Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihonut aivan hitosti- ahdistus!

Vierailija
29.10.2020 |

No just joo! Omasta mielestäni olen viettänyt pitkästä aikaa todella aktiivista ja urheilullista syksyä, liikkunut 4-5 kertaa viikossa ja syönyt terveelistä ruokaa. Leipää on kyllä mennyt ja viikonloppujen herkkuhetkiä olen itselleni sallinut. Olo oli viime viikon herkkuputken jälkeen jotenkin turpea ja päätin käydä pitkästä aikaa vaa’alla, meinasi tipahtaa silmät päästä!

Painoin 75,6kg. Olen 169cm pitkä. Mitä helvettiä tapahtuu! Missä se liikunnan tuoma etu tähän kaikkeen? Viime syksynä sain painoa pois 69kg saakka mutta ihannepainoni olisi siellä 61kg paikkeilla jota en valitettavasti tule enää koskaan saavuttamaan. Ai että ottaa päähän ihan tajuttomasti! Tekisi mieli hylätä perhe ja mies ja työt ja lähteä jonnekkin parin viikon fat campille rentoutumaan ja urheilemaan.

Nämä on vaa’assa historialliset lukemat, en tiedä mitä nyt teen. Pakko alottaa joku dieetti heti tänään, pakko tehdä jotakin!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotan laihduttamaan jos yhtään motivaatiota, se on riski monelle sairaudelle oli sitten kyse esim. korkeasta verenpaineesta, diabeteksestä tai rintasyövästä. Anopilla ylipainoa ja tuli nuo kaikki sairaudet vaivaksi

Ne sairaudet johtuu sopimattomasta ravinnosta, ei ylipainosta. Se ylipainokin johtuu siitä huonosta ruuasta.

Vierailija
42/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painoit ennen kuin laihdutit 69 kiloon?

Ennen ensimmäistä lasta painoin 58kg, olen aina ollut hoikka ja liikkunut. Ekan lapsen jälkeen painoin 61-63kg ja se oli todella hyvä paino kaikin puolin. Toisen lapsen jälkeen alkoi taistelu ikää ja painoa vastaan. En meinaa millään saada painoa edes alle 70kg, en sinänsä edes harrasta ”laihdutusta” vaan järkeviä muutoksia elintapoihin koska haluan jaksaa kokoajan urheilla ja liikkua. Eli ennen tuota viime syksyn 69kg painoin noin 74kg joka teki samanlaisen havahtumisen ja potkaisi muutokseen.

Suunnitelmani nyt: kaikki herkut pois. Vedenjuotia lisättävä. Kasviksia ja salaattia paljon. Kaikki ylimääräiset hiilihydraatit heti pois, käytännössä jätän vain aamupuuron. Hedelmiä yksi/ kaksi per päivä. Ruoka-annoskoot huomattavasti pienemmiksi. Tällä mennään pari viikkoa, urheilut pidän samana tai hiukan jopa lisään.

Lähteekö joku mukaan ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa abaut samanpituinen ja ikäinen ja pari kiloa painavampi. En löydä laihdutusmotivaatiota mistään ja selittelenkin itselleni, että parempi olla vähän ylipainoinen kun/jos tulee vanhaksi kuin joku kuiva mummeli... Tai jos kuolen yhtäkkiä niin enpähän kuollut nälkäisenä..

En syö arkena sokeria tai juo limuja. Arkena paheeni on leipä. Se ihana tuore ruisleipä juustolla ja sitä sitten mussutan iltapäivisin ja iltaisin nälkääni. Ja kärsin tietty "perheeni iloksi" mahavaivoista..

Viikonloppuisin menee se pizza tietty ja karkkia jälkkäriksi, mutta siis vain lauantaina. Paino noussut 3vuoden aikana 10kg.. ☹️

Ennen lähti kilot kun vähän katsoi mitä syö, nyt ei auta, että vähän katsoo vaan pitäisi katsoa kaikki mitä suuhun laittaa ja kitua ja sitä en jaksa.

Pännii kun ei mikään mahdu päälle enää.

Vierailija
44/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa abaut samanpituinen ja ikäinen ja pari kiloa painavampi. En löydä laihdutusmotivaatiota mistään ja selittelenkin itselleni, että parempi olla vähän ylipainoinen kun/jos tulee vanhaksi kuin joku kuiva mummeli... Tai jos kuolen yhtäkkiä niin enpähän kuollut nälkäisenä..

En syö arkena sokeria tai juo limuja. Arkena paheeni on leipä. Se ihana tuore ruisleipä juustolla ja sitä sitten mussutan iltapäivisin ja iltaisin nälkääni. Ja kärsin tietty "perheeni iloksi" mahavaivoista..

Viikonloppuisin menee se pizza tietty ja karkkia jälkkäriksi, mutta siis vain lauantaina. Paino noussut 3vuoden aikana 10kg.. ☹️

Ennen lähti kilot kun vähän katsoi mitä syö, nyt ei auta, että vähän katsoo vaan pitäisi katsoa kaikki mitä suuhun laittaa ja kitua ja sitä en jaksa.

Siis juuri tämä! Kun tietää, että oikeasti pitää kärsiä, heikottaa, vituttaa, nälättää, että alkaa edes jotakin tapahtua. Sitten yksikin isompi repsahdus hyvään älkäkuuriin niin baana on auki, tekisi mieli mättää menemään kaikki kaupan suklaapatukat ja lakut! Liikunta kiinnostaa, sitä rakasta, jumppailen pitkin päivää, nostan sähköpöytää ylös ja tanssin kotitoimistossa, lenkkeilen, pyöräilen yms. mutta ne ruuat mitä suusta menee pitäisi olla niin hervottoman siistejä ja jääkaapissa aina läjä tuoreita kasviksia, että tähän takuulla pystyisi. Ja se poistumistie täytyy olla selvä - mitä teen kun tulee se väistämätön järjetön makeanhimo? Itsellä ratkaisu on ollut tähän asti dieetillä salmiakkipurkka. Sitä vaan kolme palaa suuhun ja kohti seuraavaa mielitekoa. On se totaalista repsahdusta parempi vaihtoehto sekin!

Nyt vaan lähdet minun kanssa dieetille, kyllä me pystytään!

Vierailija
45/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri tämä! Kun tietää, että oikeasti pitää kärsiä, heikottaa, vituttaa, nälättää, että alkaa edes jotakin tapahtua. Sitten yksikin isompi repsahdus hyvään älkäkuuriin niin baana on auki, tekisi mieli mättää menemään kaikki kaupan suklaapatukat ja lakut! Liikunta kiinnostaa, sitä rakasta, jumppailen pitkin päivää, nostan sähköpöytää ylös ja tanssin kotitoimistossa, lenkkeilen, pyöräilen yms. mutta ne ruuat mitä suusta menee pitäisi olla niin hervottoman siistejä ja jääkaapissa aina läjä tuoreita kasviksia, että tähän takuulla pystyisi. Ja se poistumistie täytyy olla selvä - mitä teen kun tulee se väistämätön järjetön makeanhimo? Itsellä ratkaisu on ollut tähän asti dieetillä salmiakkipurkka. Sitä vaan kolme palaa suuhun ja kohti seuraavaa mielitekoa. On se totaalista repsahdusta parempi vaihtoehto sekin!

Nyt vaan lähdet minun kanssa dieetille, kyllä me pystytään!

🤣 Ehkä maanantaina sitten.. Nythän on tulossa viikonloppu. Ei pysty viikonloppuna laihduttaa. Tai no perjantai siiderit olen jättänyt kokonaan pois, ei mitään vaikutusta. Nyt n 2kk kokonaan ilman alkoa eikä kilon kiloa tippunut. Eli periaatteessa ihan sama juonko vai en. Silloin saatoin kuitenkin napostella sipsejä yms sen sidukan kanssa. Nyt ei edes niitä.

Ja mikä ihme siinä on kun nuorempana pystyi tosiaan olemaan pitkiäkin aikoja syömättä ja oli ihan hyvä olo. Nyt särkee päätä ja heikottaa ja pyörryttää. Pure siinä sitten porkkanaa.👍

Vierailija
46/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! 160/71,5, viimeiset kymmenen kiloa tulleet kahdessa vuodessa, järkyttävää!

Vierailija
47/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan just täsmälleen samat mitat ja sama lukema ilmesty vaakaan viime tammikuussa joulun ja muiden juhlintojen jälkeen, ihan hirveä ylläri vaikka olo olikin huono ja turvonnut.

Päätin että nyt riitti ja eilen vaaka näytti 66,0kg eli melkein se 10kg pudonnut. Ketodieetti ja vähän enemmän liikuntaa, ihan perus kävelyitä ja salia kerta viikkoon. Todella hyvä oli päivästä toiseen

Vierailija
48/50 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kolesterolitesteissä kaameat madonluvut. Se herätti. Olen samanikäinen ap:n kanssa ja luulin eläväni urheilullisesti (kuntosali 2 x/vko ja kävelylenkkejä 2-3 x/vko). Nyt meni Ingmariinit ja suklaat boikottiin. Kuolenkohan infarktiin....

Vanhemmiten kolesteroli nouseekin ja ihan tarkoituksella. Turhaan ne ingmariinit jätät pois.

Jaa. Mihin tämä perustuu?

Kyllä minusta oli aika hirveää kuulla, että kolesterolilukemani oli 7! Ja huono kolesteroli oli 5. Minulla on molemmin puolin sukua sydän- ja verisuonitautien riski, joten ei oikein innosta saada sydäriä.

Vierailija
49/50 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LDL-kolesteroli ei ole syyllinen valtioiden ahtautumiseen. Todellinen syyllinen on hiljainen tulehdus, joka vaurioittaa verisuonen kudoksia. Kun vaurio on olemassa, elimistö alkaa korjata sitä niillä aineilla, mitä sillä on käsillä. Kolesteroli taas on paitsi solukalvon rakennusaine, myös kuljetusaine, joka vie tarvittavia aineksia soluihin. LDL vie näitä aineita soluihin ja HDL kuljettaa pois.

Tästä veressä olevasta LDL-Kolesterolista elimistö yrittää tehdä laastaria tuohon verisuonen vauriokohtaan. Pääasiallinen laastariaines on kuitenkin kalkki ( verisuonten kalkkeutuminen).

Kolesteroliaineenvaihdunnalla on suuri merkitys varsinkin ikääntyneiden ihmisten aivojen terveyden ja muistin kannalta. Jos elimistössä ei ole riittävää määrää solukalvojen rakennus- ja kuljetusaineita, muisti heikkenee. Aivot ovat rasvaa, ja ne tarvitsevat kolesterolin kuljettamaa rasvaa. 25% koko ihmisen elimistön kolesterolista on aivoissa.

Kaikkein parhaiten verisuonten terveyttä kuvaa triglyseridien ja HDL- kolesterolin suhde. Triglyjen olisi hyvä olla reilusti alle yhden. Jos triglyt on alhaalla, se kertoo ravinnon pienestä sokerikuormasta ja tätä kautta pienemmästä riskistä hiljaiseen tulehdukseen. Alhainen trigly kertoo myös siitä, että vaikka LDL-arvo olisi korkea, se on todennäköisesti suurempaa höttöistä muotoa, joka ei takerru verisuoniin yhtä helposti kuten pienen partikkelikoon helposti hapettuva LDL.

Nämä korkean kolesterolin raja-arvot on muutenkin vähän filosofiaa, Norjassa esim. Kokonaiskolesterolin riskirajana pidetään arvoa 6.

Vierailija
50/50 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtimoiden ahtautumiseen siis....