Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäselle vauvalle voi hankkia henkilökortin?

Vierailija
06.02.2014 |

Oon nyt googletellut, mutta ei ole löytynyt vastauksia. Vauva on nyt 3,5kk ja aikomuksena olisi matkailla Tallinnaan ja Tukholmaan keväällä/kesällä. Olisiko jollain kokemusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikärajaa mainittu Poliisin sivuilla: http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/1F3E9BE681651DBBC22577DD00480CC7?opendocument

Eikö samalla vaivalla olisi järkevämpää hankkia vauvalle passi? Saman ajan ovat kumpikin voimassa ja passi käy matkailuasiakirjana muuallekin kuin Pohjoismaihin ja Schengen-maihin.

Vierailija
2/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:38"]

ei ole ikärajaa mainittu Poliisin sivuilla: http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/1F3E9BE681651DBBC22577DD00480CC7?opendocument

Eikö samalla vaivalla olisi järkevämpää hankkia vauvalle passi? Saman ajan ovat kumpikin voimassa ja passi käy matkailuasiakirjana muuallekin kuin Pohjoismaihin ja Schengen-maihin.

[/quote]

*matkustusasiakirjana

(korjataan nyt ennen kuin joku ehtii viilata pilkkua)

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutin ikäiselle.

Siinä vaiheessa on kyllä yleensä jotain muuta tekemistä.

Syntymättömälle ei voi hakea.

Otin asioista selvää, kun oli reissu (sisaren tasavuosisynttärit) tiedossa heti lasketun ajan jälkeen.

Vierailija
4/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa passin kannalla, se on kuitenkin yksi niistä asiakirjoista, joita ihmisellä pitäisi olla.

Esikoinen sai passinsa 3kk ikäisenä, kuopus 4kk vanhana. Ihanat vauvakuvat niissä :)

Vierailija
5/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kannatan passia, samalla rahallahan sen saa ja voi sitten tarpeen vaatiessa matkustaa eu:n ulkopuolellekin. Meillä on passit hankittu tarpeen mukaan, esikoiselle vuoden iässä ja kuopukselle 1,5 vuotiaana.

Vierailija
6/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökortti on formaatiltaan passia kätevämpi, jos ei ole tarvetta passille.

Vierailija
7/7 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei passi ole poissuljettu, mutta henkilökortti kulkisi kätevästi mun lompakossa mukana :)

Kiitos teille.

Ap