Ratkaiskaa meidän riita! Mitä ruoka tarkoittaa?
Mun mielestä ruoka on se, mitä syödään lounaalla ja päivällisellä. Perunaa ja soosia, makaronilaatikkoa, keittoa jne.
Kaverin mielestä ruoka = kaikki mitä voi syödä. Siis nuo yllä mainitut mutta myös sipsit, karkit ja sellaiset.
Jos vaikka tulen kotiin ja mies on jo tullut töistä ja mä kysyn siltä "ootko sä syönyt mitään ruokaa vielä?", mä tarkoitan sitä, onko se syönyt päivällisen ennen kuin tulin (esim. lämmittänyt jääkaapista eilisiä sapuskoja). Mun kaverin mielestä toi tarkoittaa, että ootko syönyt yhtään mitään kotiin tultuasi.
ARGH.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä ruoka on kaikkea syötävää, mutta tossa esimerkin tilanteessa olisi itsestäänselvää että tarkoitan onko mies syönyt päivällistä.
Karkit ja sipsitkö sinusta "ruokaa"?
-Oletko ihan sekaisin?
Tarjoatko lapsillesikin "ruokana" sipsejä ja karkkeja, esim päivällisellä?
-Aivan, sitä minäkin ja ne eiv ät ole ruokia, vaan HERKKUJA.
Missä kohtaa prosessia peruna muuttuu ruoaksi tai herkuksi?
Siinä vaiheessa, kun ruoka-aineesta tehdään sipsejä, eli herkkuja lisäämällä kaikkea paskaa ja prosessoimalla..
Peruna sellaisenaan on ruokaa, kuinka vaikeaa tämä on joillekin, vai intätkö vaan huviksesi, tai olet ídiootti?
Vierailija kirjoitti:
Se riiippuu. Esiim joku lounas on ihmisellle rutiini tavallaan ja suoritus sinälläään. Mutta ruoka voi olla myös aistien nautintoa, hetkessä pysähtymistä, levoon ja stressin laukaisemiiista. Esiiim hämärä valaistus jo tekee ympärilllä sen etttä se rauhoittaaa ihmistä ja luo hetkestä hartaaan tunnelman jllloin unohtaa ympäristön vilskeeen ja keskittyyy hetkeen ja sen tuomaaan informaatiooon ja kun pois sulkeee aisteja ympäriiiltä niiin myööös toiset aistit voimistuu siten, on läsnä ja pystyy kuuntelemaaan, rentoutuu ja vaikka lasi punaviiniä autttaa myös rentoutumaaan ja lisää verenkiertoa. Se onn parhaimmillaaan kokonaisvaltaista terapiaaa tavalaaan.
Hauuras vai harras hetki eukon kanssa punaviiinilasillisen ääressä romanttisin tunnnelmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä ruoka on kaikkea syötävää, mutta tossa esimerkin tilanteessa olisi itsestäänselvää että tarkoitan onko mies syönyt päivällistä.
-Oletko ihan sekaisin?
Siis roskaRUOKAA?
Roskaruokaa on hampurilaiset ja ranskikset (esimerkkinä) ja herkkuja karkit ja sipsit, onko liian vaikeaa sinulle?
-Karkit eivät ole siis ruokaa, koita jo käsittää.
Mä teen aina joskus tulista jauhelihakastiketta, jonka kyytipojaksi laitan salaattia ja taco-sipsejä. Siis sipsit ovat osa ateriaani, eli ruokaa.
Ruoka = ravintoa jota tarvitset elääksesi, esim päivällinen, lounas, illallinen
Herkut = mitä ei tarvitse elääkseen, eli sipsit, karkit, kakut yms
Riippuu 100% puhetavasta ja murteesta, ihan turha riita.
Toinen teistä mieltää ruoan biologisesta ja toinen kultturisidonnaisesta näkökulmasta.
Ruoka tarkoittaa jollain lailla valmistettua tai tehtyä ruokaa, myös esim. valmisruoan lämmittämistä. Yksittäiset perunat, leivät, juustot jne ovat ruokatarvikkeita tai ruoka- aineita. Jos kysyy oletko syönyt jo ruokaa niin kyl se tarkoittaa jotain tehtyä tai lämmitettyä valmisruokaa. Jos kysyy oletko syönyt mitään, niin se voi tarkoittaa leipää, välipalaa jne. Karkit ja sipsit eivät ole ruokaa, toki niitä syödään, eivät ne nyt mitään aterioita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Oletko ihan sekaisin?
Missä kohtaa prosessia peruna muuttuu ruoaksi tai herkuksi?
Siinä vaiheessa, kun ruoka-aineesta tehdään sipsejä, eli herkkuja lisäämällä kaikkea paskaa ja prosessoimalla..
Peruna sellaisenaan on ruokaa, kuinka vaikeaa tämä on joillekin, vai intätkö vaan huviksesi, tai olet ídiootti?
Sinähän tässä idiootilta vaikutat.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka = ravintoa jota tarvitset elääksesi, esim päivällinen, lounas, illallinen
Herkut = mitä ei tarvitse elääkseen, eli sipsit, karkit, kakut yms
Ja sitten kun olet autiolla saarella missä ei ole muuta syötävää kuin sipsiä ja karkkia niin ilmeisesti kuolet nälkään vai?
Peppu on ruokaa.