Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut aivan hitosti- ahdistus!

Vierailija
29.10.2020 |

No just joo! Omasta mielestäni olen viettänyt pitkästä aikaa todella aktiivista ja urheilullista syksyä, liikkunut 4-5 kertaa viikossa ja syönyt terveelistä ruokaa. Leipää on kyllä mennyt ja viikonloppujen herkkuhetkiä olen itselleni sallinut. Olo oli viime viikon herkkuputken jälkeen jotenkin turpea ja päätin käydä pitkästä aikaa vaa’alla, meinasi tipahtaa silmät päästä!

Painoin 75,6kg. Olen 169cm pitkä. Mitä helvettiä tapahtuu! Missä se liikunnan tuoma etu tähän kaikkeen? Viime syksynä sain painoa pois 69kg saakka mutta ihannepainoni olisi siellä 61kg paikkeilla jota en valitettavasti tule enää koskaan saavuttamaan. Ai että ottaa päähän ihan tajuttomasti! Tekisi mieli hylätä perhe ja mies ja työt ja lähteä jonnekkin parin viikon fat campille rentoutumaan ja urheilemaan.

Nämä on vaa’assa historialliset lukemat, en tiedä mitä nyt teen. Pakko alottaa joku dieetti heti tänään, pakko tehdä jotakin!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Aineenvaihdunta hidastunut?

Vierailija
2/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerilakko niin tuloksia tulee nopeasti. Itselläni nyt sokerilakko joten kaikki leivonnaiset ja kaakao etc poissa toistaiseksi. Puolessa viikossa tippunut muutama kilo ja turvotus lähtenyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon liikut noiden 4-5 viikkokerran lisäksi? Jos liikuntakertojen ulkopuolla käytät vain hissiä ja autoa jalkojen sijaan sekä istut ja makaat sohvalla, liikuntaa tulee liian vähän.

Onko joka viikonloppu pakko herkutella, varsinkaan putkissa? Jos herkuttelet joka lauantai, siinä tulee jo 52 herkkuhetkeä vuoteen. Puhumattakaan jos herkuttelet perjantaina ja lauantaina. Herkuissa on valtavasti kaloreita. Ja mitä kaikkea panet leivän päälle?

Vierailija
4/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunnalla laihdu lähes yhtään, liikunnan hyöty on ihan muussa.

Syö mitä huvittaa mutta vain kolmesti päivässä.

Vierailija
5/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, ikää on 40.v

Vierailija
6/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerilakko niin tuloksia tulee nopeasti. Itselläni nyt sokerilakko joten kaikki leivonnaiset ja kaakao etc poissa toistaiseksi. Puolessa viikossa tippunut muutama kilo ja turvotus lähtenyt

Oi kuulostat ihan minulta kun ikää oli 27, riitti että oli pari viikonloppua syömättä karkkia ja hups se oli kolme kiloa poissa.

Nykyisin pitää piiskata itseään kuukausi ja olla nälässä että tippuu edes kaksi kiloa alkuun.

Ap

Vierailija
7/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hyvä sisko ressaa: sussahan on nyt enemmän substanssia ja painoarvoa!

Vierailija
8/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkkiurheilu ei tuota toivottuja tuloksia

Vierailija
9/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kuulostat ihan minulta kun ikää oli 27, riitti että oli pari viikonloppua syömättä karkkia ja hups se oli kolme kiloa poissa.

Nykyisin pitää piiskata itseään kuukausi ja olla nälässä että tippuu edes kaksi kiloa alkuun.

Ap

Olen edeltävä kommentoija, lähelle ikäveikkaus osui kun olen 28v kolmen lapsen perheenäiti

Vierailija
10/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy vaa'alla, se kostautuu. Jos on vaaka, huomaa skarpata heti parin kilon jälkeen

Vierailija
11/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei nelikymppisenä enää tahdo noin vaan liikunnalla laihtua. Joutuu kyllä syömistenkin kanssa olemaan tarkka. Mulla on ikävuosina 30 vs. 45 kulutus pienentynyt niin että kun ennen pysyäksen normaalipainossa (65 kg) sain syödä noin 2000 kcal päivässä, niin nyt samoilla liikunnoilla jos syön yli 1500 kcal päivässä, lihon.

Vierailija
12/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo piilosuolaa ja piilosokeria.

Monessa juomassa kaloreja jo huimasti, esim. mukillinen kevytmaitoa jo sen sata kaloria puhumattakaan kaikenmaailman cappuccinoista tai limuista

Vierailija
13/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana aliarvioida syömisiään ja yliarvioida liikunnasta aiheutunutta kulutusta. Laihtuminen on 80 % ruokavaliota, 10 % yöunia ja 10 % liikuntaa.

Et kertonut ikääsi, oletettavasti olet nainen. Oletetaan että olet esim. 30 v ja lasketaan laskurilla suuntaa-antava kalorikulutus vaikkapa reippaan kävelyn ajalta. Tulos on noin 268 kaloria/tunti.

Eli kaksi leipäpalaa syö vaikka 5 minuutissa, mutta sen eteen saa kävellä tunnin. Tai jos syöt viikonlopun herkkuhetkenä vaikka pakastepitsan (800 kaloria), sen eteen saa kävellä yli kolme tuntia. Tietysti merkitystä on, paljonko kalorit menevät yli kulutuksen. Jos kaloreita syödään esim. tuhansia yli kulutuksen, käytännössä liikunnalla on täysin mahdotonta kuluttaa kyseistä määrää edes kaikista mahtavimmilla superatleeteilla.

Vierailija
14/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kolesterolitesteissä kaameat madonluvut. Se herätti. Olen samanikäinen ap:n kanssa ja luulin eläväni urheilullisesti (kuntosali 2 x/vko ja kävelylenkkejä 2-3 x/vko). Nyt meni Ingmariinit ja suklaat boikottiin. Kuolenkohan infarktiin....

Vierailija
15/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kolesterolitesteissä kaameat madonluvut. Se herätti. Olen samanikäinen ap:n kanssa ja luulin eläväni urheilullisesti (kuntosali 2 x/vko ja kävelylenkkejä 2-3 x/vko). Nyt meni Ingmariinit ja suklaat boikottiin. Kuolenkohan infarktiin....

Laita mieluummin ne sokerit ja keinomakeutusaineet boikottiin. Kaikki. Hunajasta lähtien.

Vierailija
16/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo piilosuolaa ja piilosokeria.

Monessa juomassa kaloreja jo huimasti, esim. mukillinen kevytmaitoa jo sen sata kaloria puhumattakaan kaikenmaailman cappuccinoista tai limuista

Entäs lihainpiiloittelua?

Vierailija
17/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastolla sain viime kesänä 10 ylimääräistä kiloa pois. Sama kuin ap:lla, iän myötä kilot ei lähde samalla tavalla kuin nuorempana, liikunta ei laihduta, mutta auttaa siinä omassa hyväpainossa pysymisessä. Tällä jatketaan, niitä kiloja ei ole ikävä.

N46

Vierailija
18/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin myös, että painoa on kertynyt ihan hirveästi. Olen jo todella isosti ylipainoinen ja päätin, että alan elämään 2000kcal saannilla. Herkuttelen kerran viikossa siten, että kalorit ylittyy about 500kcal. Tällä tavalla olen saanut pudotettua puoli kiloa viikossa eli tahti on hyvä.

Kirjaan kaikki syömäni ylös fat secret sovellukseen ja se on auttanut hahmottamaan omia syömisiä.

Vierailija
19/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans lihonut yli 10kg, nyt 97kg. Ihan sairasta. Syön ääriterveellisesti. Liikun joka päivä vähintään 15 000 askelta. Herkkuja en syö.

Vierailija
20/50 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanpituinen, ikää 57v ja pankin tänä aamuna 83kg. Joka on viitisen kiloa liikaa ja jota en näytä saavan millään pois.

Mistä ihmeestä olet keksinyt että ihannepainosi olisi 61kg?? Aikuisella naisella. Not.

Eli ota ihan rauhallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän