Hairlekiinivauva voi syntyä kenelle tahansa!
Näin sanoi lääkärini. Siis hairlekiini vauva voi syntyä teistä kenelle tahansa, koska tahansa. Googlatkaa hairlequin baby google kuvahaussa!!!!!!!!!!!
Kommentit (33)
Mä näin viime yönä unen, jossa joku nainen synnytti sellasen harlekiinin TYKS:ssä :( Olikohan enneuni?
Hairlekiini, en kestä! :D Ihana provo pitkästä aikaa...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:25"]
Mä näin viime yönä unen, jossa joku nainen synnytti sellasen harlekiinin TYKS:ssä :( Olikohan enneuni?
[/quote]
Ei ollut, koska enneunia ei ole.
Mä näin myös unen, jossa hailekiini syntyi keväällä/kesällä. Onko palstalla nyt raskaana olevia paikalla? Miltä tuntuu? Miten ultrat meni?
Mää näin unen, että Tyksissä syntyi paljon tavallisia vauvoja. Onko mahdollista, että oli enneuni??
Onko tarkoitushakuista houkuttaa raskaanaolevat katsomaan kuvia ja peotella. Sellainen tuntuma ainakin minulle tuli aloituksesta. Toivottavasti olen väärässä.
Hold your horses! Minulla ja tyttärelläni on iktyoosi. Onneksi hyvin lievänä ja vaikka rasvataan, niin varsinkin talvella sukkahousuja illalla pois ottaessa, ne ovat täynnä ihon hilsettä. Mullainnölliseksi juosteita lähinnä jalkapohjissa ja joskus käsissä.
Tämä ei rajoita elämäämme mitenkään ja yllätys: Meillä molemmilla on hemmetin paksut hiukset! En tiennytkään, että se johtui iktyoosista. Luulin ihan perinnölliseksi.
Vaikea iktyoosi on todella harvinainen ja kyllä tämä perintötekijöitä vaatii.
Meillä on suvussa 50- 60 -luvulla syntynyt tälläinen harlekiini-poika, joka valitettavasti kuoli.
Eli ellei kenelläkään ole suvussa iktyoosista mitään havaintoa, niin eipä siitä tarvitse niin huolissaan olla.
Tuo lamellaarinen iktyoosi on niin harvinainen, ettei sellaisia lapsia synny kuin muutama vuosikymmenessä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:31"]
Onko tarkoitushakuista houkuttaa raskaanaolevat katsomaan kuvia ja peotella. Sellainen tuntuma ainakin minulle tuli aloituksesta. Toivottavasti olen väärässä.
[/quote]
Ilmiselvä tarkoitus. Ja sitten vielä jauhaa noista "enneunistaan".
No, kukaan järkevä vähänkään herkkä ja/tai raskaanaoleva ei lähde moisia kuvia kaivelemaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:21"]http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Iktyoosi
Lukekaa ja oppikaa. Iktyoosi on perinnöllinen sairaus.
Surullista kyllä, mä en ikinä o kestänyt kun pienet vauvat tai lapset joutuu kärsiin vakavasta sairaudesta, tai ylipäätäänkään kärsimn. Nyt vielä kun olen raskaana, niin oon tosi herkkä tällasille! :'(
[/quote]
ja siis tarkoitin, että surullista kun tällaista sairautta on olemassa mikä varmasti aiheuttaa pikkuiselle paljon tuskaa!
[/quote]
Niin samaa mieltä! Voi niitä pieniä, jotka moisesta joutuvat kärsimään.
Minä tunnen erään perheen, johon syntyi hairlekiinivauva. Ei elänyt kuin kolme päivää, perhe ei halunnut ketään sairaalaan vauvaa katsomaan. Tästä on 15 vuotta. Perheen äiti on hyvä ystäväni, heillä on kaksi muuta lasta. Äiti kävi pitkään psykiatrilla tapahtuneen jälkeen ja hän on vieläkin vähän omissa maailmoissaan :( Hän joskus näytti minulle kuvan vauvasta, ainoa kuva jota hän säilyttää piilossa. Vauva oli todella punainen ja kuoli infektioon. Hautajaiset olivat vain perhern kesken, ei muita.
Ai syntyy sellaset kippurakärkiset tossut jalas ja hassu lakki kulkusineen päässä? Ihme juttu.
Minulle ei voi syntyä ainakaan lääkärini mukaan.