mä oon kateellinen noille yli neljä tonnia
Tiemaaville! Onnea teille kaikille! Omaa saamattomuuttahan se on etä on edelleen kaupan kassana vaikka potentiaalia olis muuhunkin. Tyydyn siis ma-pe aamuvuoroihin 2200euron palkalla. Täytyy alkaa katseleen uusia tuulia!
Kommentit (25)
Kertoisitteko myös ammattejanne, olisi hyötyä omaa alaa miettiville
Niin valintoja. Itse ennen ok palkatussa duunissa. Olen itse vuosia puskenut ja tehnyt töitä sen eteen, että palkkani on nyt se mikä se on.
Se on vaatinut aikaa, uhrautumista, oikeita valintoja oikeaan aikaan, jossain vaiheessa luopumista tietystä asioista. Tällä hetkellä voin ottaa rennosti, nauttia palkastani, vapaa-ajasta, elämästä. Kaiken olen ansainnut itse tekemällä.
Minä tienaan normaalikuukausina yli 5 000 - 6 000 euroa brutto (freelancer-yrittäjänä) mutta kyllä sen eteen pitää töitäkin tehdä. Yli 12 tuntiset päivät eivät ole harvinaisia ja vapaat viikonloput voi yleensä unohtaa. Joten asialla on tämäkin puoli...
Saako kaupan kassalla valita? Siis noita työvuorojen ajankohtia?
Nimim. Työhönsä kyllästynyt, pienempi palkka ei haittaa
Palkka tuo myös vastuuta ja monesti tarkoittaa pidempää työaikaa.
Mä saan tehdä pelkkää aamua, viikonloppujakin jos haluun. T ap
Minä olen tyytyväinen kolmen tonnin bruttooni. Haastavaa asiantuntijatyötä mutta täysi vapaus siihen missä ja milloin työni teen. Lapsiperheessä se on työn tärkein ominaisuus.
Mä olen kateellinen kaikille, jotka raskautuvat ilman lapsettomuushoitoja.
t. yli 4000 e brutto
Kaikki pitäisi näiden sosialistien mielestä saada tekemättä mitään.Kakarat ovat yhteiskunnan vastuulla ja ollaan niin yksinhuoltajaa.
Ei se neljä tonnia tule välttämättä ihan vähällä vaivalla. Olen asiantuntijatyössä ja teen 10 tunnin päiviä joka arkipäivä, sen lisäksi iltaisin lasten mentyä nukkumaan ja viikonloppuisin ylitöitä kotona ja työpaikalla noin 10 tuntia viikossa.
Mieheni saa 4000€/kk ja melko helpostihan tuo tulee. Tekee asiantuntijatyötä, nauttii työstään ja saa melko vapaasti toteuttaa, suunnitella ja kokeilla, hyvin harvoin ylitöitä, matkustelua sopivasti sen verran, että välillä pääsee pois lapsiperhearjesta.
Yli 4 tonnin bruttopalkka ei takaa vielä erikosta nettopalkkaa. Viimeksi itselläni palkan noustessa 500 eurolla, nettopalkka nousi juuri ja juuri huomattavasti.
Tosin, ei ne tulot vaan ne menot. Eli kun palkasta suuri osa menee asuntolainaan, ei siinä tarvitse kummemmin miettiä, mitä palkalla tekisi.
Minä saan 4600/kk, asiantuntija/tutkija valtiolla. Säännöllinen, mutta erittäin liukuva työaika 7 h 15 min päivässä, olen todella tyytyväinen. Nainen/38
minä tienaan tasan neljä tonnia. Asun omistusasunnossa, ei lainaa, vastike vain 350 e/kk. Olen yh-äiti, kaksi lasta.
ja rahaa ei ole koskaan liikaa. Haaveenani olisi olla varakkaampi... Haluaisin käydä enemmän ulkona syömässä, matkustaa viiden tähden hotelleissa, pukeutua gantiin ja hilfigeriin...Koska raha ei koskaa riitä...
Turhaan olet, verojen jälkeen kuitenkin samoissa.
Minä en ole kateellinen, koska mieheni tienaa 8000-10 000 kuukaudessa. Siitä riittää kyllä hippusen elintasoa mullekin. Oma kuukausipalkkani on 2300.
Minä teen pidempää päivää kuin nuo asiantuntijat, työni on rankkaa henkisesti ja fyysisesti. Työ on myös vaativaa, eikä tähän ei monesta ole. Ja silti tienaan vain 2300 bruttona ja tuossa on jo lisät mukana.
Olisi todella kiva kun meilläkin olisi iso palkka joka vastaisi työn vaativuutta. Mutta tämä yhteiskunta ei pyöri niin. Ne, ketkä jauhaa eniten p*skaa tekemättä juuri mitään tuottavaa, saa eniten. Raha menee rahan luo.
Avautumista.. Mä taas olen vihainen itselleni, koska onnistuin velkaantumaan nuorempana ja menetin luottotietoni. Tän takia en saa opintolainaa. Siksi joudun yliopistossa opiskellessani tekemään töitä lisäksi, mikä on aiheuttanut mulla alisuoriutumista opinnoissani ja en osaa olla stressaamatta. Sitten olenkin sairastellut ja energiat lopussa, ihana kierre. Oli pakko käydä hakeen unilääkkeet stressin takia, kun en saanut nukuttua.. Jokainen euron lati on maksettu typeristä veloista, koska raadoin töissä ton takia. Oma vika, mut oon aatellut, että on tohon velkaantumiseen johtanut moni muu itsestä riippumatonkin syy.. Elämässä sattuu ja tapahtuu..
Mut osaan mä olla kiitollinenkin: oon yliopistossa alalla, johon useat hakee vuosi toisensa jälkeen pääsemättä, itse pääsin heti sisään, kun yritin. Ja tiedänpä, että musta löytyy aika helvetisti sisukkuutta, mua ei ihan pienestä nujerreta.
Tulevaisuus voi olla ihan valoisakin, jos vain saisin elämän tasapainoon. Mulla on asiat kuitenki ihan hyvin...
En jaksa olla kateellinen yli 4-tonnia tienaaville. Siinäs tienaavat. On varmaan elämä tosi mukavaa. Ei kaikki oo rahasta kiinni.
En ole kateellinen, elän työttömyyskorvauksella ja pätkätöillä :) Elämääni tuovat sisältöä ihan muut asiat kuin sellaiset, joita rahalla saa.
Niin minäkin. Oma brutto on 1800e/kk. Elämä olisi paljon helpompaa jos saisi kuukaudessa käteen vaikka 500 euroa enemmän. Koko ajan ei tarvitsisi miettiä riittävätkö rahat lainan lyhennyksiin ja muihin menoihin. Säästöön ei jää mitään sellaisia summia joilla olisi mitään merkitystä. Toisaalta enhän onneksi paremmasta tiedä.