Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietosuojasta kun puhutaan...mitäs nää My Heritage palvelut?

Vierailija
29.10.2020 |

Ihmiset antaa vapaaehtoisesti DNA:nsa jonkun yhtiön käyttöön ja tallennettavaksi sillä verukkeella että saa sitten vertailla löytyykö sukulaisia Euroopasta vaiko peräti Afrikasta. Uskomaton kusetus.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän tuota MyHeritage- palvelua ja olen ollut siihen tyytyväinen. Siitä on ollut paljon apua sukututkimuksessa.

Rahojani ei ole viety, eikä muutenkaan ”kusetettu”.

Salasanaa vaihdan aika ajoin, niinkuin muissakin palveluissa.

Kohta on turha itkeä kun et saa vakuutuksia. Vakuutusyhtiöt ottavat dna-tietosi ja löytävät ties mitä sairauksia

Tämä toiminta edellyttäisi mittavaa tietosuoja- ja vakuutuslainsäädännön uudistusta - näkisin, että näiden DNA -palveluiden osalta kotimaiset vakuutusyhtiöt ovat yksi pienimpiä huolia.

MyHeritage ilmottaa sivuillaan ettei se luovuta mitään tietoja vakuutusyhtiöille.

Hahhaa, saahan ne ilmoittaa mitä vaan, ei varmaan Vastamokaan itde niitä tietoja luovuttanut.

Olen itse dna-analyyseja tehnyt, kun oli alkeelliset systeemit, ja pelkään jo silläkin perusteella.

T.tutkija

Lain mukaan luovutuksista kolmansille pitää ilmoittaa. Kuten monesta muistakin asiasta. Toinen juttu toki on, ovatko käytäntö ja se mitä on informoitu linjassa toistensa kanssa.

Tietojahan voi luovuttaa luvallisesti ja luvattomasti sekä tietoja voidaan myös varastaa. Vastaamon tapauksessa kyse ei nyt taida olla luvallisesta tai edes luvattomasta tietojen luovutuksesta 😄

Mutta kuten totesin, itse näen kotimaiset vak. yhtiöt pieneksi riskiksi tässä tilanteessa. Jos spekuloidaan, että tietoja laittomasti luovutettaisiin ja käytettäisiin vakuutusyhtiöissä, mitä tämä vakuutusyhtiö todella hyötyisi? Eväisi vakuutuksen jonkun tietyn geneettisen alttiuteen perusteella? Mitä tapahtuu kun asiakas tiedustelee mistä tieto on saatu? Kuulostaa hivenen heikolta liiketoimintamallilta kummallekin yritykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme