Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen rekrytointiprosessi yritysjohdolla yleensä on?

Vierailija
09.02.2014 |

Onko tavallista että firmojen johtoon otetaan ihmisiä ensisijaisesti sen perusteella, mikä heidän aikaisempi tittelinsä on ollut ja miten energiseltä vaikuttavat haastattelussa?

Tajuan tietysti että kaikki yritykset eivät ole samanlaisia, kuten eivät rekrytointiprosessitkaan, mutta kiinnostaisi silti kuulla millaisia kokemuksia teillä asiasta on.

Olen itse töissä isossa firmassa, jossa toimihenkilötason rekrytointi on todella perusteellista - useita haastatteluja, koko päivän kestävät soveltuvuustestit ja suosittelijalistan haastattelemiset. Olen siinä käsityksessä ettei esim. ilman noita testejä palkata edes assareita.

Tätä taustaa vasten osa (ei tietenkään kaikki) meidän johtajavalinnoista tuntuu todella kummallisilta, jotenkin ihan hihasta vedetyiltä. Oikeastiko valinta olisi todella kohdistunut noihin tyyppeihin, jos ne olisivat käyneet läpi saman moniportaisen rekryprosessin? Onko mahdollista että on todella testattu huolella useita ehdokkaita, ja tuo oli niistä kaikkein paras? Mitään erityisempiä näyttöjä aiemmallakaan uralla ei välttämättä ole, tai siis on sen verran että todistettavasti ovat aikaisemminkin tulleet valituksi johtajatasoiseen tehtävään, mutta ei sellaisia että ko. firmat olisivat esim. menestyneet jotenkin erityisen hyvin heidän johtajakaudellaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä johdon rekryprosessit on pitkiä ja perusteellisia. Virherekry on tosi kallista yritykselle ja tietty sitä kalliimpaa mitä isompi palkka "virheellä" on.

Vierailija
2/2 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No niinhän sen todellakin uskoisi menevän, mutta edelleen hämmästyttää millaisia tyyppejä siitä seulasta sitten kuitenkin läpi pääsee. 

Mietin että onko mahdollista ettei tarpeeksi ison tittelin porukkaa kehdata hyppyyttää niissä psykologisissa ja muissa testeissä - että ajateltaisiin sen olevan jotenkin nöyryyttävää (tai ihan vain liian aikaavievää kiireisten haastateltavien kannalta)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla