Millainen ihminen varastaa hautausmaalta?
Olen ollut aikanaan useamman kesän hautausmaalla töissä ja tiedän varsin hyvin, että suurinosa kukista lähtee eläimien matkaan (jänikset, kauriit ja jopa hirvet), eikä niiden katoamiseen liity dramatiikkaa, kuten ei aina hajonneisiinkaan esineisiin (tuuli ja myräkät mm.).
Ihmettelen kuitenkin sitä, että millainen ihminen varastaa hautausmaalta toisen haudalta? Monet kerrat tuli nähtyä ja palautettua oikeisiin paikkoihin naapurihaudalta varastettuja muistoesineitä ja monet kerrat oletettavasti viikonloppuisin tai iltaisin oli milloin kenenkin haudalta hävinnyt niin kynttilälyhtyjä kuin muistoesineitä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Just oli paikallislehdessä tekstari, miten joku oli nähnyt mummon varastamassa havuja kuormasta. Seuraavana päivänä mummo vastas, että luuli, että ne on kaikkien käytössä vaikka oikeasti olivat maksavien asiakkaiden hautojen havutukseen.
Tuokin mummo on varmasti ollut jonkun sukulaisensa hautajaisissa ja tasan tarkkaa tietää, että havut on maksullinen lisäpalvelu. Yleensä nämä varastelijat on a) piheja ja/tai b) kateellisia toisten hautojen havuista ja lyhdyistä.
Ehkä ikävä yleistys, mutta tuo on aikalailla vanhemman sukupolven tapa ja toivottavasti häviämässä heidän mukanaan. Appivanhempani ovat syntyneet 30-luvulla ja heillä on hyvin vahvassa "löytäjä saa pitää" ja "tilaisuus tekee varkaan" ajatusmalli. Jossain määrin, mutta ei läheskään yhtä paljon, samaa röyhkeyttä on vielä 50-luvulla syntyneissä vanhemmissani. Itse en ikinä toimisi noin, enkä voisi kuvitella sellaista kenenkään oman sukupolveni tuttavanikaan tekevän.
Myös minä näen työssäni ajoittain tuota röyhkeyttä. Syystä tai toisesta sivuun laitettu tavara tai ns. varastoalueella olevat asiat on joillekin selvä merkki siitä, että nämä saa viedä. Sitä on jotenkin vaikea käsittää, kun ollaan kuitenkin jonkun firman tiloissa ja työntekijöiden työmaalla. Tai kuten aloituksessa hautaasmaalla, jossa jokaisen luulisi tajuavan, ettei siellä loju mitään "ei kenenkään" omaisuutta, jotka voisi ottaa omaan käyttöön. Ihan alhaisista alhaisinta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut mystisesti luulee, että ne tavarat on yhteiskäytössä
Sama koskee työpaikan kahvihuoneen jääkaappia. Tuopa sinne evääsi säilöön, niin eipä ole säilössä kauaa. Ei varsinkaan kahvimaito.
varmaan he jotka eivät tiedä mikä on pyhä- käsite. esim joillekin on pyhää ettei tehdä kuvaa ja toiset tekevät kuvia....
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ihan tarkoituksella varastavat.
Nuukat ja pöllöt, kun eivät viitsi ostaa omia.
Vierailija kirjoitti:
kommunistit, vihervassarit, heillä kuuluu kaikki ja etenkin jos toisen taskusta pääsee ottamaan niin siitä tulee riemu.
Älä jauha 💩 : lue kommentti 7 uudestaan ja jos ymmärrät yhtään lukemaasi; tuskin fiini mummo mikään vihervassari oli?!?!?
Läheiseltä viljelypalstalta poimitaan aivan avoimesti kukat maljakkoon. Ei kuulemma haittaa, jos ottaa vaan vähän. Tai "saa täältä kerätä", vaikka palstan vuokralainen on vieressä kieltämässä. Lähteehän sieltä myös perunat maasta ja marjat puskista, mutta nämä varkaat sentään yrittävät toimia salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee työpaikan kahvihuoneen jääkaappia. Tuopa sinne evääsi säilöön, niin eipä ole säilössä kauaa. Ei varsinkaan kahvimaito.
Laita tahallaan vettä siihen maidon sekaan, niin että se on pelkkää litkua :D
Itse en maitoa käytä, enkä siten vie kahvimaitoja töihin, mutta näille varkaille voisi tehdä jonkin käytännön pilan. Loraus risiiniöljyä maidon seassa voisi olla piristävä juttu. Tai vähintään pierettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tahallaan vettä siihen maidon sekaan, niin että se on pelkkää litkua :D
Itse en maitoa käytä, enkä siten vie kahvimaitoja töihin, mutta näille varkaille voisi tehdä jonkin käytännön pilan. Loraus risiiniöljyä maidon seassa voisi olla piristävä juttu. Tai vähintään pierettävä.
Helv hyvä idea🤣😂 tulee kunnon 💩💩
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ikävä yleistys, mutta tuo on aikalailla vanhemman sukupolven tapa ja toivottavasti häviämässä heidän mukanaan. Appivanhempani ovat syntyneet 30-luvulla ja heillä on hyvin vahvassa "löytäjä saa pitää" ja "tilaisuus tekee varkaan" ajatusmalli. Jossain määrin, mutta ei läheskään yhtä paljon, samaa röyhkeyttä on vielä 50-luvulla syntyneissä vanhemmissani. Itse en ikinä toimisi noin, enkä voisi kuvitella sellaista kenenkään oman sukupolveni tuttavanikaan tekevän.
Myös minä näen työssäni ajoittain tuota röyhkeyttä. Syystä tai toisesta sivuun laitettu tavara tai ns. varastoalueella olevat asiat on joillekin selvä merkki siitä, että nämä saa viedä. Sitä on jotenkin vaikea käsittää, kun ollaan kuitenkin jonkun firman tiloissa ja työntekijöiden työmaalla. Tai kuten aloituksessa hautaasmaalla, jossa jokaisen luulisi tajuavan, ettei siellä loju mitään "ei kenenkään" omaisuutta, jotka voisi ottaa omaan käyttöön. Ihan alhaisi
Kommunismi istuu joissain yksilöissä vielä todella lujassa.
Led-kynttilät ovat mystisesti hävinneet viimeisten vuosien aikana.
Musta lainen nälvii toisen ihmisen hautaa!
Kävikö must alainen ihan vasiten katsomassa!
Mistäpä se must alainen ei vitsiä vääntäis!
Must alainen itse ei kasva koskaan aikuiseksi, aina vaan ollaan "musti laispoikii" vaikka ikää olis 40 v.
Must alainen, hävytön, röyhkeä, niljake!
Mitäpä se must alainen ei lähtis herjaamaan!
Must alainen! Älä tule must alainen enää lähellekään! Must alainen, sinä se opetat kakaraskin samaan tyyliin kuin itse käyttäydyt. Hävytön, röyhkeä!
Ne ovat niitä jotka tahtovat pahaa karmaa itselleen ja sitä myös saavat.
Oho, no täällä kyllä ei ole mitenkään yleinen ilmiö. Jonkinlainen mielisairaus varmasti tuokin.
Ihmiset on niiiin röyhkeitä ja itsekkäitä:
meillä pihalla isoja kiviä jotka reunastaa kukkapenkkiä pihallamme. Viime kesänä pihalla on fillarinsa kanssa vanhempi mies, joka lastaa fillarissa olevaan laatikkoonsa näitä meidän kiviä,
Menin ja Huusin äijälle ja kovaa: Mitä helv sä oikein teet? Laitat kivet heti takaisin! Äijä katsoi mua hetken, oli hiljaa ja sanoi: No hyvä on, jos olet noin helv saita ja laittoi kivet takaisin ja lähti 🤣
jos olisi äijä kysynyt niin olisin voinut antaa kiviä mutta en tolla syysteemillä!
happy end 🍀
Millainen-hulluja ei saada hoitoon.
Olet ihana. Hautuumaan enkeli.