Miksi naiset suhtautuvat muiden naisten vauvauutisiin niin ikävästi?
"Ei sitä maapalloa vain teidän toimesta tarvitse täyttää!"
"Noi ei ilmeisesti osaa käyttää ehkäisyä."
"Onpa narsistista tehdä yli kaksi lasta."
"Sekin on taas paksuna!" (+silmien pyörittelyä)
"Teitkö lapsen, ettei tarttis mennä töihin..?"
"Lapsipäivitykset fb:ssa on oksettavia."
jne
jne
jne
Sitaatteja kavereideni tokaisuista koskien muita naispuolisia kavereitaan. Ja tälläkin foorumilla näitä näkee yhtenään. Mikä naisia vaivaa? Miksi toisen naisen raskaus ja lapset ovat niin suuri ärsytyksen aihe? Päin naamaa toki onnitellaan, kun kuullaan jonkun tutun olevan raskaana, mutta selän takana useimmiten vain taivastellaan ja puhutaan negatiivisesti.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:26"]
No ei aina kateutta tarvitse olla. Tämä sanoja voi ajatella kotioloja, kykyä hoitaa asioita jne yleensä elämän asioita. Ja sitten siihen vielä vauva - kaameeta.
[/quote]
Niin, ehkä, jos tuttavapiirissä on paljon ihmisiä, joilla on ongelmia elämänhallinnan kanssa, tuollaista kuulee paljon. Muute selitystä en kyllä keksi. Ainakin omassa tuttavapiirissäni tavataan aina iloita toisten vauvauutisista ja ehkä joidenkin ihmisten kohdalla salaa odotellakin.
[/quote]
Kaveripiirini koostuu pääosin amk- ja yliopistokoulutetuista hyvin elämässään pärjänneistä ihmisistä, joilla on elämänhallinta ihan kunnossa. Kaikkein ilkeimpiä kommentteja selän takana tuntuvat saavan ne naiset, jotka ovat elämässään pärjänneet parhaiten ja sitten "kehtaavat" tehdä vielä niitä lapsiakin.
AP
[/quote]
Tuossa piirissä lastenhankinta on usein hyvin suunniteltua, ja ajoittuu elämäntilanteeseen, johon kuuluu menestyvä kumppani, työn vakinaistaminen, omistusasunto yms. aikuisen elämän merkit. He, joiden elämä on vielä levällään, voivat tuntea kateutta.
Siskoni, 29, kuuluu näihin. Kavereiden vauvauutisiin reaktio ei ole posiviitinen. Olen monesti miettinyt mistä se johtuu. Luulen että eniten ärsytystä tulee siitä että nämä ihmiset ovat täten poissa hänen kaverimarkkinoiltaan. Itkua väänsi viime keväänä että tuleepa kiva kesä kun kaikki on paksuna ja itse just eronnut. Siskoni ole mikään pullantuoksuinen äitihahmo, enkä edes usko hänen kahdehtivan itse vauvan saamista ja vauva-arkea. Siskoni matkustaa paljon, eikä ole mikään tasapainoisin ihminen. Ehkä hän kadehtii sitä, että jos joku sattuu löytäneen jotain, mistä on onnellinen, kun itsellä näkyy olevan hankala iloita asioista mitä on. Hän irvailee usein pikkulapsiperheiden vanhempien suhdetta tyyliin -nekään ei puhuneet tai edes katsoneet toisiaan koko iltana. Hän ei voi käsittää miksi joku muuttuu lapsensaannin seurauksena. Eli jos puhuisit hänelle suurimmaksi osaksi lapsiasioita, irvailisi selän takana. Eniten häntä huvittaa jos joku hehkuttaa äityidwn ihanuutta, mutta naama ja olemus kertoo muuta. Pääasiassa hän on ihan hyvä tyyppi mutta tätä juttua en ihan ymmärrä vaikka lapsia mullakaan ei ole.
Varmasti näitä naisia vaivaa realismi. Mä olen usein tokaissut ihan samaa, mutta ne tokaisujen kohteet ovat olleet tapauksia, joiden pitäisi ensin saada oma päänsä ja taloutensa kuntoon ennen kuin pusertavat pihalle yhtäkään. Lisäksi olen tokaissut samoin naisista, joiden miessuhdetta paikataan babylla. Olen sen sijaan ollut onnellinen kun fiksut kaverini ovat saaneet lapsia, joilla on selkeesti elämä sen verran hantissa että lastenteko kannattaa.
Joidenkin kohdalla olen myös siksi tympääntynyt, että siitä raskaudesta ja lapsen syntymästä on tehty ihan sairas numero. Minkään muun ympärillä ei enää pyöritä kuin sen lapsen ja äidin voinnin ja nämä samat naamat yrittävät pyörittää palloa oman vointinsa mukaan. Kerrankin yksi kaveri änkesi väkisin yökerhoon mukaan kuudennella kuulla, ja alkoi puolen tunnin kuluttua selittämään että saa musiikista johtuen supistuksia. Mun olisi siltä paikalta pitänyt lähteä hänen kanssaan pois sieltä. Hirveä ulina ja valitus, kun sanoin, että neiti osaa kävellä yksinkin pysäkille, mä en jätä mun harvoja viihdeiltojani muiden kavereitten kanssa väliin sen takia että hän saa supistuksia (tuskin sai, joku kärytti sen myöhemmin että se teki tota tahallaan saadakseen huomiota) eikä pysty baarissa olemaan. Muutenkin olin maksanut kympin sisälle ja pari egee narikasta. Tämän takia en hirveästi pidä raskaana olevista naisista.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:26"]
[/quote]
Kaveripiirini koostuu pääosin amk- ja yliopistokoulutetuista hyvin elämässään pärjänneistä ihmisistä, joilla on elämänhallinta ihan kunnossa. Kaikkein ilkeimpiä kommentteja selän takana tuntuvat saavan ne naiset, jotka ovat elämässään pärjänneet parhaiten ja sitten "kehtaavat" tehdä vielä niitä lapsiakin.
AP
[/quote]
Helppo olla samaa mieltä - tapahtui minulle.