitkä viikonloppu, niin ei helvetti kaksi porukasta on tuomassa mukanaan lapsensa. Hieman muuttuu meidän mukava ja rentouttava yhdessäolo, kun joku 10kk ja 1,5-vuotiaat ipanat mukana. Mikä joitakin äitejä vaivaa? Tuo on niin itsekästä. Perheen kanssa voi tehdä ihan sitten ne omat reissunsa! Jättäisivät tulematta.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämähän oli siis tarkoitettu jatkoksi 57/60 kirjoitukseen, lainaus meni vähän pieleen...[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:51"]

Lisään vielä, että mulla on yksi lapsi, eikä olisi mieleeni edes tullut ehdottaa, että olisin/ottaisin hänet ottanut mukaan tyttöjen reissulle.

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:45"]

Vierailija
62/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voisin hyvin ymmärtää, jos joku haluaa taaperonsa mukaan. Jos on vaikka itse töissä viikolla ja "aikuisten menoja" on muutenkin kuin vain yksittäinen "tyttöjen viikonloppu" vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mulla on yksi kaveriporukka, jossa tavataan pari kertaa vuodessa. On aina vietetty kiva ilta ravintolassa, käyty syömässä, juotu skumppaa, tanssittu ja menty kotiin. Kunnes yksi kavereista, mies, alkoi sopimaan näitä menoja aina niille viikonlopuille kun hänellä on lapset. on siis eronnut. Eli kun kysytään koska käy, hän ilmoitti vaan ne viikonloput kun lapset on hänellä, eikä kertonut meille, että muksut on sitten tulossa mukaan. Ravintolailtaan? No kerran ne kersat vaan sitten oli sen mukana ruokapaikan ovella, sellasen pubityylisen, selvästi aikuisten paikan. Hän otti lapset pubiin mukaan ja eihän sieltä voitu jatkaa suunnitelmien mukaan illanvietto/bilepaikkaan, vaan jökittiin siellä niin kauan että lapset alkoi kitistä. Siinä vaiheessa tämä isä ei suinkaan ollut ensimmäinen, joka lähti, että muut saa jatkaa iltaa. Hän istua jökki paikallaan ja muut alkoi pikkuhiljaa valua koteihinsa.

Joo kiitti. Hän alkoi sitten tehdä tätä aina ja porukan tapaamiset kuihtui olemattomiin. Ja hänelle kyllä sanottiin siitä tän ekan ylläripyllärin jälkeen ihan suoraan, mutta "mitä ne lapset haittaa?"

Osaa tän porukan tyypeistä näen ihan keskenään, mutta harmi että yks ihminen pilasi koko köörin tapaamiset.

Vähän tilannetajua.

Vierailija
64/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:56"]

No minä voisin hyvin ymmärtää, jos joku haluaa taaperonsa mukaan. Jos on vaikka itse töissä viikolla ja "aikuisten menoja" on muutenkin kuin vain yksittäinen "tyttöjen viikonloppu" vuodessa.

[/quote]

Äärimmäisen itsekästä, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
65/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei muiden lapset haittaa, mutta se ei kyllä aivan pidä paikkansa että "lasten kanssa voi tehdä aivan samoja asioita". Ainakin omassa piirissä tyttöjenillat sisältävät iltaelämääkin, baaria ja alkoholia, ja minä tunnen oloni kiusaantuneeksi, jos olen humalassa lasten aikana, vaikka nämä olisivat sitten nukkumassakin. Toisekseen siirtyminen vaikeutuu ja väkisinkin siinä mennään enemmän lasten ehdoilla - ruokailu, välipalat, tarvitaanko vaunuja tai rattaita ym... Lisänä sitten hotellinvaihdoskin tässä tapauksessa. 

Jos siis ennalta on jossakin määrin sovittu tai oletettu että mennään nimenomaan vanhalla tyttöporukalla ilman lapsia ja toiminta sisältää kaikkea ei-niin-lapsiystävällistä, niin ei tuo lasten mukaanotto kovin reilua muita kohtaan ole. Mieluummin sitten että jättäytyy pois lapsen kanssa kuin että yritetään joko pitää lasta aikuisten tahdissa tai aikuisten muuttaa suunnitelmia lasten mukaan.

Vierailija
66/66 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä äiti-taaperomatkat voi järjestää ihan erikseen? Kun se lasten kanssa matkustaminen on niin kivaa. Vai eikö ne äidit saa poistua kotoaan kuin kerran vuodessa ja silloinkin lapset mukana?