Miten saan laihdutettua? Paino vaan nousee ja nousee.
Eli olen todella lihava. Pituus 164cm ja paino tänään 93kg. En pysty kauheasti liikkumaan,mutta kevyttä kotijumppaa pystyn. Olen niin masentunut painoni takia.Nutrilettiä en pysty syömään. Auttakaa oikeasti!
Kommentit (26)
Miksi et pysty kävelemään ap tai uimaan? Miten liikut paikasta toiseen, pyörätuolilla? Kaikki liikunta kuluttaa kaloreita ja edistää terveyttäsi. Liikunta olisi sulle hyväksi, säilyttää toimintakykyäsi pidempään jos sulla on joku liikkumista vaikeuttava sairaus. Kaikista tärkeintä on arkiaktiivisuus. Lisää sitä vaikka pienissä pätkissä. Jumppaa tai mitä nyt pystytkin tekemään. Hanki kotiin käsipainot ja nostele niitä. Vaikka kummallakin kädellä eri liikkeitä vuorotellen kun olet av:lla.
Ruokavalio täytyy laittaa kuntoon. Jos lihot, syöt nykyiseen kulutukseesi nähden liikaa. Aloita pienistä muutoksista joissa on helpompi pysyä, samoin liikunnan kohdalla. Paino kyllä lähtee laskuun. Laita ensin vaikka viikon ajalta syömäsi ruuat kalorilaskuriin, muista punnita. Ei mitään ylimääräisiä suupaloja, kaikessa on kaloreja vaikka helposti ajatteleekin että mitä se pari pientä karkkia tai pieni leivänpala haittaa, näistä kertyy päivän aikana yllättävän paljon. Kokeilemalla löytyy oikea energiankulutuksesi. Saman kokoisten ja ikäisten henkilöiden välillä voi olla huikeita erota energiankulutuksessa, riippuen henkilön lihasmassasta, aineenvaihdunnasta ja aktiivisuudesta. Voit vaikka aloittaa laskemalla muutamalta päivältä normaalisti syömäsi kalorit ja tiputtaa siitä vähän kerrallaan, ensin 200-300 vähemmän. Kun et kärsi näläntunnetta on uudessa mallissa helpompi pysyä.
Laihtumiseen ei tarvitse hikiliikuntaa, kevyempikin liikunta kuluttaa kaloreita, toki vähemmän mutta kuluttaa kuitenkin. Myös kotityöt ja ihan kaikki fyysinen tekeminen. Tärkeintä on pienet muutokset jokapäiväisessä elämässä jotka on helppo pitää, silloin tulos on pysyvä.
Personal trainer -opiskelija
Tomaattikeittoa, kasviskeittoa, kanaa, kalaa, kotimaisia marjoja, hedelmiä, kasviksia ja juureksia, pähkinöitä, vettä 2 litraa, liikuntaa päivittäin, laihtuu.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 08:30"]
Mä syön aina liikaa. Mä joko syön normaalisti, mikä tarkoittaa sitä, että annoskoot ovat tosi isoja tai sitten en syö ollenkaan. Olen sua lyhyempi ja painan 65 kiloa, mutta olisin aika hemmetin lihava, jos en pitäisi ruuattomia kausia. Ei sekään ole terveellistä, mutta en vain osaa syödä terveellisesti ja normaalisti. Sitä yritetty jos jonkinlaisen ruokavalion ja personal trainerin kanssa.
Sinuna mä ottaisin jonkun pienehkön lautasen ja söisin aina vain sen verran mitä lautaselle mahtuu. Ei ylimääräisiä naposteluja, ei lasten jämien syömistä.
[/quote]
Niin se muutos ja motivaatio täytyy lähteä susta itsestäsi. Ei Personal trainer sua voi auttaa, jos et noudata ohjeita. Syömällä harvoin ja paljon torpedoit itse mahdollisuutesi laihtua. Keho valmistautuu syömättöminä kausina vähentämällä energiankulutusta ja kun sitten syöt liikaa ( mikä tapahtuu juuri siksi koska olet ollut syömättä ja keho huutaa ravintoa!) varastoi kehosi ylimäärän entistä tehokkaammin selvitäkseen seuraavasta nälänhädästä. Me olemme geeneiltämme edelleen luolamiehiä ja -naisia, joten samat selviytymismekanismit toimivat edelleen.
Säännöllinen syöminen on erittäin tärkeää jotta aineenvaihdunta pysyy vilkkaana. Jaa päivän kalorit 5-6 pieneen ateriaan. Muista aamupala! Koskee myös ap:ta. Ahmisen tarvetta ei tule kun syöminen on säännöllistä ja hiilareita ei liikaa! Syöminen pitää opetella, jos joku psykologinen mekanismi sen opettelun estää aikuisella ihmisellä niin psykologilla syvempi paneutuminen syömisongelman syihin voisi olla paikallaan. Voihan sitä noinkin pitää painon kurissa, mutta laihdutuksessa ei oikein ole toimivin keino.
Personal trainer -opiskelija
Ihanaa,kun laitatte asiallisia viestejä:). Otinkin kahvakuulan esiin ja tein sillä nyt 20min. Aikaisemmin liikuin päivittäin noin 15km (kävelin).Paino pysyi silloin samana,koska liikuin paljon päivittäin. Sairastuin ja ulkona liikun rollaattorilla. Päivittäin kävelen noin 2km. Uimalaan en voi mennä,koska en voi kävellä ilman rollaa. ap
Ystävä jaksaa jankuttaa cambridge-pussikuurisraan! Jatkuvasti.
Siinä on kuulemma kaikki ja sillä laihtuu valtavasti ja ihan varmasti. Mun kuulemma pitäis ihsn oman terveyden vuoksi vetää semmoinen kuuri.
Itse hän on tehnyt sen jo kahdesti. Aina on kilot palanneet mutta siitä ei koskaan puhuta mitään!
Pidä viikon ruokapäiväkirjaa, jossa syöt normaalisti ja merkkaat JOKAISEN suupalan ylös. Siitä näet mistä ne kalorit tulee ja tiedät mistä vähentä