Mistä "yleisesti" inhotuista ruoista pidät?
Mulla veriohukaiset, maksa (maksapihvit-, laatikko, ja paistettu), purkkisardiini, rare pihvi, paistettu kananmuna sunny side up (eli paistetaan vain yhdeltä puolelta).
Kommentit (60)
Mä tykkäsin lapsena veriletuista (otin niitä aina koulussa ja ihmettelin, miksi muut ottivat mieluummin pinaattilettuja) kunnes tajusin mistä ne on tehty (jep - olin hiukkasen hidas :)
Nykyään tykkään kukkakaaliruoista. Mun nirso esikoinen on myös aina tykännyt kukkakaalista, outoa.
Kesäkeitto, pinaattikeitto, kaalilaatikko, tilliliha, joululaatikot (porkkana, peruna, lanttu), kaurapuuro. Ja ihan siis kovasti tykkään näistä kaikista. Paljon enemmän kuin jostakin perus spagetti bolognesesta :) Nytkin alkoi heti tehdä mieli noita kaikkia!
Homejuustot, oliivit (yllättävän moni ei voi sietää oliiveja?), graavilohi. Jouluruuat laatikkoineen, toki vain sen 2-3 päivää vuodessa :)
Maksaruoat (paitsi maksalaatikko, se on koiranruokaa), kaaliruoat, kesäkeitto ja hernekeitto.
Kaaliruoat, maksalaatikko, kesä-, pinaatti- ja hernekeitto, homejuustot, oliivit, puurot, säilykekirsikat, tölkkilihapullat
Kaurapuurosta. Syön sitä kolme litraa päivässä.
Kaaliruuat ovat aivan ihania. Jos nyt täytyy jotain erikoisempia tykkäyksiä kertoa niin rakastan tölkkipapuja. Erityisesti vaaleita papuja tomaattiliemessä. Käytän muutenkin ruuanlaitossa paljon papuja. Paistan kananmunani vain toiselta puolelta ja jätän keltuaisen sellaiseksi valuvaksi. Ennen kuin joku kysyy niin asuin vuosia Englannissa.
Pidän pinaatista. Syön sitä tuoreeltaan salaatissa, teen lettuja ja keitto on yksi lempiruuistani.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:04"]
Homejuustot, oliivit (yllättävän moni ei voi sietää oliiveja?), graavilohi. Jouluruuat laatikkoineen, toki vain sen 2-3 päivää vuodessa :)
[/quote]
Ei kaikkia herkkuja olekaan kiva syödä läpi vuoden, vaan vain kausittain, rajoitetun ajan.
Komppaan tillilihaa ja kanaviillokkia.
Lisäksi:
kalapullat, esim haukipullat, mutta säilykkeetkin käy
keitetty naudankieli
erilaiset mädit: muikku, siika, made, silakka, ahven, villakuore. Kaviaarikin uppoaa. Lohen ja varsinkin kirjolohen mädin kanssa voi olla vähän vaikeaa ...
maidossa keitetty mateen maksa (paahdetun ruislimpun kanssa, oi)
(Lemin) särä
anjoviksilla, sardelleilla tai manteleilla täytetyt oliivit, erilaiset oliivit ylipäänsä
monet juustot, lukuunottamatta Edam- tai Oltermanni-tyyppiset
En keksi ainuttakaan hedelmää, marjaa tai vihannesta tai niistä tehtyä ruokaa, joka ei maistuisi.
Ketju antaa toivoa: ihmiset syövät hyvin ja monipuolisesti, eivät vain valmiiksi marinoituja lihoja + löysiä pakasteranskiksia.
Mulle maistuu sienet, sinihomejuusto, valkosipuli, graavilohi, lanttulaatikko, oliivit ja sipuli. Tykkään myös syödä pelkkää keitettyä spagettia ketsupilla. :p
Nää jakaa vahvasti mielipiteitä, osa rakastaa, osa vihaa.
Rakastan kaaliruokia ja aiemmin mainittua mämmiä myös minä. Kyllähän näillä on paljon "faneja", mutta näitä myös moni inhoaa ihan tosissaan verrattuna moneen muuhun perusruokaan.
Vehnämallasmämmi
Ohramallasmämmi
Kauramallasmämmi
Myös ruismallasmämmi. Maultaan ehkä hiukan liian voimakasta
Jauheesta tehty perunamuusi... Joo, tiedän, tämä on aika kamala. En todellakaan tajua miksi pidän siitä, välillä tulee ihan himo.