Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelija: Mitä virhettä et koskaan tee ollessasi itse asiakas?

Vierailija
27.10.2020 |

.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikaisista asiakaspalvelukokemuksista voisin sanoa seuraavaa:

Kun asiakas antaa palautetta, en ota sitä suoraan itseeni ihmisenä kohdistuvana kritiikkinä. Kuuntelen asiakkaan palautteen rauhallisesti, sanon ehkä jotain myötäelävää. Asiakashan on harmissaan jostain. Sitten selitän tilanteen ja teen sen, mitä tilanteessa voi tehdä. Jos on tapahtunut moka, pahoittelen ja pyrin hyvittämään. Tai sitten selitän, miksi kyseisessä tilanteessa ei vaan voi tehdä mitään. Tai ohjaan asiakkaan oikeaan paikkaan.

Olen törmännyt tänä kesänä Suomessa matkaillessani ihan uskomattomaan määrään siilipuolustuksia: "Emme voi asialle mitään", "Ei ole kukaan muu vielä tollasesta älynnyt valittaa", "Ei ole minun asiani ottaa palautteita vastaan". Tapahan se on hoitaa asiakaspalautteita tuokin. Voi tosin tuntua asiakasmäärissä vähän pitemmällä aikavälillä.

Vierailija
42/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysele typeriä, kuten ”mitä kuuluu?”, tarkoitus tuollasella on varmaan olla vaan kiva, mutta ei ne aspat ala silti itsestään avautumaan ventovieraille asiakkaille! En tuijota tai varsinkaan kommentoi mitään aspan ulkoista tai muutakaan ominaisuutta. Ja se aiemmin mainittu ”öhöh ei kelpaa verotukseen” joo en harrasta sitä, vaan sanon ihan vaan etten tarvitse kiitos kuittia.

Minua palveli kassalla Suomalaisessa kirjakaupassa muutama vuosi sitten nuori nainen jolla oli todella kauniisti lakatut kynnet. Siis sellaiset joissa oli koristelua yms. Sanoin sitten ihan spontaanisti "Onpas sinulla upeat kynnet" johon hän hymyili ja kiitti. Mutta teinköhän kauhean virheen? Olen viisikymppinen nainen ja mitään seksuaalista tai esineellistävää ei kommentissani ollut, ainakaan omasta mielestäni.

Kai sitä olisi parempi pitää suunsa kiinni. Mutta asun vakituisesti ulkomalla ja vaikka osaankin asuinmaani kieltä, niin en sillä tasolla että voisin puhua miettimättä mitenkähän tämäkin ilmaistaan.. Joten kun olen lomalla Suomessa nautin suunnattomasti siitä että saan puhua äidinkieltäni ja osaan sanoa mitä haluan vapaasti ja helposti. Joten puhun sitten kassoillekin jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö jäätelöä kassalla.

Vierailija
44/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö jäätelöä istuessani huonekaluliikkeen sohvalla.

Vierailija
45/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puhelimeen kassalla.

Vierailija
46/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysele typeriä, kuten ”mitä kuuluu?”, tarkoitus tuollasella on varmaan olla vaan kiva, mutta ei ne aspat ala silti itsestään avautumaan ventovieraille asiakkaille! En tuijota tai varsinkaan kommentoi mitään aspan ulkoista tai muutakaan ominaisuutta. Ja se aiemmin mainittu ”öhöh ei kelpaa verotukseen” joo en harrasta sitä, vaan sanon ihan vaan etten tarvitse kiitos kuittia.

Minua palveli kassalla Suomalaisessa kirjakaupassa muutama vuosi sitten nuori nainen jolla oli todella kauniisti lakatut kynnet. Siis sellaiset joissa oli koristelua yms. Sanoin sitten ihan spontaanisti "Onpas sinulla upeat kynnet" johon hän hymyili ja kiitti. Mutta teinköhän kauhean virheen? Olen viisikymppinen nainen ja mitään seksuaalista tai esineellistävää ei kommentissani ollut, ainakaan omasta mielestäni.

Kai sitä olisi parempi pitää suunsa kiinni. Mutta asun vakituisesti ulkomalla ja vaikka osaankin asuinmaani kieltä, niin en sillä tasolla että voisin puhua miettimättä mitenkähän tämäkin ilmaistaan.. Joten kun olen lomalla Suomessa nautin suunnattomasti siitä että saan puhua äidinkieltäni ja osaan sanoa mitä haluan vapaasti ja helposti. Joten puhun sitten kassoillekin jonkin verran.

Et tehnyt virhettä, aspoillakin on tunteet joten kiva positiivinen kommenttisi oli ihan ok, ei tuossa ole ollut mitään tungettelevaa eikä työtä hidastavaa :)

Vierailija
47/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde kännissä kauppaan.

Vierailija
48/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule asioille 5 minuuttia ennen sulkemista.

Tulen 5 minuuttia ennen sulkemista vain sellaisille asioille, joiden hoitamiseen se 5 minuuttia riittää.

Vierailija
49/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tehnyt virhettä, aspoillakin on tunteet joten kiva positiivinen kommenttisi oli ihan ok, ei tuossa ole ollut mitään tungettelevaa eikä työtä hidastavaa :)

Kassa oli nainen ja olet itse nainen, joten asia on OK

Vierailija
50/50 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kohtele aspaa kuin palvelijaa.

Jos joku aspa on esim. laskemassa tai tekee jotain muuta keskittymistä vaativaa, odotan hetken että saa asiansa valmiiksi, enkä ehdoin tahdoin katkaise ajatusta. Samoin jos joku aspa esim kantaa juuri tavaraa hyllyyn, niin voin odottaa hetken, että kädet ovat vapaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi