Mitä tehdä jos huominen työpäivä ahdistaa?
Syytä en osaa sanoa enkä voi vaihtaa nyt alaakaan. On vain epätäydellinen olo.
Kommentit (32)
Kyllä on kiittämättömiä ihmisiä. Mikään ei käy.
Kuule ei muuta kuin ranteet lukkoon ja maila jäähän. Olet onnekas, jos sinulla on töitä, varmasti moni työtön vaihtaisi kanssasi paikkaa. Aivan turhaa valitusta.
Ei ymmärrä valitusta. Aina voi hakea niitä helppoja töitä,niitä löytyy ja niihin otetaan,etenkin työelämästä. Työttömien on vaikea saada edes niitä paikkoja,ne ennakkoluulot estävät.Jääkää siis reilusti työkkärin kirjoille.
Kuule olen hakenut just noihin töihin mihin ei tarvi koulutusta, niin mulle on sanottu, etten mä voi tosissani olla ja että lähden kuitenkin heti pois. Että sellasta.
Ois kiva kuulla mikä teitä muita ahdistaa töissä?
ap
Hae työkkärin kautta, niitä voi hakea vaikka olisit työelämässä. Kerrot, että et selviä vaativammista työtehtävistä.
Ja btw, työ missä juuri nyt olen oli auki kahteen kertaan, kun ollut sopivia hakijoita. Että ei siihen mun työhön ole niin vaan innokkaita tulijoita ole. T. 4.
Ei ahdista. Minulla on tehdastyö: fyysisesti erittäin raskas, pitää olla nopea ja tarkka.
Työ jää työpaikalle ja saan siitä palkan. Tykkään olla hyvä työntekijä, teen ylitöitä koska siitä saa hyvän palkan.
Ei masenna työ. Mikä sinua sitten työssäsi masentaa? Onko masennus edes oikea sana vai liioittelu? Oletko ehkä stressaantunut, et ehdi tehdä työtä, et tunne kiitosta työstäsi?
Minusta pitäisi miettiä mikä on oma motivaatio tehdä työtään ja sen mukaan sitten ratkaisuja meneekö työkkäriin vai mielenterveystoimistoon, vai auttaisiko se että asiasta puhutaan työpaikalla? Voisiko työpaikan oloja parantaa? Lisätä taukotilan viihtyisyyttä? Puhutaanko teillä reilusti?
Entä onko muut elämänosa-alueet kunnossa? Miten parisuhde? Kotona viihtyminen? Mikä sinua piristäisi ja mikä on sellainen hyvä ja helppo asia josta saisit lisää voimaa?
Se, että huominen työpäivä ahdistaa, voi olla merkki liiasta stressistä tai jopa työuupumuksesta. Lääkäriltä voi saada vinkkejä jaksamiseen ja tilanteen muuttamiseen. Myös sairaslomaa voi saada, jos todella ahdistaa. En tiedä, millaista ahdistusta teillä on, mutta jos todella ahdistaa, se ei ole leikin asia. Kovassa ahdistuksessa rauhoittavista lääkkeistä ja levosta voi olla apua.
Tuntuu siltä,että osa ei uskalla myöntää edes itselleen että on työuupumuksen partaalla.Työ ei ole aina lääkettä, ellei osaa hellittää ajoissa,voi tulla totaalinen pakkopysähdys, jonka läpikäyminen voi viedä vuosia. Uskooko joku,että on korvaamaton. Sellaista ei ole. Jokaiselle tulee eteen oma jaksamisen raja.
Jos työ alkaa jatkuvasti herättää ahdistusta, on todellakin aika tehdä jotain. Omalla terveydellä (sen paremmin fyysisellö kuin henkiselläkään) ei kannata leikkiä. Suosittelen pysähtymään mikä työssä ahdistaa: työpaikan huono ilmapiiri, epämiellyttävä esimies vai jokin varsinaisessa työssä. Jos vika on kyseisessä työpaikassa, mutta ei varsinaisessa työssä, kannattaa hakea uutta työpaikkaa. Jos taas vika on työssä, sitten on alanvaihdon paikka. Se ei aina edellytä uudelleenkouluttautumista. Jos nämä eivät ole mahdollisia, sitten kannattaa hakeutua työnohjakseen tai terapiaan saaamaan välineitä siihen, miten omaa suhtautumista työhön voisi muuttaa ja siten vähentää ahdistusta. Tärkeintä on, ettet tyydy nykytilanteeseen. Työssä vietät kuitenkin puolet valveillaoloajasta ja se on paljon!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:34"]
Kumma, että halveksitaan ns.matalapalkka-aloja. Turhaa ruikutusta.
[/quote]
Kuka tässä halveksii ja mitä? En minä ainakaan halveksi mitään.
ap