Lapset eivät ole joka paikkaan tervetulleita!!
Ärsyttää, hermostutttaa, vituttaa. Ollaan vuosikausia tehty reissu eurooppaan ala-asteen tyttöporukan kanssa. Ensiksi reilaamiset yläasteen jälkeen ja siitä lähtien joka vuosi. Nyt ollaan lähdössä viettämään pitkä viikonloppu, niin ei helvetti kaksi porukasta on tuomassa mukanaan lapsensa. Hieman muuttuu meidän mukava ja rentouttava yhdessäolo, kun joku 10kk ja 1,5-vuotiaat ipanat mukana. Mikä joitakin äitejä vaivaa? Tuo on niin itsekästä. Perheen kanssa voi tehdä ihan sitten ne omat reissunsa! Jättäisivät tulematta.
Kommentit (66)
Ja on suurta tyhmyyttä valittaa täällä, eikä jutella asiasta niiden kavereiden kanssa. Ehkä heillä on syynsä, jos vaivautuisitte ottamaan selvän...
Eli sulla ei ole lapsia ja vihaat niitä. Eihän sulla ole edes parisuhdetta ja siksi vihaat myös niitä joilla on kumppani.
No en mäkään kyllä jättäisi noin pieniä kotiin.. Mutta se on vaan mun mielipide. Selvästi nämä ystävät haluavat viettää aikaa teidän muiden kanssa, mutta eivät halua jättää pienokaisiaan kotiin niin pitkäksi aikaa. Jos sua noin kovin harmittaa (usko pois, osaan samaistua harmitukseesi) niin ehkä seuraavalla kerralla voisit esittää pyynnön, että tällä kertaa mentäisiin ilman lapsia?
Ymmärrän ap:ta täysin. Tuo olisi ihan kamalaa, etenkin kun joillekin naisille tällaisesta asiasta huomauttaminen olisi ihan katastrofi, että ei se keskustelu ole välttämättä kovin helppoa. Kaverireissut kaverireissuina, perhelomat sitten erikseen.
Nuo asiat ovat olleet aivan päivänselviä juttuja! Me käydään viininmaistajaisissa, hienoissa ravintoloissa, pyöräillään, patikoidaan. Se on ollut tähän asti päivänselvää, että lapsia ei mukaan oteta. Ja molemmille ystäville nämä asiat sanottiin. Vastaus oli "kaikkea voi tehdä myös lapsen kanssa". Aijaa, nyt lapsien takia on jo jouduttu vaihtamaan hotelli ja molemmat henkilöt huomasivat, etteivät halua lähteä veneella noin pienten lasten kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:11"]Ymmärrän ap:ta täysin. Tuo olisi ihan kamalaa, etenkin kun joillekin naisille tällaisesta asiasta huomauttaminen olisi ihan katastrofi, että ei se keskustelu ole välttämättä kovin helppoa. Kaverireissut kaverireissuina, perhelomat sitten erikseen.
[/quote]
Ja lisätään nyt vielä, että itselläni on kyllä 2.5v ja 6kk ikäiset lapset myös. Jos (ja kun) en haluaisi etenkään pienempää jättää kotiin, niin en lähtisi sitten ollenkaan. Ei tässä kukaan varmaan lapsia vihaa, mutta lapset vaan ei kuulu kaikkialle mukaan. Ihan sama kuin jos hääpari ei ottaisi vanhempiaan nukaan häämatkalle, niin vanhemmat alkaisi inistä että "te siis vihaatte meitä..."
Olisi varmaan kannattanut sanoa näille tyypeille suoraan ja ajoissa, että he eivät ole tervetulleita mukaan. En ymmärrä, miksi nyt vasta jupiset, jos hotellikin on jo heidän takiaan vaihdettu.
En minäkään jättäisi alle vuoden ikäistä lasta viikonlopuksi kotiin, 1,5 voisin jo jättää. Mutten todellakaan olisi raahamassa lastani minnekään tyttöjen reissulle mukaan, ei se minusta sen parempi olisi kuin kotiinkaan jättäminen.
Itse olisin ehkä ehdottanut sellaista, että viikonloppureissuun en olisi lähtenyt mutta olisin mennyt mukaan johonkin päiväjuttuun ja sitten muiden jatkaessa iltaa jonnkein olisin lähtenyt kotiin.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:12"]Nuo asiat ovat olleet aivan päivänselviä juttuja! Me käydään viininmaistajaisissa, hienoissa ravintoloissa, pyöräillään, patikoidaan. Se on ollut tähän asti päivänselvää, että lapsia ei mukaan oteta. Ja molemmille ystäville nämä asiat sanottiin. Vastaus oli "kaikkea voi tehdä myös lapsen kanssa". Aijaa, nyt lapsien takia on jo jouduttu vaihtamaan hotelli ja molemmat henkilöt huomasivat, etteivät halua lähteä veneella noin pienten lasten kanssa.
ap
[/quote]
nuo lapset on vielä kovin pieniä ja usein pienten lasten vanhemmilla ajatukset on hyvin kiinteästi lapsissa. Ymmärrän että sua ottaa pattiin, mutta yritä nähdä tilanne heidänkin silmollääm. Ehkä he eivät vielä halua jättää lapsiaan, mutta jos jäävät pois matkasta, tuntevat tippuvansa kelkasta?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:15"]
Olisi varmaan kannattanut sanoa näille tyypeille suoraan ja ajoissa, että he eivät ole tervetulleita mukaan. En ymmärrä, miksi nyt vasta jupiset, jos hotellikin on jo heidän takiaan vaihdettu.
[/quote]
Totta kai he ovat tervetulleita mukaan, mutta ilman lapsiaan. Kukaan muukaan meistä ei rehaa perhettä mukanaan. Oltiin varmaan kaikki jotenkin niin yllättyneitä tuosta röyhkeydestä, että tämä alko ahdistamaan vasta tässä vaiheessa. Hotelli oli vaihdettu eilen. Minä kuulin siitä tunti sitten.
Minä tein aikanaan sen päätöksen, että jätän kaikki tuollaiset tyttöporukkareissut väliin niin kauan, kun lapset on pieniä. Viimeksi olin mukana 16 vuotta sitten. Pääasia, että aikuisporukalla on kivaa ja pääsen taas mukaan eläkeiässä.
Jumalauta teidän kanssanne. Lapsi ei ole mikään lemmikkielän, jonka äiti omistaa. Lapsilla on myös isä! Isälle ja lapsille pitää antaa sitä omaa aikaa ilman, että äiti määrittelee 24/7 hihnakädessä seuraavat 18-vuotta milloin lähdetään lenkille.
No pitäis sitä tajuta että muita ottaa päähän kun pitää muiden lasten takia vaihtaa koko reissun aktiviteetteja! Ja kuka hitto sitä jaksaa rentoutua viikonloppureissulla huutavien kakaroiden kanssa. Mä varmaan peruisin jo nyt koska tietäisin ettei tule onnistumaan ilman hullua vitutusta...
Eikö noilla lapsilla ole isejä, jotka voisivat olla kotona sen lapsensa kanssa. Vai onko isät ulkoistettu lastenhoidosta pois?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:20"]
Jumalauta teidän kanssanne. Lapsi ei ole mikään lemmikkielän, jonka äiti omistaa. Lapsilla on myös isä! Isälle ja lapsille pitää antaa sitä omaa aikaa ilman, että äiti määrittelee 24/7 hihnakädessä seuraavat 18-vuotta milloin lähdetään lenkille.
[/quote]
No moniko isä sitten suostuu ottamaan noin pienen yksin vastuulleen matkan ajaksi? Ei minun mieheni ainakaan suostuisi, vaikka muuten onkin hyvä isä...
Onko lapsilla isät? Miksi he eivät hoida? Minä olen mennyt työhöni takaisin äityisloman jälkeen ja olin usein reissussa jopa 5 päivää. Hyvin pikkumies ja isompi pärjäsivät kotosalla <3
En kyllä ymmärrä mitä nuo lapset sitten haittaa. Nuo lasten kanssa matkustelevat varmaan eivät ehkä käy esim. baareissa tai kaikissa paikoissa mihin muut menee, mutta mitä sillä on väliä? Lapsettomat voivat jatkaa kuten ennenkin.