Onko kellään Electrolux Ultraone pölynimuria?
Onko kenelläkään kokemusta mainitsemastani merkistä? Jos, niin oletko ollut tyytyväinen, onko ollut kestävä?
Itselläni tuo on ollut reilun kolme vuotta ja nyt se alkaa hajota käsiin. Ensiksi kädenpidikkeestä lohkesi osa. Imuletku irtoilee kahvasta. Nyt hajosi lattiasuulake, muovia kun on suurimmaksi osaksi.
Katselin kyllä netistä, että merkkikohtaisia varaosia tuohon saisi, mutta mietityttää, että kannattaako satsata mokomaan rimpulaan yhtään. Iso pettymys on ollut koko imuri. Mielestäni imurin pitäisi kestää päivittäiselläkin imurointitahdilla enemmän, kuin kolme vuotta.
Taidanpa alkaa katsella uutta toista merkkiä.
Kommentit (18)
Electroluxin Ultraonea on aikaa montaa eri mallia hintaluokisas 100-450 euroa. Meillä on se 400 euron malli. Keksisin kyllä parannusehdotuksia siihenkin, mutta pakko oli joku ostaa.
Merkistä on kokemusta, mallista ei. Edellinen ellukka kesti yli kymmenen vuotta ja olisi toiminut vieläkin, mutta ostettiin muuton yhteydessä isompi ja hiljaisempi. Saman merkkinen sekin ja hyvin pelaa. Sen sijaan kyseisen merkin pyykkäreistä on jäänyt huono kuva.
Totta, että imutehossa ei ole mitään vikaa, sitä on riittävästi. Mulla vaan näköjään nuo muoviosat leviävät nyt käsiin. -ap
Niin, tämä on Ultraone ZZ 810. Parinsadan euron hintaluokkaa oli. -ap
Mulla on myös suulake hajonnut. Ja ystävälläni myös. Mutta ostin uuden suulakkeen, kun en halunnut vielä uusia koko imuria. Ison Omenan vierestä ainakin saa Espoossa varaosia.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:47"]
Electroluxin Ultraonea on aikaa montaa eri mallia hintaluokisas 100-450 euroa. Meillä on se 400 euron malli. Keksisin kyllä parannusehdotuksia siihenkin, mutta pakko oli joku ostaa.
[/quote]
Ja tämä on Z8860. Ei oo vielä osia hajonnut.
Kiitos vastauksista!
Taitaa varsinkin tuo suulake olla tämän merkin heikko kohta. Lähes joka päivä kyllä imuroin, mutta en muita näin pian ole hajalle saanut.No, ei auta kun ostaa uusi, kun tuossa ei letkukaan tahdo pysyä paikoillaan.
Mukavaa päivän jatkoa teille! -ap
Imuroiko joku oikeasti lähes päivittäin??
Muuta meille!!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:33"]
Imuroiko joku oikeasti lähes päivittäin??
Muuta meille!!
[/quote]
Tai meille!! Meillä imuroidaan ehkä kaksi kertaa kuussa (100m2 rivarissa). Ostin uuden imurin, jotta voisin alkaa käyttää samaa siivoojaa kaverin kanssa (tällä siivoojalla on muut välineet mukanaan paitsi imuri). Vanha imuri hajosi käsiin (13v vanha AEG).
Meillä hajosi käsiosa parin vuoden jälkeen, olin maahantuojaan yhteydessä ja sain pitkin hampain uuden osan. Nyt 4 vuoden jälkeen hajosi suulake. Kone toimii muuten, tuntuu tyhmältä lähteä uutta ostamaan. Jeesusteipillä viritetty paikalleen..
Imuriin vaihdettu kahdesti pussi - nyt ei enää kansi sulkeudu - jiisus
Meillä on. Muoviosat myös hajoilleet useasti, heti ostamisen jälkeen meni jotain rikki (en edes enää muista mitä), sen jälkeen pukkusuutin on mennyt rikki ja ison sulakkeen pidin osa.
On meilläkin vartta vähän paikkailtu teipillä.
Ei, mutta ostin Biltemasta alle 50 euron pölypussittoman hepa-suodatinhärvelin joka on kyllä aika koominen vehje ja odotan mm. milloin se säiliö irtoaa kiinnikkeiden rikkoutuessa imurista kun on olevinaan myös imurin kantokahva. Letkusta imuria perässä vetäessä muovi antaa senverran periksi, että alkaa suhisemaan jostain säiliön tiivisteen välistä.
Eiköhän AP ole saanut imurinsa kuntoon näin 5 vuoden jälkeen.
En tykännyt. Kolho, painava, huono kantokahva ja hajosi helposti. Halvempi Electroluxin UltraSilence Green (tai jotain sinne päin) on ollut paljon parempi.
Mulla on tuo mökki-imurina, kotona keskuspölynimuri.
Mun mielestä ihan hyvä imuri, imuteho ehkä vähän liiankin suuri. Liikkuu hyvin eikä vie kaikkia mattoja mennessään.