Onko noloa olla ympärileikattu?
Nyt on ollut hirveesti puhetta siitä että poikien ympärileikkaaminen on pahoinpitelyä ja silpomista. Minä olen puoliksi amerikkalainen. Synnyin jenkeissä ja äiti on amerikkalainen. Hänelle oli kuulemma hirveän tärkeetä että leikkautti minut varsinkin kun asuttiin silloin virlä jenkeissä.
Iskää ei kai kauheasti kiinnostanut mutta ei olisi itse mennyt leikkauttamaan poikaansa. Alkaa nolottamaan vähän ku tästä asiasta on niin paljon puhetta.
Kommentit (69)
Muutamasta miehestä elämässäni, kaksi ollut ympärileikattuja lääketieteellisestä syystä lapsena, toinen nykyinen mieheni. En edes ajatellut, että asiassa olisi mitään hävettävää, ei haittaa miestä, seksiä, eikä minua.
Muuten olen sitä mieltä, ettei ilman lääketieteellistä syytä pidä lasta leikata, sitä ei pidä hävetä, että vanhemmat ovat tuon päätöksen lapsen puolesta tehneet. Lapsihan on täysin syytön.
Vierailija kirjoitti:
Kasvaako nahka takaisin jos leikkaan vaimoa varten kokeeksi pätkän pois?
Ei kasva
No voi, älä nyt tuollaisesta ota paineita! Näiden puheiden tarkoitus on vain korostaa poikien itsemääräämisoikeutta. Se mitä sinulle on tehty ei kyllä ketään naista tule haittamaan. Päin vastoin. Vehkeesi pysyy helpommin puhtaana ja todennäköisesti olet sängyssä kestävämpi. Tsempit!
Ei ole sinulle noloa, ethän ole voinut asiaan vaikuttaa. Mutta vahmennistasi antaa huonon kuvan. Antaneet silpoa oman lapsen sukuelimen. Äitisi ei ole mummi-matskua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinulle noloa, ethän ole voinut asiaan vaikuttaa. Mutta vahmennistasi antaa huonon kuvan. Antaneet silpoa oman lapsen sukuelimen. Äitisi ei ole mummi-matskua Suomessa.
Mun äiti on kyllä muuten tosi mukava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
80 vuotta sitten olisi päässyt leirille, jos oli ympärileikattu
Mutta olisi saanut kouraan vain menolipun.
Vierailija kirjoitti:
No voi, älä nyt tuollaisesta ota paineita! Näiden puheiden tarkoitus on vain korostaa poikien itsemääräämisoikeutta. Se mitä sinulle on tehty ei kyllä ketään naista tule haittamaan. Päin vastoin. Vehkeesi pysyy helpommin puhtaana ja todennäköisesti olet sängyssä kestävämpi. Tsempit!
Aijaa kuinka kivaa. Miksi ei sitten ympärileikata enemmän poikia jos se on hyvä asia?
Siis, joo. Siis, niinku, vähäx noloo, niinku, olla ympärileikattu. Siis mite ny ilmasto pelastuu? Vähä niinku, jois maitoa, kun on ympärileikattu.
Vierailija kirjoitti:
Siis, joo. Siis, niinku, vähäx noloo, niinku, olla ympärileikattu. Siis mite ny ilmasto pelastuu? Vähä niinku, jois maitoa, kun on ympärileikattu.
Oatlyn mainos??? Ainakin yhtä järkevää tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Miks olis?
Koska tosi harva on Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa kuinka kivaa. Miksi ei sitten ympärileikata enemmän poikia jos se on hyvä asia?
No juuri tuostaa mainitsemastani itsemääräämisoikeus syystä. Ei se ole oikein leikellä poikia, mutta asiaa ei ole syytä jälkeenpäin surkutella. Kuten aiemmin todettu, pojilla leikkely ei kuitenkaan vaikuta seksuaaliseen mielihyvään kuten tytöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tuostaa mainitsemastani itsemääräämisoikeus syystä. Ei se ole oikein leikellä poikia, mutta asiaa ei ole syytä jälkeenpäin surkutella. Kuten aiemmin todettu, pojilla leikkely ei kuitenkaan vaikuta seksuaaliseen mielihyvään kuten tytöillä.
Kyllä se kai tuntoherkkyyteen vaikuttaa. Me ympärileikatut tunnemme vähemmän terskassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa ainakaan kaverilleni. Sehän ei aiheuta mitään vammoja tai seksuaalisen mielihyvän poistumista, toisin kuin tyttöjen silpominen.
Harvinaisen typerä ja mauton kommentti. Ota selvää asioista, teet meille palveluksen.
Eikö Amerikassa juuri ole noloa jos EI OLE ympärileikattu?
Se on siellä niin yleistä, siitä johtuu kaikki vitsailut märistä urheilusukista, kosteusvoiteista sun muista.
Kasvaako nahka takaisin jos leikkaan vaimoa varten kokeeksi pätkän pois?