Miten tiimalasivartaloisena välttää tätimäisyys?
36-vuotias naisellinen nainen, tiimalasivartalo ja rakkaus korkokenkiin ja hameisiin. Lopputulos mielestäni herkästi tätimäinen, sillä pidän vielä klassisesta tyylistä (Filippa K, Max Mara... Jne). Miten välttää tätimäisyys? Vinkkejä? En pidä mistään muodilla revittelystä ja jotkut poikakaverifarkut herrakengillä -combo on kamalinta mitä päälleni voisin laittaa... Jos olisin suoravartaloinen pukeutuidin kireisiin housuihin, löysään toppiin ja korkkareihin, mutta tiimalasisena vyötärön korostamattomuus saa näyttämään tankilta. Muotinerot, apuja?
Kommentit (16)
No jaa, minä olen tuon mallinen, mutta minä en yritä välttää tätimäisyyttä. Harrastan sellaista bisnesstyyliä, juuri kynähameita, vartalonmyötäisiä jakkuja ja paitoja, korkeita klassisia avokkaita. Värejä rakastan ja käytän vahvoja yhdistelmiä kuten punainen-musta, sähkönsininen-musta, kelta-musta tai mustavalkoinen.
Vapaa-ajalla farkut ja vartaloa myötäilevät paidat toimii hyvin. Mutta tosiaan, mitkään löysät yläosat ei käy, tai näytän varsinaiselta tankilta, kun isot tissit ja leveähkö lantio näkyvät mutta väljä vaate peittää sen kapean kohdan eli vyötärön.
Noista mä oon saanu apua.. http://bodyshapestyle.com/2011/01/11/trinny-and-susannah-the-hourglass/
Mulla sama ongelma. Tykkäisin käyttää kynähameita ja maltillisia korkokenkiä, mutta niistä tulee valitettavasti vähän sihteerimäinen vaikutelma vaikka yläosana olisi mitä. Aika usein käytän töissä pillifarkkuja ja hyvin istuvaa jakkua, mielestäni aika kiva yhdistelmä kun yläosa on asiallinen ja alaosa vähän rennompi.
Myös tämänmallinen neuletakki on tosi kiva, istuu hyvin tiimalasivartalolle:
Tuolla myös paljon vinkkejä.. http://www.pinterest.com/linda9876543/hourglass-shape-style-tips/ se on totta että tiimalasi näyttää helposti lihavalta ns. casual kuteissa..
Kiitos näistä! Ongelmallusta onkin juuri casual-pukeutuminen: vyötärön korostaminen ei näytä rennolta ja vapaalta. Mitä ihmeessä pukea rentoihin hetkiin ja tilaisuuksiin... Trinny ja Susannahkin toteaa vain tuossa, että se on vaikeaa, eivätkä anna tiimalasille casual-vinkkejä. Toivotonta siis?
Mistä löydätte istuvia hameita? Olen itse tiimalasi ja mulla on vielä "mustan naisen takamus", eli tosi näyttävä urheilullinen pystyperä. Ei tähän kroppaan mitkään kynähameet istu - jos ovat lantiolta sopivat, vyötärö todellakin lepattaa.
Minä käytän erilaisia istuvia mekkoja, esim. Nansolla on ihan tyylikkäitä trikoomekkoja, ja pitkiä neuletakkeja. Takkimekotkin sopivat mulle hyvin. Kauluspaitoja en oikeastaan löydä, mulla on kapea vyötärö ja kuitenkin sen verran rintakehää, että jos paita on yläosasta sopiva, vyötärö lepattaa ja selkään jää ruma pussi.
Vaikeeta on tää pukeutuminen, varsinkin business-sellainen.
t. "köyhän miehen Kim Kardashian"
Mexx ja Comma ovat sellaisia merkkejä, joista löydän helposti itselleni sopivia vaatteita. Mm. paitapuseroita ja jakkuja jotka istuvat rintojen kohdalta ja jopa hameita joissa vyötärö ei ole liian iso :)
t. 5
Tota.... jos haluat olla poika niin ole poika. Tyttö on tyttö tiimalasineen kaikkineen ja silloin on turha tunkea vaatteisiin jotka eivät ole tarkoitettu alunperinkään naiselle.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:30"]
36-vuotias naisellinen nainen, tiimalasivartalo ja rakkaus korkokenkiin ja hameisiin. Lopputulos mielestäni herkästi tätimäinen, sillä pidän vielä klassisesta tyylistä (Filippa K, Max Mara... Jne). Miten välttää tätimäisyys? Vinkkejä? En pidä mistään muodilla revittelystä ja jotkut poikakaverifarkut herrakengillä -combo on kamalinta mitä päälleni voisin laittaa... Jos olisin suoravartaloinen pukeutuidin kireisiin housuihin, löysään toppiin ja korkkareihin, mutta tiimalasisena vyötärön korostamattomuus saa näyttämään tankilta. Muotinerot, apuja?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:17"]
Mulla sama ongelma. Tykkäisin käyttää kynähameita ja maltillisia korkokenkiä, mutta niistä tulee valitettavasti vähän sihteerimäinen vaikutelma vaikka yläosana olisi mitä. Aika usein käytän töissä pillifarkkuja ja hyvin istuvaa jakkua, mielestäni aika kiva yhdistelmä kun yläosa on asiallinen ja alaosa vähän rennompi.
Myös tämänmallinen neuletakki on tosi kiva, istuu hyvin tiimalasivartalolle:
[/quote]
Heh, mulla on tiimalasivartalo ja juuri tuo sama neuletakki :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:25"]
Mistä löydätte istuvia hameita? Olen itse tiimalasi ja mulla on vielä "mustan naisen takamus", eli tosi näyttävä urheilullinen pystyperä. Ei tähän kroppaan mitkään kynähameet istu - jos ovat lantiolta sopivat, vyötärö todellakin lepattaa.
Minä käytän erilaisia istuvia mekkoja, esim. Nansolla on ihan tyylikkäitä trikoomekkoja, ja pitkiä neuletakkeja. Takkimekotkin sopivat mulle hyvin. Kauluspaitoja en oikeastaan löydä, mulla on kapea vyötärö ja kuitenkin sen verran rintakehää, että jos paita on yläosasta sopiva, vyötärö lepattaa ja selkään jää ruma pussi.
[/quote]
Itse mietin ihan samaa kun joku puhui kynämekosta. Leveän lantion (ja kapean vyötärön) kanssa ei todellakaan sovi mitkään kynähameet. Hameiden tulee levetä edes vähän helmaa kohti. Tiimalasivartalolle ei ole helppo löytää vaatteita varsinkin kun nykymuoti suosii poikamaisempaa vartalotyyppi. Mitkään lahkeisiin kapenevat housut eivät käy ja niitä on kaupat pullollaan.
Tätimäisyyden vältät väreillä, yksitysikohdilla, materiaaleilla ja koruilla. Esim. Mustaa, kirkkaita värejä, niittejä, nahkaa yksityiskohdissa, printtejä, naisellisia tai tyttömäisiä kellomekkoja, hauskoja sukkahousuja, korkokenkiä, vöitä, koruja...
Casual-tyylin minä loihdin esim. Legginsseillä ja tykäistuvalla tunikalla, farkuilla ja istuvalla trikoopaidalla, shortseilla ja topilla...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:25"]
[/quote]
Itse mietin ihan samaa kun joku puhui kynämekosta. Leveän lantion (ja kapean vyötärön) kanssa ei todellakaan sovi mitkään kynähameet. Hameiden tulee levetä edes vähän helmaa kohti. Tiimalasivartalolle ei ole helppo löytää vaatteita varsinkin kun nykymuoti suosii poikamaisempaa vartalotyyppi. Mitkään lahkeisiin kapenevat housut eivät käy ja niitä on kaupat pullollaan.
[/quote]
Päin vastoin, kynähame sopii oikein hyvin. Pitää vain olla rohkeutta ja ymmärrystä siitä, että korkeavyötäröinen kynähame tuo esiin jokaisen seksikkään kurvisi, joten pitää valmistautua katseisiin :) korkokengät vain kaveriksi. Itse ompelen kynähameita vähän pienemmäksi vyötäröltä ja ostan hiukan venyviä materiaaleja. Itse olen pitkä tiimalasi, joten tämä sopii ainakin miNulle.
Ei todellakaan näytä tätimäiseltä! Jatka samaan malliin!
Toi sihteerimäisyys on kyllä tiimalasisten ongelma. Vähän niittiä tms kehiin?
Taidan olla ongelman kanssa yksin...