Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen työttömyys?

Vierailija
27.10.2020 |

Oletko joskus jäänyt esim. ahdistavasta työstä pois ja jäänyt siis vapaaehtoisesti työttömäksi? Vaatiko rohkeutta ja miten vaikutti tulevaan työnhakuun?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta, että täällä pohditaan, että viitsinkö mennä töihin tai jaksanko tehdä koulutusta vastaavaa työtä.

Työllä kerätään verotuloja, jolla sitten kustannamme lastemme koulut, terveydenhuollon ja sosiaaliturvan.

Ei valtiolla ole muuta tuloa kuin verot!

Vierailija
22/30 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaatinut rohkeutta, en vaan enää menny töihin. Parin viikon päästä soitin pomolle et tsori, laitaha loparit tuleen. En tiijä miten työnhakuu vaikuttaa, ennoo hakenu töitä sejjälkee, enkä tee

Älä sitten myöskään syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein, eli en jäänyt täysin työttömäksi, vaan otin vastaan nollasopparityön. Kävi kuten ensimmäiselle vastaajalle, eli huonosti. En ole sen jälkeen enää saanut kokoaikaista työtä. Nykyisin en tosin enää haluakaan, mutta en meinaa saada yhtään mitään töitä, edes hanttihommia.

Vierailija
24/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikybänen mies täällä, moi! En ole koskaan ollut oikeissa töissä, olen elämäntapatyötön. Pari kertaa palkkatuella sekä työkokeiluissa joitain kertoja. Siinä kaikki! Tukia tottakai nostan, siinähän hajoatte syyllistäjät.

Vierailija
25/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti töissä ja teen niitä niissä paikoissa missä haluan, minä päivinä haluan ja minä kellonaikoina haluan. Loma on milloin haluan ja niin pitkään kuin haluan.

Keikkatyö on parasta ikinä. Harmittaa kun tajusin tämän vasta 4 vuotta sitten.

N49

Vierailija
26/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyö. Teet niinkuin huvittaa ja kun haluat huilata muutaman kuukauden niin kelasta täydet tuet esim. koko kesäksi!

Vierailija
27/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä olen, enkä ole Suomessa enää töitä tekemässä. Kuten edellinen hallitus meille osoitti, ei suomalaisten verorahoja käytetä heidän omaan hyvinvointiin. Rahat menevät italialaisten remontteihin, Saksan/Ranskan pankeille ja Kreikkaan. Aivan sama käykö täällä töissä tai maksaako veroja, kun joka vuosi monia miljardeja kupataan muualle. Tähän vielä päälle Suomen julkisen sektorin koko ajan kasvavat  moniportaiset hallintoelimet, kehitysapu, ja muut asiat joista täällä ei saa puhua.

Itse en tätä äänestänyt saati halunnut, joten en siitä tule maksamaan. Teidän muiden on nyt uhrauduttava ja maksettava minunkin elämäni. Nauttikaa.

Vierailija
28/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta, että täällä pohditaan, että viitsinkö mennä töihin tai jaksanko tehdä koulutusta vastaavaa työtä.

Työllä kerätään verotuloja, jolla sitten kustannamme lastemme koulut, terveydenhuollon ja sosiaaliturvan.

Ei valtiolla ole muuta tuloa kuin verot!

Tiesitkö, että työtönkin maksaa työttömyyskorvauksestaan veronsa, ja joutuu tulemaan toimeen pienemmällä nettosummalla kuin valtion veroistamme palkkansa tienaava turhakevirkailija, jonka työ sellainen, että ilmankin rattaat pyörisivät.  

Kaikki työttömät eivät nimittäin saa kelan toimeentulotukia puhumattakaan asuntotukea.  Etenkin jos työtön on hyvin tienaavan yrittäjä-puolisonsa kanssa saman katon alla ilmaisena kotityöorjana, ja monet ovat etenkin pienillä paikkakunnilla, jossa ei kaikkien alojen koulutetetuille ammattilaisille ole työpaikkoja edes tarjolla. 

Sitä paitsi pitäähän työttömien armeijan työllistää heidän ympärillään hyörivät julkisen puolen palkkaamat työkkärien työntekijät. 

Vierailija
29/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin sinkku on kaupungilla keväästä myöhäisyksyyn puutarhatöissä, ja talven lepäilee ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahoilla. Juu, miksipä hän ei tee talvella vaikkapa sisäsiivouksia kaupungin tiloissa. 

Vierailija
30/30 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lähin vetään 28 vuoden jälkeen kun en vaan kestänyt enää. Kuukaudessa hain ne pakolliset paikat mutta mitään kivaa ei oo tullu vastaan eli leikkihakemus kehiin... Vahingossa sain aivan mahtavan osa-aikaisen työpaikan, tunteja toki liian vähän mutta rakastan sitä työtä. Loppuajan nautin siitä kun kellonajalla ei ole mitään väliä; kun janottaa niin juon, kun on nälkä niin syön ja kun nukuttaa niin nukun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä