Miten laitat kodin "päiväkuntoon"?
Minä petaan sängyt, avaan sälekaihtimet ja verhot kaikista huoneista, tuuletan asunnon (läpiveto, talvella puoli minuuttia riittää), katson onko olohuoneeseen jäänyt illalla mehulaseja -> koneeseen, järjestän sohvatyynyt yms.
Vasta sitten menen kahvinkeittoon ja teen aamiaista.
Millaisia rutiineja muilla on?
Kommentit (8)
Muuten samat, mutta en aina petaa enkä siivoa tiskejäkään. Aamulla kun on kiire saada lapset hoitoon ja kouluun, mutta silti on tärkeää avata verot ja tuulettaa. Kun tulen kotiin pesen kädet, petaan ja jos tarpeen siistin keittiön ja laitan ruokaa. Keräilen ylimääriset lehdet ja paperit lehtiroskikseen.
Päivällä kotona ei ole ketään katsomassa, joten tuollaiset siistimiset mä teen ennemmin illalla ennen nukkumaan menoa. SItten on mukavampi herätä aamulla tekemään uutta sotkua, kuin jos olisi jo valmiiksi herätessä kamalat tiskivuoret ja kaikki hujan hajan.
Viiden sängyn petaus. Takkahuoneesta miehen sinne illalla jättämät astiat keittiöön. Puhtaat astiat kaappeihin ja likaiset sisään. Eteisen lattian harjaaminen hiekasta. Sälekaihtimet ja pimennysverhot auki.
Aamupalalle.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:36"]
Viiden sängyn petaus. Takkahuoneesta miehen sinne illalla jättämät astiat keittiöön. Puhtaat astiat kaappeihin ja likaiset sisään. Eteisen lattian harjaaminen hiekasta. Sälekaihtimet ja pimennysverhot auki.
Aamupalalle.
[/quote]
Eikö teillä lapset osaa itse pedata sänkyään?
Mies siistii ja minä petaan, jos petaan, koska nousen sängystäkin miehen jälkeen. Missäs teidän miehet ovat, kun itse kaiken teette?
Meillä jokainen petaa oman sänkynsä ja avaa huoneensa verhot. Mitään muuta siivottavaa ei ole, koska jokainen on myös illalla laittanut tavarat paikoilleen.
Vien edelliseltä illalta mahdollisesti jääneen roskapussin töihin mennessäni. Loput teen kyllä vasta töistä tultua ja osan jätän lasten tehtäväksi kun koulusta tulevat (esim tiskikoneen tyhjäys ja täyttö). Hyvä rutiini tuo sohvatyynyjen järjestely ja tuuletuskyllä on, mutta itse en käytä aikaa siivoiluun aamulla. Meillä on myös koneellinen ilmanvaihto, joten tuulettelua ei tarvita.