Kun on tyttö ja poika, niin miten pitkään he voivat nukkua samassa huoneessa?
Lapsilla ikäeroa 1½ vuotta ja tyttö vanhempi. Onko ihan tyhmää, jos nukkuvat samassa huoneessa vielä tytön mennessä kouluun?
Kommentit (16)
Broidi ja systeri (1v ikäeroo) on aina olleet tiivispaketti yhdessä ja olivat samassa huoneessa siihen asti, kun broidi oli 13 ja systeri 12. Varmaan olisivat voineet olla pidempäänkin, mutta kuvioihin tuli systerin kundikamut ja ne sotki huonejärkät uusiks :D
sull on hyvä huumorintaju...samanlainen ku mulla :)
meillä on huoneet molemmille. Vanhempien uusi makkari on sitten vaan eri kerroksessa, eikä vielä järkevää.
nyt alkaa olemaan ongelmia - tavara paljous, kaverit, siivous jne.
Täytyy kai alkaa miettimään jotakin ratkaisua. Taitaa meiltä vanhemmilta lähteä huone alta pois, kun ei ole kuin kaksi makuuhuonetta.
Murrosikää lähestyvän veljen puheet ja teot alkoivat olemaan senverran levottomia. Ei saanut koskaan riisuutua ja pukeutua rauhassa. Se oli yhtä piinaa. Ja vanhemmat eivät ymmärtäneet mitään vihjausta. Ei sitä nyt lapsi suoraan vanhemmilleen sano, että veljellä on sukurutsa mielessä. Elämäni onnellisin päivä oli, kun 14-vuotiaana sain huoneen, jonka ovessa oli lukko.
paria kuukautta vajaa 16v. Sitä ennen olin samassa huoneessa 5,5 vuotta nuoremman veljeni kanssa.
Jos se kummallekin sopii, niin niin pitkään kuin haluavat.
Sellainen, jota äitikään ei tongi ilman lupaa.
mä tiedäkään voivatko nukkua samassa huoneessa isompana. Ajattelin vain, kysellä muiden kokemuksia.
Mulla oli koulussa luokkatoveri, joka vielä yläasteella nukkui samassa huoneessa vanhempiensa ja pikkuveljiensä kanssa. Vanhempi pikkuveli (kaveriani muutaman vuoden nuorempi) nukkui vielä samassa sängyssäkin, sillä heillä oli parisänky. Tosin he nukkuivat päät eri päissä =)
Silloin ainakin ajattelin, ettei se ihan normaalia ole. Mut ehkä se taas johtui siitä, et mulla on vastasyntyneestä asti ollut oma huone, jossa olen nukkunut. Mutta onko tuokaan nyt niin terveellistä ollut...
mutta viikolla kannattanee aikaisemmin herätellä kouluun...
eri huoneisiin, kun sitä vaihtoehtoa tarjottiin. En sitten tiedä, missä vaiheessa mieli muuttuu. :) Kaiken päivää tappelivat, mutta illalla piti päästä samaan huoneeseen nukkumaan.
kaikkeen tottuu ja sopeutuu!!!
ja jos ei sopeutuisikaan,
niin ei luulisi kauheita traumoja jäävän siltikään!!!
Vierailija:
kaikkeen tottuu ja sopeutuu!!!
ja jos ei sopeutuisikaan,
niin ei luulisi kauheita traumoja jäävän siltikään!!!
Arvaa onks kivaa teininä olla samassa huoneessa veljen kanssa??!!
NOOOOT!!!
Kiva siinä sitten vaihdella vaatteita aina peiton alla tai kylppärissä, kun ei viitti oikeen näyttyä veljen edessä kun tissit on alkanut kasvaa. Kiva siinä on yritellä piilotella jotain siteitä kun on menossa vaihtamaan niitä. Ja kun kaverit tulee käymään, niin ikinä ei voi puhua rauhassa " tyttöjen juttuja" kun on aina veljen korvat kuuntelemassa. Tai jos musiikkimaku ei osu yhteen, jne.
Tai ainakin huone pitäisi jakaa jotenkin kahtia niin että on just vaatteidenvaihtosuoja ja niin edelleen.
Ei vielä ekaluokkalainen tarvi :) Kunhan pidät pienemmän (oli tyttö tai poika) leikkeineen poissa sen verran että koululainen saa tehdä läksyt rauhassa omassa huoneessa.
vuotta on vielä esikoisen kouluun menoon, joten ei tässä vielä hätää ole.
Enpä sen puolen usko, että lapset vielä edes suostuisivat eri huoneissa nukkumaan. Siirrämme lapset varmaan vasta sitten eri huonesiin, kun sitä itse vaativat! Eikös se olisi järkevintä.