Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ostelette aitoja koruja itsellenne?

Vierailija
10.02.2014 |

Olen viimeisen parin vuoden aikana rakastunut timantteihin. Ei mulla ole mihinkään isoon varaa, mutta ihania sormuksia saa alesta ihan kohtuuhintaan. Viime vuonna käytin ehkä pari tonnia koruihin. Riipuksia, hopeisia rannerenkaita, ja niitä sormuksia! <3 Olen kohta 34 enkä ole oikein koskaan ennen edes käyttänyt koruja, ja nyt olen hurahtanut niihin ihan täysin! Ihania, kauniita koruja! Lisää! :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään koska ei onneksi tarvitse; mieheni ostaa kaikki korut ja kellot, ostan itse käsilaukut, pukukorut ja kengät :) Vihkosormus on valkokultainen timanttisormus Tiffanyltä, ja se on meillä jo perinne eli aina kun käymme kaupungissa jossa on Tiffany's niin mies ehdottaa että emmekö kävisi ostamassa matkamuistoja tai vuosilahjoja tuolta. Kerään Tiffanyn valkokultaisia ja timanttisia koruja.

Vierailija
2/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hauskalta! Olen itse sinkku, ja kaikki korulahjat, mitä olen joskus saanut, on olleet aika erilaisia kuin mistä itse tykkäisin. On ihanaa astella korukauppaan ja valikoida ja kokeilla kaikenlaista. En ole ollut ikinä kovin pinnallinen, mutta tämä koruinnostus on näköjään heikko kohtani. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat aidolla korulla? Pitääkö siinä siis olla aito jalokivi? Entä ihan vain aitoa kultaa tai hopeaa olevat korut, joissa ei ole kiveä? Minä pidän kivettömistä koruista ja käytän niitä päivittäin. Erityisesti suosin hopeaa, se käy millaisten vaatteiden kanssa tahansa.

Vierailija
4/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi taas päinvastoin. En vilkaissutkaan rihkamaan, ostin vain ja ainoastaan kultaa ja timantteja, edes hopea ei kelvannut, kunnes lapseni tulivat teini-ikään ja alkoivat shoppailemaan kavereiden kanssa. Ostivat vaikka kuinka hauskoja ja hienoja koruja muutamalla eurolla ja sitten mäkin aloin ostamaan heille matkoilta tuliaisina rihkamaa ja sitten jossain vaiheessa aloin ostelemaan niitä itsellekin. Eihän niin hienoja koruja edes saa aitoina ellei ole valmis maksamaan yhdestä korusta tonneittain. Ovanhan ne joo rihkamaa ja näkyyhän se, mutta silti ne ovat kivoja eikä harmita yhtään, kun joku koru häviää.

Tosin mieheltä vaadin edelleen kultasepällä käymistä eikä mikään kultajousi kelpaa.

Vierailija
5/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Mietin pienen hopeasydämen hankkimista, mutta kyllä tuo jalometalli- ja timanttikauppa arveluttaa sen verran, etten tiedä, onko sen arvoista.

Vierailija
6/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hurahtanut koruihin nykyisen mieheni myötä. Ja nimenomaan aitoihin koruihin. Keltakultaa ja timantteja tai muita kiviä.

Ennen mun korut oli vain pari hassua. Kihla- ja vihkisormus ja kultainen ketju riipuksella,

Itse olen ostanut vain muutaman korun tässä nykyisen suhteen aikana. Miehelläni on hyvä maku korujen suhteen.  Joskus saatan vinkata miehelleni, että tuo on kaunis.

Mun oma heikkous mihin olen haksahtanut on laukut ja kengät.

Vierailija
7/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sitten tähänkin ketjuun odotellaan sitä veritimanttivouhkaajaa....

Vierailija
8/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:03"]

Ja nyt sitten tähänkin ketjuun odotellaan sitä veritimanttivouhkaajaa....

[/quote]

Eli kun puhutaan koruista, saa puhua vain niin iiihanuudesta, ei lainkaan siitä, mitä muita asioita niihin liittyy.

Vierailija
9/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidoilla tarkoitin kultaa, hopeaa, timantteja... Ei tarvi tietenkään olla kiviä. Kivettömiäkin koruja on aivan ihania! Ei rihkamakoruissakaan vikaa ole, joskus tulee kyllä ostettua ihan jostain Kap Ahlistakin joku koru, jos sattuu tosi kiva kohdalle.

Enkä kyllä karsasta Kultajoustakaan, siellä on toisinaan vähän erikoisempia malleja. Viimeksi ostin kyllä Timanttisilta ihan vanhanaikaiset HELMET. Pidin niitä vielä vähän aikaa sitten ihan mummokoruina, mutta nyt ne on mulla arkikäytössä. Niin sitä muuttaa mielensä! :)

ap

Vierailija
10/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyisin vain hopeisia koruja. Kultakorut on jääneet ihan käyttämättä, mm perintökoruja sekä Lapponiaa. Viimeisin hankintani oli My imenson ihana riipus! Toivelistalla seuraavaksi efva attlingin sormus, hopeisena.

Vierailija
11/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:25"]

Ostan nykyisin vain hopeisia koruja. Kultakorut on jääneet ihan käyttämättä, mm perintökoruja sekä Lapponiaa. Viimeisin hankintani oli My imenson ihana riipus! Toivelistalla seuraavaksi efva attlingin sormus, hopeisena.

[/quote]

Minäkään en tykkää keltaisista koruista. Valkokultaa ostan ja ihan hopeaa. Keltakulta on musta ruman väristä. Punakullasta en tykkää yhtään. Se vois olla jossain kellossa kiva väri, mutten käytä kelloja. :)

ap

Vierailija
12/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kysyt, niin en oo koskaan ostanut itselleni yhtään aitoa korua, siis muuta kun halpoja rihkamakoruja. Myöskään mun mies ei oo koskaan ostanut mulle yhtään aitoa korua (lienee sanomattakin selvää, että ei olla kihloissa eikä naimisissa :D). Oon saanut niitä muilta ihmisiltä lahjaksi, mutta en myöskään oo mikään timantti-ihminen, pronssikorut ja värikkäät korvikset on enemmän mun mieleen. Jatkan siis tyytyväisenä rihkamaan sonnustautujana :)

Vierailija
13/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ostettu sen verran kuin tarvitsen. Ei ole jälkeläisiä tai sopivan ikäisiä sukulaisia, joille niitä voisi lahjoittaa, joten vaihtuvuus on hyvin pientä. 

Vierailija
14/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ostanut mitään koruja itselleni, jalometallisiakin tosi kauan aikaa sitten. Ei kultaa, hopeaa vain. Olen saanut lahjaksi paljon mieluisia koruja, niillä pärjään varmaan loppuelämäni.

Vierailija
15/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melko vähän aitoja koruja, muutama sormus, muutama korvakoru, helmet ja kai yksi ketju.

Olen huomannut, etten oikeastaan välitä koruista, olen jopa sanonut miehelleni, ettei niitä kannata ostaa lahjaksi. Kaulalla en tykkää käyttää ketjuja ja sormukset sormissa haittaa.

Ainoat mitä tykkään käyttää on korvakorut, mutta niissäkin suosin roikkuvia ja simppeleitä ei-aitoja arkikoruja. Suosikkejani ovat Aarikan puupallot ja lasiset "pisarat". Ne jos alkaa kesken päivää häiritä, ne voi ottaa pois ja pistää vaikka pöydälle ilman suurta kadottamisen tuskaa. Koukut pitää kuitenkin olla hopeaa, sillä olen herkkä nikkelille.

Vierailija
16/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja innostuin näistä jälleen noin 5 vuotta sitten. Minä teetän kaikki arvokoruni, ja sunnittelen niitä itse tai vaihtoehtoisesti katson valmiista malleista ideoita ja sitten muokkautan. 1-2 korua vuodessa. Tulee noin kolme kertaa kalliimmaksi kuin ketjuliikkeistä ostettaessa mutta laatu on taattu eikä välttämättä tule muilla vastaan.

Edellinen kihla+vihkisormus oli teetetty (12v sitten), toinen vastaava setti (aviomies numero kaksi, 3 vuotta sitten) on teetetty myös. Pettyisin jos mies hakisi jonkun perussormuksen suoraan liikkeestä.

Suosin valkokultaa, platina olisi myös kestävää etenkin päivittäisessä käytössä mutta sen väri ei ole niin puhdas ja "raikas" kuin valkokullassa vaan lievästi harmaampaa, ja on paljon kalliimpaa.

Vierailija
17/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua sijoitusta, sillä rahan arvo laskee mutta korujen muodossa se nousee.

Vierailija
18/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 50 g/vuosi

Vierailija
19/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain mediassa tms oli juttua tai haastattelua tai vastaavaa siitä että maakuntalaiset suosii keltakultaa ja kaupunkilaiset valkokultaa esim. vihkosormuksissa :) Oletteko huomanneet että se pitää paikkansa? Minä olen kaupunkilainen ja ainakin minun kaikilla kaupunkilaistutuilla on itseni lisäksi valkokultaiset sormukset. En tunne ketään maakunnista joten en voi tarkistaa :D

Vierailija
20/23 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:15"]

En tunne ketään maakunnista joten en voi tarkistaa :D

[/quote]

Sääli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän