Mitä Fredrerik kirjoitti Pekosesta?
Tätä tietoa ei liene löydy ilman kirjan lukemista. Käsitin, että olisivat festareilla tavanneet ja mitään kummempaa ei tapahtunut.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Reetu muisteli, että ministeri olisi tullut antamaan suikkaria kesken esityksen.
Tiedätkö mitä suikkari tarkoittaa? Voin antaa vinkin, ei tarkoita samaa kuin kielisuudelma.
Pusuttelu lavalla Reetun kanssa. Kuka sellaista kieltäisi tai sellaisesta kieltäytyisi. Ja homman viattomuus on just se, että koko homma tapahtuu yleisön edessä.
Kulmuni kävi esiintymiskoulutusta 50 000 € edestä ja oli julkisuudessa esiintyessää tosi huono, epävarma ja jäykkä. 50 000€ sijaan hyppy Reetun syleilyyn olisi paremmin saattanut vapauttaa lukkoja
TTK kisassa poliitikot kilvan ketkuttavat itseään puolialastomina ja lavalla simuloivat paritteluliikkeitä, lattarikoreografiaan liittyen ja Jorkki tärisee tuomaripöntössä. Ja se on niin ookoo?
Ja sitten pusu keikalla on juttu, josta twiitataan oikaisuja ja vaaditaan päitä vadille ja kustantajaa poistamaan ja sensuroimaan juttu kirjasta???
Eikö poliitikoilla ole viestinnän ammattilaisia tai brändiasiantuntijoita tukenaan?
Pekoselle huikeaa oli päästä Reetun kirjaan! Respect! Nyt itse sössii homman.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko Frederikin julkkis-BB:stä? Hänhän oli siinä aika höppänän oloinen, ujo ja hiljainen vanha pappa. Varmaankin lähinnä toiveajattelua suurin osa kirjan tapahtumista. Tai kuten Meiju Hesarissa sanoo, "ihan pimpelipom".
Vähän kunnioitusta hei! Meijultakin aika loukkaava kommentti.
Kyseessä 75-vuotias mies, käy kahdeksatta kymmenettä. 40-luvulla syntyneenä ylittänyt keskimääräisen eliniän odotteensa! Ikätovereistaan valtaosa on jo haudassa. Eli on kyllä aivan uskomattoman hyvässä vedossa! Kroppa timmi, ajatus ja juttu kulkee! Ja tuollainen elämä taustalla. Tehkää perässä!
En oo ikinä käynyt Frederikin keikalla. Kunpa koronasta päästäisi ja pääsisin keikalleen!!
Ei kai hän muuta ole tehnyt kuin twiitannut, että en ollut minä. Niin itsekin tekisin vaikka kyseessä olisi joku ihan pikkujuttu. Jos kustantaja on päättänyt poistaa kohdan niin sekin on ok. Miksi julkaista huuhaataa. Kaikki muu hässäkkä on ihan muiden tekosia. Täälläkin tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä on jotenkin siistiä päästä reetun kirjaan. No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko Frederikin julkkis-BB:stä? Hänhän oli siinä aika höppänän oloinen, ujo ja hiljainen vanha pappa. Varmaankin lähinnä toiveajattelua suurin osa kirjan tapahtumista. Tai kuten Meiju Hesarissa sanoo, "ihan pimpelipom".
Vähän kunnioitusta hei! Meijultakin aika loukkaava kommentti.
Kyseessä 75-vuotias mies, käy kahdeksatta kymmenettä. 40-luvulla syntyneenä ylittänyt keskimääräisen eliniän odotteensa! Ikätovereistaan valtaosa on jo haudassa. Eli on kyllä aivan uskomattoman hyvässä vedossa! Kroppa timmi, ajatus ja juttu kulkee! Ja tuollainen elämä taustalla. Tehkää perässä!
Kyllä minä tunnen paljon virkeämpiäkin. Frederikin puheesta ei ole aikoihin saanut edes kunnolla selvää. Yritin katsoa jotain haastattelua. Vanhan miehen mongerrusta.
Vierailija kirjoitti:
TTK kisassa poliitikot kilvan ketkuttavat itseään puolialastomina ja lavalla simuloivat paritteluliikkeitä, lattarikoreografiaan liittyen ja Jorkki tärisee tuomaripöntössä. Ja se on niin ookoo?
Ja sitten pusu keikalla on juttu, josta twiitataan oikaisuja ja vaaditaan päitä vadille ja kustantajaa poistamaan ja sensuroimaan juttu kirjasta???
Eikö poliitikoilla ole viestinnän ammattilaisia tai brändiasiantuntijoita tukenaan?
Toivottavasti muut kirjan sivuille päässeet tajuavat ottaa homman kunnianosoituksena. Ainokaisa nyt mokasi.
Mä ihmettelen miksi Reetun on pitänyt ylipäätään mainita nimeltä näitä kirjassaan esiintyviä julkkiksia. Mitä lisäarvoa hänen muistelmilleen se tuo, että voi parhaimmillaan suututtaa toisia ihmisiä ja pahimmillaan aiheuttaa heille merkittävääkin haittaa? Miksi tässäkin on pitänyt mainita Aino-Kaisa Pekonen nimeltä? Olisiko kirja muuttunut oleellisesti huonommaksi, jos Reetu olisi tyytynyt puhumaan vain "eräästä ensimmäisen kauden kansanedustajasta", nimeämättä ketään sen erityisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä päitä on vaadittu vadille? Frederik itse mesoaa asiasta, Pekonen vain twiittasi, että ei ollut paikalla. Kustantamo taas ei sensuroi, vaan tekee aika normaalia kustannustoimintaa. Sensuuri tarkoittaisi sitä, että julkaisu kiellettäisiin viranomaispäätöksellä, ja että tarkistus tehtäisii jo etukäteen. Se, että kustantaja poistaa virheellisen tiedon, ei ole sensuuria, vaan ihan toimitustyötä. Kustantamolle se on vähän noloakin, vaikka samalla he tosiaan saavat siitä julkisuutta. Välttämättä juuri tällaista julkisuutta he eivät kuitenkaan ole toivoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä päitä on vaadittu vadille? Frederik itse mesoaa asiasta, Pekonen vain twiittasi, että ei ollut paikalla. Kustantamo taas ei sensuroi, vaan tekee aika normaalia kustannustoimintaa. Sensuuri tarkoittaisi sitä, että julkaisu kiellettäisiin viranomaispäätöksellä, ja että tarkistus tehtäisii jo etukäteen. Se, että kustantaja poistaa virheellisen tiedon, ei ole sensuuria, vaan ihan toimitustyötä. Kustantamolle se on vähän noloakin, vaikka samalla he tosiaan saavat siitä julkisuutta. Välttämättä juuri tällaista julkisuutta he eivät kuitenkaan ole toivoneet.
Juu, ei ole Pekonen ainakaan ollut päitä vadille vaatimassa. Jos vaatisi, hän uhkailisi Frederikiä kunnianloukkausjutulla, ei tyytyisi siihen, että kirjan seuraavasta painoksesta hänen nimensä jätetään pois.
Suomalainen kirjakauppa mainostaa tätä kirjaa isänpäivälahjaksi, kuka ostaa?
Jos joku poliitikko kirjoittaisi muistelmissaan, miten hän on nähnyt Frederikin suutelevan miestä ja saman illan aikana pissanneen housuihinsa, niin aivan varmasti Frederik vaatisi oikaisua. Frederik itse ei ole kovin huumorintajuinen silloin, kun hän itse on pilkan kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut vain joku sanan näköinen. En usko, että tahallaan valehtelevat, kumpikaan.
"Kirjassa mies muistelee tavanneensa Pekosen musiikkifestivaaleilla tämän ollessa vielä ensimmäisen kauden kansanedustaja."
Ai ei tuntisi kansanedustajaa? Jos olisi joku tavis niin voisi sekoittaakin ihmisen.
En minä ainakaan pystyisi tunnistamaan kaikkia Suomen kansanedustajia. Ministerit kyllä mutta en rivikansanedustajia. Oman vaalipiirini edustajat ja enemmän julkisuudessa olleet edustajat tiedän mutta en kyllä pysty muita edes nimeämään. Heitä on kuitenkin se 200. Oma veikkaukseni on että kyseessä oli joku ministerin näköinen nainen jonka Frederik on myöhemmin omasta mielestään "tunnistanut" Pekoseksi.
En mäkään kansanedustajia tunnistaisi, mutta kaikki Suomen koomikot kylläkin. Ja Pekonenhan on ihan identtinen Akun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Loiron kaadot ja tarinat uskottavampia kuin Reetun?
Ainakin Loiri kaatoi aikoinaan Sysimettän jos ei muuta. Machojuntti meni 70-luvulla paukuttamaan poskeensa Loirille yökerhon baaritiskillä. Se oli sitä aikaa kun reetu hoilotti, että "kuka pelätyn kung fun taitaa". No ainakaan Reetu itse ei taitanut, koska Loirin ei tarvinut tarjoilla Sysimettälle kuin pari napakkaa iskua ja machojuntti tipahti lattiaan.
Ai, mä oon kuullut aina, että lauletaan "Kung Fun taikaa".
:o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään epäile, etteikö olisi totta. Olen muutaman kerran nähnyt Pekosen kuppilassa ja osaa pitää hauskaa.
Tuo ei kerro yhtään mitään siihen kirjan bullshittiin liittyen. :D
Todistaahan se sen, että olisi voinut olla Pekonen, ei ihan mahdotonta.
Mitä jos Reetu muistaa paikan tai ajankohdan väärin? Suudelmiahan harvemmin unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohistelen, mitä siinä kirjassa sanottiin Meiju Suvaksesta?
Kun Frederik meinas, että suuttumaan tulee ainakin Tapani Kansa, Meiju Suvas jne.
Mietin vaan, että 70-80 luvulla Meiju oli aika nuori.
No eihän Reetukaan siihen aikaan mikään papparainen ollut. Tosin 70-luvulla he tuskin ovat vielä toisiaan tunteneet. Meijuhan ei tainnut tuntea Reetua ennen vuotta 1981, jolloin Jori Sivonen pyysi häntä Frederikille säveltämänsä Titanic kappaleen taustakuoroon euroviisukarsintoihin. Sen jälkeen Meiju esiintyi parina kesänä Reetun kesäkiertueella. Vuonna 1981 Meiju oli 22 vuotias ja Reetu 36 vuotias.
Kohtuullisen nimekäs kööri Reetulla, tosin tuolloinhan noista ainut tunnettu oli nykyään tuntemattomin, eli Satun Pentikäisen sisko ja missi Tuire Pentikäinen.
Onhan se Reetu ollut nuorena ihan komea. Tosin kaikki ketjun Reetun haukkujat olisivat varmaan ennemmin valinneet tuon haastattelijamiehen...
Mieheni, jota ei voi liiasta feminismistä syyttää, halveksii rasvaisilla naisjutuillaan kehuskelevia miehiä. Ei yllätä, että Frederik kuuluu tähän sakkiin. Nuoremmat naiset muka juoksevat vanhan äijän perässä, naurettavaa fantasiaa. Väite Pekosesta on muutenkin olemattomalla pohjalla. Ihan ufo höpötystä.
Taustalla voi olla myös poliittista loanheittoa. Eikös Frederik ole profiloitunut persuna. Ja tuo riehuminen kustantajan päätöksestä poistaa virheellinen tieto on täysin ylimitoitettua. Varmaankin laskelmointia kirjan menekin lisäämiseksi. Kaiken kaikkiaan halveksittavaa toimintaa.
Pekonen onkin profiloitunut noita muita hallituksen naisia rennompana, lämpimämpinä ja lähellä ihmisten arkea olevana ihmisenä.
Olisi vaan kirja sivulla. Oli totuus mikä tahansa. Ei tykkää Vantaan vassariäänestäjä, jos lähtee vanhaa miestä vaatimuksillaan kiusaamaan.