Millainen ihminen varastaa hautausmaalta?
Olen ollut aikanaan useamman kesän hautausmaalla töissä ja tiedän varsin hyvin, että suurinosa kukista lähtee eläimien matkaan (jänikset, kauriit ja jopa hirvet), eikä niiden katoamiseen liity dramatiikkaa, kuten ei aina hajonneisiinkaan esineisiin (tuuli ja myräkät mm.).
Ihmettelen kuitenkin sitä, että millainen ihminen varastaa hautausmaalta toisen haudalta? Monet kerrat tuli nähtyä ja palautettua oikeisiin paikkoihin naapurihaudalta varastettuja muistoesineitä ja monet kerrat oletettavasti viikonloppuisin tai iltaisin oli milloin kenenkin haudalta hävinnyt niin kynttilälyhtyjä kuin muistoesineitä.
Kommentit (71)
Päihdeongelmaiset vievät lyhtyjä ja myyvät niitä. Jotkut kauppaavat kukkasia kaduilla, tiedätte kai ketkä.
Nehän löytää ruuan kanssa ortosoksikirkossa vie ruokaa rukoushuoneelle vaikka papit saa palkan työstään ja ruuan. Ruokauhrilla saisi synnit anteeksi ?
Ei ne sun ruokauhrit sua pelasta synneistä .
Noin 50 v mies, maanviljelijä. Itse vielä tunnusti, eikä nähnyt ongelmaa.
Ei ketkään ihmiset. Eläimet niitä paiskovat, linnut syövät talia kynttilöistä.
Sellainen jonka nenä ja hampaat pistetään uuteen uskoon kun joskus satun paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo kymmeniä vuosia, kun luulin, että hautausmaalla olevat kukkamaljakot ovat seurakunnan. Otin siis jonkun haudan takaa käyttämättömän maljakon ja laitoin sukulaiseni haudalle. Olin tosi nolona, kun kuulin, että maljakot ovat jonkun omia.
Olen luullut kans niiden olevan seurakunnan puolesta, koska niitä on samassa katoksessa haravien ja kastelukannujen kanssa. En tosin ole niitä suuremmin koskaan tarvinnut.
Mäkin olen luullut!
80-luvulla käytiin kaverin kanssa hautausmaalla leikkimässä. Vietiin mm. muilta haudoilta kukkia kaverin mummon haudalle. Oltiin jotain 1-3 luokkalaista.
Arkeologit? Kaarina Maununtyttären sormus vietiin haudasta viime kuussa.
Perinteisesti haudanryöstäjät ovat olleet niitä rikollisista kaikkein vetelimpiä jotka ovat liian tyhmiä ja laiskoja suunnitellakseen kunnon keikkoja ja ryöväävät siltä joka ei voi panna vastaan. Jopa toiset rikolliset noita saastoja hyljeksivät ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä, missäasun, varikset varastavat hautakynttilöitäja syövät talit.
No eivät ainakaan lyhdyissä palavia saa kynsiinsä.
Ai mikä vuonna HIETSUSSA ON IHAN ORTODOKSIVAPAAMUURAREIDEN HAUTAUSMAA VOIT KÄYDÄ SIELLÄ SYÖMÄSSÄ.