Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen varastaa hautausmaalta?

Vierailija
28.10.2020 |

Olen ollut aikanaan useamman kesän hautausmaalla töissä ja tiedän varsin hyvin, että suurinosa kukista lähtee eläimien matkaan (jänikset, kauriit ja jopa hirvet), eikä niiden katoamiseen liity dramatiikkaa, kuten ei aina hajonneisiinkaan esineisiin (tuuli ja myräkät mm.).
Ihmettelen kuitenkin sitä, että millainen ihminen varastaa hautausmaalta toisen haudalta? Monet kerrat tuli nähtyä ja palautettua oikeisiin paikkoihin naapurihaudalta varastettuja muistoesineitä ja monet kerrat oletettavasti viikonloppuisin tai iltaisin oli milloin kenenkin haudalta hävinnyt niin kynttilälyhtyjä kuin muistoesineitä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mystisesti luulee, että ne tavarat on yhteiskäytössä

Vierailija
2/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama porukka joka ryöstää vammaisilta ja vanhuksilta eli totaalinen pohjasakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sitä millainen on se ihminen joka varastelee, työtön vai vanhapiika vai kouluttautunut, paitsi röyhkeä ihmisp@ska. Meillä hyvä että oli isä saatu edes multiin kun jo hävisi isän itsensä tekemä selkeästi tunnistettavissa oleva lyhty omine nimikirjaimineensa vielä pohjassa ja tää lyhty löyty muutaman rivin päästä ihan vieraalta haudalta. Ja jopa se ensimmäinen valkoinen puuristi(!) lähti omille teilleen, eikä sitä koskaan löytynyt. Ei tosin oltu ainoita keneltä sillon hävisi, oli joku joukkoryöväys meneillään oikein.

Vierailija
4/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa jo kymmeniä vuosia, kun luulin, että hautausmaalla olevat kukkamaljakot ovat seurakunnan. Otin siis jonkun haudan takaa käyttämättömän maljakon ja laitoin sukulaiseni haudalle. Olin tosi nolona, kun kuulin, että maljakot ovat jonkun omia.

Vierailija
5/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on toisinaan sympatiaa tunteva aggressiivinen petoeläin, jonka olemassaolon ydin on syödä, lisääntyä ja nukkua.

Vierailija
6/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa jo kymmeniä vuosia, kun luulin, että hautausmaalla olevat kukkamaljakot ovat seurakunnan. Otin siis jonkun haudan takaa käyttämättömän maljakon ja laitoin sukulaiseni haudalle. Olin tosi nolona, kun kuulin, että maljakot ovat jonkun omia.

Itsekin seurakunnan riveissä työskentelevänä saan joka kesä selittää, että ne eivät ole yhteiskäytössä, eli et ole ainoa. En tiedä pitäisikö se selkeämmin ilmaista jossain infotaululla tms., koska erehdyksiä (ja "erehdyksiä") sattuu tuon tuosta. 

Vierailija
7/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan kokee olevansa arvokkaampia kuin muut ja ansaitsevansa erityiskohtelua.

Yllättäen ne on yleensä niitä paremmin toimeentulevia...

Meillä joskus laitettiin valvontakamera taloyhtiön pihalle, kun kukkaistutuksista revittiin kukat jatkuvasti. Ajateltiin, että joku lähikapakan asiakas ehkä kotimatkallaan ottaa rouvalle lepyttelylahjoja tai ehkä nuoriso tuhoaa tylsistyksissään.. Ehei, se oli naapuritalon siististi pukeutunut, vimosen päälle laitettu vanha rouva, joka tarvitsi omistuskolmionsa antiikkihuonekalujen keskelle fiinille kahvipöydälle säännöllisesti tuoreita kukkia.

Vierailija
8/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaan kokee olevansa arvokkaampia kuin muut ja ansaitsevansa erityiskohtelua.

Meillä joskus laitettiin valvontakamera taloyhtiön pihalle, kun kukkaistutuksista revittiin kukat jatkuvasti. Ajateltiin, että joku lähikapakan asiakas ehkä kotimatkallaan ottaa rouvalle lepyttelylahjoja tai ehkä nuoriso tuhoaa tylsistyksissään.. Ehei, se oli naapuritalon siististi pukeutunut, vimosen päälle laitettu vanha rouva, joka tarvitsi omistuskolmionsa antiikkihuonekalujen keskelle fiinille kahvipöydälle säännöllisesti tuoreita kukkia.

Voi elämä :) kerro miten hän otti kiinnijäämisensä:D?

Vierailija
9/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten totta! Olen kaupungin X vihertyöntekijä, eli hoidan myös kesäkukat, perennat yms. Varsinkin kesäkukissa käy niin, että joko ne on viikonlopun jäljiltä revittynä kapakasta palaajien takia tai sitten vienosti rouvat saksilla napsaisee maljakkoon. Osa on niin röyhkeitä, että juttelun lomassa istutusten hoitajien silmien alla napsivat vaihvihkaa kukkien varret poikki ja polkevat sitten fillareilla menemään tuhatta ja sataa, ennen kuin jäävät kiinni verekseltään :D

Vierailija
10/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli paikallislehdessä tekstari, miten joku oli nähnyt mummon varastamassa havuja kuormasta. Seuraavana päivänä mummo vastas, että luuli, että ne on kaikkien käytössä vaikka oikeasti olivat maksavien asiakkaiden hautojen havutukseen.

Vierailija
11/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä, missäasun, varikset varastavat hautakynttilöitäja syövät talit.

Vierailija
12/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä :) kerro miten hän otti kiinnijäämisensä:D?

Vierailija
13/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunistit, vihervassarit, heillä kuuluu kaikki ja etenkin jos toisen taskusta pääsee ottamaan niin siitä tulee riemu.

Vierailija
14/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti elävä.

Vierailija
15/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan silmien alla.

Vierailija
16/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti elävä.

Ei välttämättä ota huomioon että joku Peite seppo ei voi itse ostaa kortilla kukkia. :D

Vierailija
17/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kolmen vanhuksen apuna viemässä ja laittamassa roskiin vanhoja kukkia, joskus olen ajatellut että jos joku muu sukulainen tulee paikalle niin se voi näyttää oudolta. Olen käyttänyt myös entisiä paikalla olevia maljakoita siitä.

Vierailija
18/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran rysän päältä kiinni ukon joka oli ottamassa kukkavaasia pappani haudalta, sönkötti naama punaisena luulleensä niitä seurakunnan maljakoiksi. Oli vielä serkkuni tekemä persoonallisen näköinen vaasi, ei mikään perusmalli!

Vierailija
19/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut kans niiden olevan seurakunnan puolesta, koska niitä on samassa katoksessa haravien ja kastelukannujen kanssa. En tosin ole niitä suuremmin koskaan tarvinnut.

Vierailija
20/39 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä, missäasun, varikset varastavat hautakynttilöitäja syövät talit.

Tekee ne linnut samaa muillakin paikkakunnilla, ei ole paikkakuntakohtaista (:D)