Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maski ja silmälasit, apua

Vierailija
29.10.2020 |

Tuntuu että teenpä mitä vaan, lasit huurustuu maskin kanssa. Ei auta laittaa sen päälle, nenänkärjessäkin ne huurtuu (lisäksi tippuu eikä muutenkaan näe). Ei auta, vaikka maski on niin ylhäällä että koskee melkein silmään. Jos laittaa nauhat ristiin, ne on niin kireällä että korviin oikeasti sattuu (käytän siis 8 h päivässä).
Onko teillä muita viritelmiä jotka auttaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kirurgisen maskin naamalle siten, ettei lasit huurustu. Se metallilanka pitää taivutella kyllä napakasti naamalle ja tosiaan vetää maskin yläreuna korkealle.

Sitten mulla on jotain (huonoja) kangasmaskeja, joiden kanssa vastaava ei onnistu ollenkaan.

Vierailija
2/13 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä teet? Minä teen istumatyötä, maski päässä 8h päivässä, eikä lasit huurru yhtään. Minulla on laseissa tosin heijastamattomuuspinnoite, en tiedä, vaikuttavatko ne yhtään auttavasti tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä näkee maskeja väärinpäin, eli että ne laskokset taittuvat ylöspäin. Tarkista, että ne taittuvat sinulla alaspäin (maskin ulkopuolella).

Vierailija
4/13 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä teet? Minä teen istumatyötä, maski päässä 8h päivässä, eikä lasit huurru yhtään. Minulla on laseissa tosin heijastamattomuuspinnoite, en tiedä, vaikuttavatko ne yhtään auttavasti tähän.

En nyt ihan istumatyötä, ei mitään kovin raskastakaan kuitenkaan. Askelia kuitenkin tulee. 

Maskin metallinauha on ollut muotoiltuna, niitä laskokosia en ole vielä tarkistanut.

Vierailija
5/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin museossa maskia eikä siellä isossa tilassa ollut paljoa ihmisiä eli olisi muutenkin voinut olla turvallisesti ja riittävän etäällä muista.

Mutta en saanut kassalta saamaani maskia asettumaan millään kunnolla ja yritin säätää sitä koko ajan niin että tuntui käsissä ylhäällä pitämisen takia. Hengitin nenän kautta ja puhalsin siis ilmaa alaspäin, mutta silti se ohjautui ylös silmiini ja rilleille. Silmät rasittuivat puhalluksesta niin, että pidin niitä välillä kiinni myös kävellessäni ilman törmäysvaaraa kun siellä ei ollut paljoa ihmisiä. Välillä oli pakko raottaa maskia, jotta sain hengitysilman muualle kuin silmiini ja rillit kirkkaiksi.

Maski ei siis toiminut.  Eikö sen uloshengitysilman pitäisi mennä maskin läpi?

Vierailija
6/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän myös silmälaseja. Maskeissa on eroja ja ehkä se riippuu hiukan myös kasvojen muodosta. Kun käytän Apteekista ostamiani kertakäyttömaskeja, ne huurustuvat aina, laitan ne miten tahansa. En siis voi laittaa maskia vielä kotona päälle, kun menen kauppaan, en pysty ajamaan autoa lasien huurustuessa. Mutta ostin kertakäyttömaskeja myös Citymarketista. Ne toimivat silmälasien kanssa hyvin, pystyn muotoilemaan ne niin, että lasit eivät huurustu yhtään ja voin laittaa maskin päälle jo kotona lähtiessäni kauppaan.

Vierailija
7/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin museossa maskia eikä siellä isossa tilassa ollut paljoa ihmisiä eli olisi muutenkin voinut olla turvallisesti ja riittävän etäällä muista.

Mutta en saanut kassalta saamaani maskia asettumaan millään kunnolla ja yritin säätää sitä koko ajan niin että tuntui käsissä ylhäällä pitämisen takia. Hengitin nenän kautta ja puhalsin siis ilmaa alaspäin, mutta silti se ohjautui ylös silmiini ja rilleille. Silmät rasittuivat puhalluksesta niin, että pidin niitä välillä kiinni myös kävellessäni ilman törmäysvaaraa kun siellä ei ollut paljoa ihmisiä. Välillä oli pakko raottaa maskia, jotta sain hengitysilman muualle kuin silmiini ja rillit kirkkaiksi.

Maski ei siis toiminut.  Eikö sen uloshengitysilman pitäisi mennä maskin läpi?

Ei voi olla noin vaikeaa. Millaisen löllerön silmät ja kädet rasittuu maskin käytöstä museokäynnin aikana.

Mieti lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa, he pitävät maskia koko työpäivän ajan ja vaikka millaisissa hoitotoimenpiteissä ja elvytystilanteissa.

Vierailija
8/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoteippi siihen maskin yläreunaan ja ihoon, niin johan huurtuminen vähenee.

Vierailija
9/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja pidetään ihan liian kireällä ja tiukasti naamaa vasten.  Ei ihme, jos lasisi huurtuvat hengityksesi päästessä ulos sieltä mistä pääsee eli maskin yläosasta.

Maski suojaa muita sinun yskimisiltä ja sylkiroiskeilta, joten jos käytät maalaisjärkeä asiaa pohtiessasi osaat höllentää maskia niin että ilma kiertää ja kuitenkin suojaat sillä muita. Tärkeintä on, että maski on riittävän kokoinen kasvoillesi ja peittää nenäsi ja suusi.

Jokin aika sitten somessa kiersi hauska vinkki, miten voit asettaa kasvoillesi ensin shampanjapullon korkia kiinni pitävän metallihäkkyrän ja sitten vasta maski. En löytänyt linkkiä, mutta ehkä joku muu täällä.

Vierailija
10/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoteippi siihen maskin yläreunaan ja ihoon, niin johan huurtuminen vähenee.

Jos ei ole ihoteippiä niin jesarikin toimii.

Vierailija
11/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että teen solmun niistä lenksuista ihan siihen maskikankaaseen kiinni. Siis yksi solmu molemmille puolille maskia. Sitten taittaa siitä solmun vierestä maskikankaan sinne sisäpuolelle. Taitan vielä sen nenä vasten tulevan metalli"langan" ja valmista on.

Tällä tavoin olen saanut maskin istumaan niin hyvin, ettei silmälasit huurru.

Olen käyttänyt ehkä neljiä erilaisia kertakäyttömaskeja ja yhdet oli sellaisia, että niihin ei toi edellä kuvaamani kikka toiminut

Vierailija
12/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaankin siis kokeilla erilaisia maskeja. Mutta ainakin kertakäyttömaskit tulevat kai aika yleisesti 50 kappaleen erissä...

Vierailija
13/13 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa, että ostin Tokmannin Heppo-kertismaskeja ja tänään käytin ekan kerran - vau! Ihan erilaisia kuin aiemmin käyttämät YA:n vastaavat, jotka huurustivat lasit pahasti. Nämä on pehmeämpää materiaalia ja muotoutuvat tiiviiksi yläreunasta eli lasit eivät täten höyrysty juuri yhtään. Suosittelen siis rillipäitä kokeilemaan Tokmannin maskeja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän