Missä Helsingissä/Espoossa voisi tutustua perinteisiin naisiin?
Olen muuttanut PK-seudulle kolmikymppisenä muualta Suomesta. Tinderissä ei ole tärpännyt eikä urheiluharrastuksissakaan. Mistä teidät löytäisi?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nykypäivän miesvihaa ja äärifeminismiä! Mitä pahaa siinä on, että nainen kokkaa ja mies imuroi? Nainen silittää paidan siinä pyykin ohella ja mies kokoaa Lack-pöydän? Nainen leipoo ja mies käy kaupassa?
Naurettavaa vouhottamista. Olen aina ollut korkeakoulutettu nainen, mieheni samanmoinen ja meillä on ns. "perinteiset roolit". Hyvin on toiminut. Mies ei makaa sohvassa palvelua odotellen. Kumpikaan ei tee mitään Uhrauksia.
Ja jotta vielä hirvittävää feminististä kauhistusta herättäisin: hoidin lapsiani kotona kolmivuotiaiksi!!! Koska halusin. Tiedän, ettei se päikkyelämä ole niin ihanaa lapsen kannalta katsottuna. Ajattelin lasteni parasta.
N43
Kivat sulle.
Täällä ehdotetaan ap:lle, että etsisi seurakunnista, uskovaisista yms. Näillä "perinteisillä" uskovaisilla on yleensä hyvin korkeat kriteerit, jos suostuvat perinteiseen vaimon rooliin. Miehenhän tulee olla kuin Kristus, joka antoi oman henkensä. Aina ja joka asiassa tulee miehen ajatella ensin vaimoaan ja vaimonsa parasta: vaimolle parempi auto, mies kulkee jalan/polkupyörällä; vaimolle parempi ruoka, mies elää puurolla, vaimo tapaa ystäviään, mies panostaa perheeseen jne.
Helpompi on ap:n ottaa feministi puolisokseen kuin uskovainen nainen. ( Kylläse uskovainenkin voi olla feministi.)
Älä etsi Helsingistä ja Espoosta vaan tule Vantaalle Seutulaan. Tutkitusti pk-seudun konservatiivisinta väkeä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005197098.html
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nykypäivän miesvihaa ja äärifeminismiä! Mitä pahaa siinä on, että nainen kokkaa ja mies imuroi? Nainen silittää paidan siinä pyykin ohella ja mies kokoaa Lack-pöydän? Nainen leipoo ja mies käy kaupassa?
Naurettavaa vouhottamista. Olen aina ollut korkeakoulutettu nainen, mieheni samanmoinen ja meillä on ns. "perinteiset roolit". Hyvin on toiminut. Mies ei makaa sohvassa palvelua odotellen. Kumpikaan ei tee mitään Uhrauksia.
Ja jotta vielä hirvittävää feminististä kauhistusta herättäisin: hoidin lapsiani kotona kolmivuotiaiksi!!! Koska halusin. Tiedän, ettei se päikkyelämä ole niin ihanaa lapsen kannalta katsottuna. Ajattelin lasteni parasta.
N43
Onhan se selvä asia, että av-mammojen enemmistö ei koskaan ajattele kenenkään muun etua kuin omaansa. Olet ilahduttava poikkeus tässä vastenmielisessä itsekkäiden miesvihaajien laumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ns. perinteinen mies? Elätätkö ilolla ja ylpeydellä koko perheen?
Tosin Suomessa ei mitään yleistä kotirouvakulttuuria ole ikinä ollutkaan, vaan maataloista, jossa työt jaettiin, siirryttiin kaupunkiin, jossa molemmat puolisot kävivät töissä.
Siksi ns. perinteinen mies ja ns. perinteinen vaimo.
Perheen kyllä elättäisin ilolla. Toki vaimo saisi töissäkin käydä, kunhan lapset kasvavat ensin vähän.
Vai oikein SAISI käydä JOS ensin alistuu miehen tahtoon jäädä hoitamaan lapsia kotiin. Espoossa ei taida tuollaisia naisia löytyä, mutta aikakone 50-luvulle voisi olla vastaus!
Kenellekään naiselle ei vinoilla aikakoneella, jos hän haluaa mieheksi 50-luvun herrasmiestä. Mies ei vain saa toivoa samaa naisesta.
Naiselta ei saa nykyisin vaatia mitään. Siitä suututaan.
Enpä ole vielä sellaista naista kohdannut joka haluaisi perinteisen miehen. Eikä ketjun perusteella myöskään ap, sehän tässä kiikastaa.
Ja varmasti vinoilisin sellaiselle naiselle joka haluaisi perinteisen miehen, kyllä se vähän säälittävää on jos elämän tarkoitus on passata miestä joka sitten töiden jälkeen antaa palkkioksi rahaa ja huomiota kun pikkuvaimo on ollut kiltisti. Jotain daddy-issues löytyy kyllä sellaiselta naiselta.
Naiset haluavat perinteitä vain silloin, kun siitä on heille hyötyä. Miehen kuuluu osata miesten työt, tarjota turvaa ja suojaa, viedä treffeille (oletteko ikinä kuulleet jonkun naisen vieneen miehen treffeille?), maksaa treffeillä, tehdä aloitteet, ja olla muutenkin vanhanajan herrasmies. Ehkä pukuun pukeutumistakin toivotaan.
Vanhanaikaisuuden kaipuu päättyykin nasilla siihen, kun pitäisi alkaa tekemään kotitöitä tai huolehtia lapsesta enemmän kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin Suomessa ei mitään yleistä kotirouvakulttuuria ole ikinä ollutkaan, vaan maataloista, jossa työt jaettiin, siirryttiin kaupunkiin, jossa molemmat puolisot kävivät töissä.
Perheen kyllä elättäisin ilolla. Toki vaimo saisi töissäkin käydä, kunhan lapset kasvavat ensin vähän.
Vai oikein SAISI käydä JOS ensin alistuu miehen tahtoon jäädä hoitamaan lapsia kotiin. Espoossa ei taida tuollaisia naisia löytyä, mutta aikakone 50-luvulle voisi olla vastaus!
Kenellekään naiselle ei vinoilla aikakoneella, jos hän haluaa mieheksi 50-luvun herrasmiestä. Mies ei vain saa toivoa samaa naisesta.
Enpä ole vielä sellaista naista kohdannut joka haluaisi perinteisen miehen. Eikä ketjun perusteella myöskään ap, sehän tässä kiikastaa.
Ja varmasti vinoilisin sellaiselle naiselle joka haluaisi perinteisen miehen, kyllä se vähän säälittävää on jos elämän tarkoitus on passata miestä joka sitten töiden jälkeen antaa palkkioksi rahaa ja huomiota kun pikkuvaimo on ollut kiltisti. Jotain daddy-issues löytyy kyllä sellaiselta naiselta.
Naiset haluavat perinteitä vain silloin, kun siitä on heille hyötyä. Miehen kuuluu osata miesten työt, tarjota turvaa ja suojaa, viedä treffeille (oletteko ikinä kuulleet jonkun naisen vieneen miehen treffeille?), maksaa treffeillä, tehdä aloitteet, ja olla muutenkin vanhanajan herrasmies. Ehkä pukuun pukeutumistakin toivotaan.
Vanhanaikaisuuden kaipuu päättyykin nasilla siihen, kun pitäisi alkaa tekemään kotitöitä tai huolehtia lapsesta enemmän kuin mies.
Jenkeissä vanhoillisilla alueilla miehille on todellinen ilo ja kunnia viedä nainen treffeille. Perheenpäänä toiminenkaan ei tuota tuskaa.
Ihme vinkujia täältä löytyy.
Kyllä minä voisin lopettaa duunit ja jäädä kotiin elämään wellness-elämää ap:n tai muun miehen piikkiin.
Mies saisi olla rauhassa perinteinen, eli harrastaa urheilua ja ammuntaa, jotta voisi tarvittaessa puolustaa kotia ja perhettä. Myös saisi olla viriili testosteronipommi, joka haluaa minua usein. Perinteisen miehekkään kunnianhimoinen ja kilpailuhenkinen saisi myös olla erityisesti työelämässä. Kunniantuntoinen myös, eli ei ruikuttaisi poikien puhelimeen että nainen haukkuu ja kiusaa.
En kyllä tykkää siivota, joten en ehkä ole itse tarpeeksi perinteinen nainen ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
N43
Nyt olet kyllä ymmärtänyt feminismin hieman väärin. Ei kukaan sinulle kauhistele, jos haluat tehdä "perinteiden" mukaan. Kyse on siitä, että kuten ap, mies tulee kuvioihin ja ilmoittaa, vaatii ja pomottaa, että näin naisen kuuluisi elää. Jos nainen sitten sanoo että kiitos mutta ei kiitos, niin hän on vihainen feministi joka ei ymmärrä miten hyvän miehen olisi saanut.
Ei feminismissä ole kyse siitä, ettei nainen saisi tehdä perinteisiä naisten juttuja, vaan siitä, että on myös ihan ok olla tekemättä eikä se tee hänestä vihaista, kyynistä tai vaativaa. Eli ihan sitä oikeuttaa päättää itse mistä tykkää on se juttu tässä.
Tässäkin ketjussa ap on monelle ihmettelijälle tai negatiivisemmin kommentoivalle naiselle vastannut, että "vedä henkeä" tai "älä ole noin vihainen". Eli ei hyväksy sitä, että itsenäinen nainen sanoo, ettei taida noilla spekseillä paljon naisia parveilla ympärillä ja myös ilmoittaa realiteetit siitä, mitä vastapuolelta löytyy. Sen pitäisi olla ihan ok, että myös naisilla on eri mielipide tähän asiaan, ihan ilman että heti haukutaan vihaiseksi tai hysteeriseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä nuo minun seurustelukumppanini mitään vaativia olleet minkään suhteen, ja molemmat myös tienasivat ansiotöistään enemmän kuin minä.. Tämä voi tietenkin olla monelle todella vaikea asia käsittää, mutta on olemassa ihmisiä, jotka saavat mielihyvää tehdessään asioita toisen puolesta ja huolehtiessaan toisesta. He esimerkiksi tulivat iloisiksi, kun saivat kokata minulle ruokaa - eivätkä he vaatineet yhtään mitään vastineeksi tästä. Käsittämätöntä, eikö niin?
Miksi tämä viesti on saanut noin paljon alapeukkuja, kun eihän tuossa sanottu että kaikkien tulisi olla tuollaisia vaan todettiin vain, että tuollaisia ihmisiä on olemassa?
Itse saan myös mielihyvää, kun teen asioita rakastamieni ihmisten hyväksi ja huolehdin heistä. Edellisessä parisuhteessani esimerkiksi pyykkäsin ja siivosin usein silloisen mieheni luona kun tämä oli töissä ja itselläni oli vapaapäivä/iltavuoro ja tein tuon täysin omasta vapaasta tahdostani. Yritin myös ohjata häntä terveellisempien elämäntapojen suuntaan ja vein hänelle välillä lautaselle pilkottuja kasviksia/hedelmiä, kun hän pelasi koneellaan. Mielestäni naisen ja miehen kuuluu olla kuin jin ja jang jotka täydentävät toisiaan ja haluan että parisuhteessa on selkeästi miehen ja naisen roolit. Lähinnä siis niin että mies tekee ns. miehekkäät työt ja itse naisena hoidan mielelläni ns. naiselliset työt - huolehdin kyllä itse taloudestani enkä etsi elättäjää ja päätän muutenkin itse omista asioistani.
Harmi vain olen vela enkä halua lapsia, joten en ainakaan AP:lle käy kumppaniksi. Siinä mielessä sama ongelma täälläkin, että tuntuu että kaikki etsimäni kaltaiset miehet ovat jo pariutuneet ja kunnollisia, fiksuja ja sitoutuvaisia sopivan ikäisiä miehiä tuntuu olevan todella vaikea löytää. Nuoremmista löytyisi kyllä, mutta heille olen liian vanha.
Kaikkea hyvää AP:lle ja toivottavasti onnistunut löytämään sopivan naisen :)
Minä olen tällainen "perinteinen nainen", koska pidän siitä. Tämä on se tyyli, jolla haluan toteuttaa itseäni ja naiseuttani.
Jos tämä on jonkun mielestä väärin, niin se ei liikuta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Nyt olet kyllä ymmärtänyt feminismin hieman väärin. Ei kukaan sinulle kauhistele, jos haluat tehdä "perinteiden" mukaan. Kyse on siitä, että kuten ap, mies tulee kuvioihin ja ilmoittaa, vaatii ja pomottaa, että näin naisen kuuluisi elää. Jos nainen sitten sanoo että kiitos mutta ei kiitos, niin hän on vihainen feministi joka ei ymmärrä miten hyvän miehen olisi saanut.
Ei feminismissä ole kyse siitä, ettei nainen saisi tehdä perinteisiä naisten juttuja, vaan siitä, että on myös ihan ok olla tekemättä eikä se tee hänestä vihaista, kyynistä tai vaativaa. Eli ihan sitä oikeuttaa päättää itse mistä tykkää on se juttu tässä.
Tässäkin ketjussa ap on monelle ihmettelijälle tai negatiivisemmin kommentoivalle naiselle vastannut, että "vedä henkeä" tai "älä ole noin vihainen". Eli ei hyväksy sitä, että itsenäinen nainen sanoo, ettei taida noilla spekseillä paljon naisia parveilla ympärillä ja myös ilmoittaa realiteetit siitä, mitä vastapuolelta löytyy. Sen pitäisi olla ihan ok, että myös naisilla on eri mielipide tähän asiaan, ihan ilman että heti haukutaan vihaiseksi tai hysteeriseksi.
Hyväksyn kyllä täysin eri mielipiteet. Lainaamani kirjoittaja meni metsään. Kommenteillani tarkoitin sitä, miksi muut poikkeavat keskustelun aiheesta? Haastavat toiveeni perinteisestä naisesta, vaikka kysyin apua, mistä löytää sellaisen. Ymmärrän täysin ettei moderni nainen halua perinteisen naisen rooliin. Ap
Ortodoksisesta kirkosta. Tapiolassa on. Helsingin puolella Uspenski Katajanokalla, kappeli Myllypurossa. Eikä Tikkurilankaan ort.kirkko kaukana ole. Ortodoksipiireistä minäkin oman perinteisen naisen löysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä nuo minun seurustelukumppanini mitään vaativia olleet minkään suhteen, ja molemmat myös tienasivat ansiotöistään enemmän kuin minä.. Tämä voi tietenkin olla monelle todella vaikea asia käsittää, mutta on olemassa ihmisiä, jotka saavat mielihyvää tehdessään asioita toisen puolesta ja huolehtiessaan toisesta. He esimerkiksi tulivat iloisiksi, kun saivat kokata minulle ruokaa - eivätkä he vaatineet yhtään mitään vastineeksi tästä. Käsittämätöntä, eikö niin?
Miksi tämä viesti on saanut noin paljon alapeukkuja, kun eihän tuossa sanottu että kaikkien tulisi olla tuollaisia vaan todettiin vain, että tuollaisia ihmisiä on olemassa?
Itse saan myös mielihyvää, kun teen asioita rakastamieni ihmisten hyväksi ja huolehdin heistä. Edellisessä parisuhteessani esimerkiksi pyykkäsin ja siivosin usein silloisen mieheni luona kun tämä oli töissä ja itselläni oli vapaapäivä/iltavuoro ja tein tuon täysin omasta vapaasta tahdostani. Yritin myös ohjata häntä terveellisempien elämäntapojen suuntaan ja vein hänelle välillä lautaselle pilkottuja kasviksia/hedelmiä, kun hän pelasi koneellaan. Mielestäni naisen ja miehen kuuluu olla kuin jin ja jang jotka täydentävät toisiaan ja haluan että parisuhteessa on selkeästi miehen ja naisen roolit. Lähinnä siis niin että mies tekee ns. miehekkäät työt ja itse naisena hoidan mielelläni ns. naiselliset työt - huolehdin kyllä itse taloudestani enkä etsi elättäjää ja päätän muutenkin itse omista asioistani.
Harmi vain olen vela enkä halua lapsia, joten en ainakaan AP:lle käy kumppaniksi. Siinä mielessä sama ongelma täälläkin, että tuntuu että kaikki etsimäni kaltaiset miehet ovat jo pariutuneet ja kunnollisia, fiksuja ja sitoutuvaisia sopivan ikäisiä miehiä tuntuu olevan todella vaikea löytää. Nuoremmista löytyisi kyllä, mutta heille olen liian vanha.
Kaikkea hyvää AP:lle ja toivottavasti onnistunut löytämään sopivan naisen :)
Varmasti suurin osa ihmisistä saa mielihyvää toisten auttamisesta ja siitä, että pitää rakkaastaan huolta. Mutta itselläni se tökkii heti, jos se on kumppanilta vaatimus. Tosi mielelläni leivon ja teen ruokaa, pyykkään jne, mutta jos mies aina olettaisi automaattisesti sen olevan minun hommani tehdä, niin ei se ole ok. Ellei sitten tietenkään olla yhteisymmärryksessä näin päätetty. Meilläkin on kotona aika automaattisesti mennyt niin, että minä hoidan "naisten työt" ja mies "miesten työt", mitä nyt minä hoidan viemärien putsaamisen ja ulkohommat koska mies ei voi sietää niitä ja mies taas kokkailee enemmän koska on siinä parempi.
Alapeukutin alkuperäistä viestiäsi siksi, että alentava kirjoitustyylisi antoi ymmärtää, että on jotenkin typerää ja itsekästä jos ei elä kuten sinä. Nätimmin kannattaa siis sanoa, jos yläpeukkuja toivot :)
Jos vaadit töissäkäyntiä niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Hyväksyn kyllä täysin eri mielipiteet. Lainaamani kirjoittaja meni metsään. Kommenteillani tarkoitin sitä, miksi muut poikkeavat keskustelun aiheesta? Haastavat toiveeni perinteisestä naisesta, vaikka kysyin apua, mistä löytää sellaisen. Ymmärrän täysin ettei moderni nainen halua perinteisen naisen rooliin. Ap
Tuo on hyvä! Varmasti täälläkin menee usein sekaisin kuka kirjoitti ja mitä. Kuitenkin on hyvä myös että ihmiset haastavat toisiaan puolin ja toisin, etenkin tällaisissa hieman tunteita herättävissä aiheissa. Itsekin reagoin joihin (luultavasti) sinun kirjoittamiin vastauksiin, jotka olivat kovin rumia, vaan siksi, että joku kyseenalaisti ajattelutapaasi.
Itse Espoossa syntyneenä ja täällä aina eläneenä voin sanoa, että perinteisen naisen löytäminen voi kyllä olla todella vaikeaa täällä päin. Yksi mahdollisuus olisi deittailla enemmän kauempana Espoosta, sillä ns. maalla perinteet ovat enemmän hyväksyttyjä ja jopa muodissa. Suuntaa Karjaalle, Nurmijärvelle tai Inkoon suuntaan. Sielläpäin olen itse liikkunut paljon nuoruudessani ja moni paikallinen nainen on vieläkin sitä mieltä, että aviomies, omakotitalo ja pari mukulaa on heidän unelmansa - unohtamatta kotiäitiyttä. Espoon ja Helsingin naiset ovat tilastollisesti korkeammin koulutettuja ja keskittyvät enemmän uraan ja progressiiviseen ajatteluun. Eikä tuollainen tunnin ajomatka esim Karjaalle edes ole niin paha kun deittailee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä vanhoillisilla alueilla miehille on todellinen ilo ja kunnia viedä nainen treffeille. Perheenpäänä toiminenkaan ei tuota tuskaa.
Ihme vinkujia täältä löytyy.
Todistit huomioni oikeaksi. Miehiltä saa siis vaatia sellaista. Sieltä löytyy myös naisia, jotka hoitavat kotityöt ja lastenhoidon, ja jättävät päätöksenteon miehille. Sitä ei saa kuitenkaan vaatia tai toivoa suomalaisilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyypä täältä yksi juuri tuollainen nainen Espoosta. 👍👍👍👍🙏🙏🙏🙏
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muutin tänne Espooseen reilu pari vuotta sitten, enkä ole edelleenkään löytänyt elämääni miestä. Olisitkohan sinä sellainen? 😉🤔🙄
Minkä näköinen aloittaja onkaan jotta voisin tunnistaa sut Tinderissä tai Badoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkujia täältä löytyy.Todistit huomioni oikeaksi. Miehiltä saa siis vaatia sellaista. Sieltä löytyy myös naisia, jotka hoitavat kotityöt ja lastenhoidon, ja jättävät päätöksenteon miehille. Sitä ei saa kuitenkaan vaatia tai toivoa suomalaisilta naisilta.
Luulisi tästä maasta löytyvän aivan riittämiin loppuunpalaneita naisia. Suomalaiselle miehelle perinteisyys/tasa-arvo tarkoittaa töihin-sohvalle yhdistelmää. Nainen saa luvan hoitaa KAIKEN muun.
N43