Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua käsien vapina 3-kymppisellä?

Vierailija
08.02.2014 |

Itsestäni siis kyse. Mulla ei ole mitään sairauksia, olen terve, liikuntaa harrastava ja suht terveellisesti elävä tavallinen nainen. Kädet kuitenkin vapisee aina. Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän, mutta ne vapisee kuitenkin aina. Miten tästä pääsee eroon? On vaivannut jo vuosia. Muita oireita ei ole.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puutos.

Vierailija
2/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tärisseet kädet aina, ja tuntuu pahenevan kun ikää tulee lisää (nyt 37). Kyseessä essentiaalinen vapina, lääkäriltä saa lääkkeitä joilla vapina häviää tai ainakin lievenee. Itse käytän lääkkeitä vain kun on ihan pakko, esim. julkinen esiintyminen tms, muuten osaan jo elää tärinän kanssa. :)  http://fi.wikipedia.org/wiki/Essentiaali_vapina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen vibraattorin käyttö, eli hanki mies.

Vierailija
4/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:57"]

Minulla on tärisseet kädet aina, ja tuntuu pahenevan kun ikää tulee lisää (nyt 37). Kyseessä essentiaalinen vapina, lääkäriltä saa lääkkeitä joilla vapina häviää tai ainakin lievenee. Itse käytän lääkkeitä vain kun on ihan pakko, esim. julkinen esiintyminen tms, muuten osaan jo elää tärinän kanssa. :)  http://fi.wikipedia.org/wiki/Essentiaali_vapina

[/quote]

Kiitos! En ole ikinä kuullutkaan tälläsestä. Mutta pääkin vapisee joskus ja se on _todella_ kiusallista. Ja alkoholi tosiaan lieventää, sen olen todennut myös.

Mitä lääkkeitä tohon on? Onko niillä sivuvaikutuksia? Mikset itse halua käyttää niitä?

Toteaako lääkärit tuon helposti? Miten sait diagnoosin?

ap kiittää

Vierailija
5/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essentiaalinen vapina tai jokin vakavampi, esim. ms-tauti. Jos ei muita oireita niin varmaankin essentiaalinen.

Vierailija
6/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 19:00"]

Kiitos! En ole ikinä kuullutkaan tälläsestä. Mutta pääkin vapisee joskus ja se on _todella_ kiusallista. Ja alkoholi tosiaan lieventää, sen olen todennut myös.

Mitä lääkkeitä tohon on? Onko niillä sivuvaikutuksia? Mikset itse halua käyttää niitä?

Toteaako lääkärit tuon helposti? Miten sait diagnoosin?

ap kiittää

[/quote]

Aikanaan kysyin lääkäriltä, olisiko tämä essentiaalinen vapina minulla, ja hän kyseli oireet ja totesi että todennäköisesti on, sitä ei oikein voi testata. Beetasalpaajia sain itse, en tiedä sivuvaikutuksista mutta minulla ei ole tullut mitään (kilpirauhasongelmia jos on, niin niiden kanssa käsittääkseni jotain voi tulla). Itse käytän todella vähän jos ollenkaan lääkkeitä, joten näitäkin lääkkeitä otan vain silloin kun katson välttämättä niitä tarvitsevani, mutta ilmeisesti niitä voisi syödä ehkäisevästi koko ajan. Minua ei kotioloissa pieni tärinä niin haittaa, mutta joskus tärinä on hyvin voimakasta, ja silloin kyllä otan tabletin. 

-3-

Vierailija
7/7 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoimintaan voi myös liittyä vapinaa.