Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihonut aivan hitosti- ahdistus!

Vierailija
29.10.2020 |

No just joo! Omasta mielestäni olen viettänyt pitkästä aikaa todella aktiivista ja urheilullista syksyä, liikkunut 4-5 kertaa viikossa ja syönyt terveelistä ruokaa. Leipää on kyllä mennyt ja viikonloppujen herkkuhetkiä olen itselleni sallinut. Olo oli viime viikon herkkuputken jälkeen jotenkin turpea ja päätin käydä pitkästä aikaa vaa’alla, meinasi tipahtaa silmät päästä!

Painoin 75,6kg. Olen 169cm pitkä. Mitä helvettiä tapahtuu! Missä se liikunnan tuoma etu tähän kaikkeen? Viime syksynä sain painoa pois 69kg saakka mutta ihannepainoni olisi siellä 61kg paikkeilla jota en valitettavasti tule enää koskaan saavuttamaan. Ai että ottaa päähän ihan tajuttomasti! Tekisi mieli hylätä perhe ja mies ja työt ja lähteä jonnekkin parin viikon fat campille rentoutumaan ja urheilemaan.

Nämä on vaa’assa historialliset lukemat, en tiedä mitä nyt teen. Pakko alottaa joku dieetti heti tänään, pakko tehdä jotakin!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kaamossyöpöttely. Syksyt on pahoja.

Vierailija
22/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit aloituksessa laihduttaneesi. Siinäpä syy lihomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taritse mitään dieettejä tai kalorien laskemista.

Hanki keittiövaaka ja varmista sen avulla, että syöt 1 000 g kasviksia päivässä. Painosi putoaa aivan varmasti.

Kasvisten syönnin lisääminen on yhdistävä tekijä kaikissa ruokavalioissa, jotka laihduttavat pysyvästi. Kasvikset syrjäyttävät ruokavaliosa energiatiheämpää ruokaa, jolloin laihdut.

Vierailija
24/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Olet nyt tyypillinen ikäisesi suomineito, joten relax!

Vierailija
25/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa on dieetistä? eikö dieetti ole vain hetkellinen painonpudotus, jonka jälkeen kaikki tulee heti takaisin. Lisäksi eihän sun iho esimerkiksi ehdi pienessä ajassa kiinteytyä. Siihen menee muutama vuosi.

Vierailija
26/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki keittiövaaka ja varmista sen avulla, että syöt 1 000 g kasviksia päivässä. Painosi putoaa aivan varmasti.

Kasvisten syönnin lisääminen on yhdistävä tekijä kaikissa ruokavalioissa, jotka laihduttavat pysyvästi. Kasvikset syrjäyttävät ruokavaliosa energiatiheämpää ruokaa, jolloin laihdut.

Just näin!

Vierailija
27/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin!

Minusta on ällistyttävää, että ihmiset tarttuvat ensimmäiseksi kaikenlaisiin kikkailuihin sen sijaan, että tehtäisiin oikeasti niitä asioita, joilla tutkitusti on merkitystä. Jollain hunajan pois jättämisellä ei ole kerrassaan yhtään mitään väliä painonhallinnan kannalta.

Todella harva suomalainen syö kiloa kasviksia päivässä, ja vähemmälläkin varmasti laihtuu. Itse en syönyt kuin ehkä puolet tuosta edes silloin, kun olin kasvissyöjä!

Vierailija
28/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painoit ennen kuin laihdutit 69 kiloon?

Vierailija
29/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan laihduttamaan jos yhtään motivaatiota, se on riski monelle sairaudelle oli sitten kyse esim. korkeasta verenpaineesta, diabeteksestä tai rintasyövästä. Anopilla ylipainoa ja tuli nuo kaikki sairaudet vaivaksi

Vierailija
30/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että aineenvaihdunnan hidastuminen iän myötä on pitkälle myytti. Tosiasiassa kyse on elämätapamuutoksista. Nuoruuden kävely ja pyöräily ja yleinen aktiivisuus vaihtuu autossa ja töissä istumiseen sekä naposteluun telkkarin edessä. Samalla lihasmassa pienenee ja rasvakudoksen määrä kasvaa. Tämä todellakin hidastuttaa aineenvaihduntaa, mutta kyse ei ole mistään iän mukanaan tuomasta automaatiosta. Aktiivinen elämäntapa, lihasten käyttö ja järkevä syöminen - ja voit pysyä hoikkana ja toimeliaana vanhuuteen asti. Ja paastoa suosittelen kaikille ainakin jossain määrin.

Vierailija
31/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanpituinen, ikää 57v ja pankin tänä aamuna 83kg. Joka on viitisen kiloa liikaa ja jota en näytä saavan millään pois.

Mistä ihmeestä olet keksinyt että ihannepainosi olisi 61kg?? Aikuisella naisella. Not.

Eli ota ihan rauhallisesti.

Paljonko mielestäsi sitten on aikuisen naisen ihannepaino?

Vierailija
32/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Olet nyt tyypillinen ikäisesi suomineito, joten relax!

Nykyään tyypillinen suomineito on ylipainoinen. Se ei tarkoita, että kannattaa vain relax, vaikka muutkin ovat.

Vierailija
33/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin myös, että painoa on kertynyt ihan hirveästi. Olen jo todella isosti ylipainoinen ja päätin, että alan elämään 2000kcal saannilla. Herkuttelen kerran viikossa siten, että kalorit ylittyy about 500kcal. Tällä tavalla olen saanut pudotettua puoli kiloa viikossa eli tahti on hyvä.

Kirjaan kaikki syömäni ylös fat secret sovellukseen ja se on auttanut hahmottamaan omia syömisiä.

Tässä on hyvä suunnitelma ja toteutus. Tsemppiä!

Vierailija
34/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että aineenvaihdunnan hidastuminen iän myötä on pitkälle myytti. Tosiasiassa kyse on elämätapamuutoksista. Nuoruuden kävely ja pyöräily ja yleinen aktiivisuus vaihtuu autossa ja töissä istumiseen sekä naposteluun telkkarin edessä. Samalla lihasmassa pienenee ja rasvakudoksen määrä kasvaa. Tämä todellakin hidastuttaa aineenvaihduntaa, mutta kyse ei ole mistään iän mukanaan tuomasta automaatiosta. Aktiivinen elämäntapa, lihasten käyttö ja järkevä syöminen - ja voit pysyä hoikkana ja toimeliaana vanhuuteen asti. Ja paastoa suosittelen kaikille ainakin jossain määrin.

muutaman tunnin pätkiä lukuun ottamatta paastoaminen ei ole hyvä idea. aiheuttaa lihasmassan pienenemistä jolloin perusaineenvaihdunta hidastuu. paastoaminen on hihhulien touhua jolle ei ole tieteellistä perustetta.

Vierailija
35/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buaaahahhahhah

Itsekuria ei löydy, syöt liikaa.

Vierailija
36/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ mies ja tottunut epäterveelliseen ruokaan lapsesta asti. Olen taistellut lihomista vastaan kaikilla konsteilla, mutta huono itsekuri oli aina ongelma. Ainoa löytämäni ratkaisu on ollut ketogeeninen dieetti. Sillä olen päässyt ja pysynyt normaalipainossa jo muutaman vuoden. Myös rasva- ja kolesteroliarvot ovat parantuneet, vaikka syön eläinrasvoja (myös kasvirasvoja). Eläinrasvat ovet epäterveellisiä vain normaaliruokavaliossa. Voista ei ole haittaa, ellei syö voita leivän tai muiden hiilaripitoisten ruokien kanssa. Rasva ei ole ongelma, vaan hiilihydraatit, joista sokeri on tietysti pahin. Tämä on mysö ainoa tapa, jolla olen päässyt pysyvästi makean himosta. Normaaliruokavaliolla makeanhimo vain helpottui, ei hävinnyt, jos pystyin olemaan pitkään syömättä makeaa.

Vierailija
37/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kolesterolitesteissä kaameat madonluvut. Se herätti. Olen samanikäinen ap:n kanssa ja luulin eläväni urheilullisesti (kuntosali 2 x/vko ja kävelylenkkejä 2-3 x/vko). Nyt meni Ingmariinit ja suklaat boikottiin. Kuolenkohan infarktiin....

Vanhemmiten kolesteroli nouseekin ja ihan tarkoituksella. Turhaan ne ingmariinit jätät pois.

Vierailija
38/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans lihonut yli 10kg, nyt 97kg. Ihan sairasta. Syön ääriterveellisesti. Liikun joka päivä vähintään 15 000 askelta. Herkkuja en syö.

Mahtaakin olla varsinainen "ääriterveellinen" sun syömisesi, koska lihot hehheh

Vierailija
39/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko edes itse tuohon neuvoosi?

Vierailija
40/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerilakko niin tuloksia tulee nopeasti. Itselläni nyt sokerilakko joten kaikki leivonnaiset ja kaakao etc poissa toistaiseksi. Puolessa viikossa tippunut muutama kilo ja turvotus lähtenyt

Oi kuulostat ihan minulta kun ikää oli 27, riitti että oli pari viikonloppua syömättä karkkia ja hups se oli kolme kiloa poissa.

Nykyisin pitää piiskata itseään kuukausi ja olla nälässä että tippuu edes kaksi kiloa alkuun.

Ap

No minä olen yli 40, ja laihduin sokerin vähentämisellä aika nopeasti kymmenen kiloa. Mutta syönkin sokeria paljon.