Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseihän valtio voi kouluttaa psykoterapeutteja ja terapiaa

Vierailija
27.10.2020 |

saisi julkiselta puolelta? Kun nyt terapia valtavan kallista ja omistajat saavat valtavat voitot veronmaksajien rahoilla. Kun suurin osa on Kela korvattua terapiaa. Tosin sama juttuhan on monissa sosiaalihuollon palveluissa, joissa yrittäjät käärii muhkeat voitot verorahoista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja psykologit saa lähes ilmaisen yliopistokoulutuksen. Vain se oma opintoihin kuuluva psykoterapia pitää itse kustantaa. Olisi iso juttu veronmaksajien kannalta, jos psykoterapeutti ei alkaisikaan toimia terapeuttina tai lääkäri psykiatrina. Terapia on kuitenkin koko elämän jatkuva satsaus omaan psyykkiseen hyvinvointiin ja itsetuntemukseen.

Psykoterapeutit joutuvat itse kustantamaan myös ammatinharjoittamisen aikana tarvitsemansa työnohjauksen tai jatkoterapian.

Vierailija
2/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ja psykologit saa lähes ilmaisen yliopistokoulutuksen. Vain se oma opintoihin kuuluva psykoterapia pitää itse kustantaa. Olisi iso juttu veronmaksajien kannalta, jos psykoterapeutti ei alkaisikaan toimia terapeuttina tai lääkäri psykiatrina. Terapia on kuitenkin koko elämän jatkuva satsaus omaan psyykkiseen hyvinvointiin ja itsetuntemukseen.

Psykoterapeutit joutuvat itse kustantamaan myös ammatinharjoittamisen aikana tarvitsemansa työnohjauksen tai jatkoterapian.

Psykoterapeutit joutuvat kustantamaan koko psykoterapeuttikoulutuksen itse. Jospa otetaan selvää ennen kuin kirjoitellaan scheissea, jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutit joutuvat kustantamaan koko psykoterapeuttikoulutuksen itse. Jospa otetaan selvää ennen kuin kirjoitellaan scheissea, jookos?

Tämä. Oli pohjakoulutus mikä tahansa, psykoterapeuttikoulutus maksetaan itse.

Vierailija
4/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolliset psykoterapeutit ja valtiollinen terapia. Kuulosta jotenkin totalitarismilta. Ei kiitos!

Vierailija
5/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mikä järki systeemissä on? Kun nytkin tuon Varustamo oli myyty 10 miljoinalla eurolla. Eli isot rahat veronmaksajilta pyörii terapiassa. Taloudellisempaa olisi, että terapeutot olisivat kunnan tai valtion palkkalistoilla kuten psykologit tai psyk.sairaanhoitajat.

Vierailija
6/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolliset psykoterapeutit ja valtiollinen terapia. Kuulosta jotenkin totalitarismilta. Ei kiitos!

Ei se sen kummempaa kuin valtiolinen tai kunnallinen psykologi.

Vierailija
7/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kommentoija tuolla tarkoittaa: että lääkärit eivät alkaisi toimia psykiatreina.

Eikö kommentoija tiedä mikä psykiatri on?

Psykiatri on itse erikoistunut lääkäri.

Hän on ensin valmistunut lääkäriksi, ja sen jälkeen erikoistunut 5-6 vuotta psykiatrian erikoislääkäriksi, joita kutsutaan psykiatreiksi.

Siis psykiatriksi erikoistutaan samalla tavalla kuin muutkin erikoislääkärit, gynekologit, sisätautilääkärit, kirurgit ja muut erikoislääkärit.

Erikseen sitten psykiatri voi hankkia itselleen myös psykoterapeutin tutkinnon.

Psykiatri ei ole mikään psykoterapeutti suoraan, edes erikoistumisensa kautta.

Vierailija
8/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt jo vuosia. Kaikki ne alat joita tarvitaan terveyden/sairaanhoidon edistämiseksi pitäisi voida opiskella kuten muutkin alat joita kelakorvataan.

Vierailija
9/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mikä järki systeemissä on? Kun nytkin tuon Varustamo oli myyty 10 miljoinalla eurolla. Eli isot rahat veronmaksajilta pyörii terapiassa. Taloudellisempaa olisi, että terapeutot olisivat kunnan tai valtion palkkalistoilla kuten psykologit tai psyk.sairaanhoitajat.

Tällöin he olisivat myös kaikkien saatavilla reilummin. Psykoterapia on mielenterveysongelmien hoitomuoto kuten lääkkeetkin. Nyt sitä tarjotaan lähinnä ihmisille, joista saadaan yhteiskuntaan hyödyllisiä. Tällä samalla logiikalla syöpäsairaista vain työelämään jatkaville annettaisiin tehokasta hoitoa.

Vierailija
10/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia ja psykoterapeutit ovat tällä hetkellä silkkaa eliitin businesta - ja sitähän he itsekin pyrkyreinä edustavat.

Vierailija
11/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina taloudellisempaa tehdä kaikkea itse.

Joskus tulee edullisemmaksi ostaa palvelut muualta.

Olishan noista psykterapeuteista ja psykologeista kuluja suuresti myös kunnalle.

Palkkamenot sivukuluineen, vakuutukset, vuosilomat, sairauslomat, vanhempainvapaat sun muut.

Lisäksi työskentelytilat ym.

Nämä kaikki pitäisi maksaa, jos he olisivat kuntien palkkalistoilla.

Hoidon tarjoaja yritykset kilpailutetaan ja valitaan halvin tarjous.

Psykoterpia palvelut ostetaan sitten sieltä, mistä halvin tarjous on tullut.

Tämä hyvin yleistä mm. vanhustehoidossa.  Kunta ostaa palvelut Attendolta, Esperilta ja muilta yrityksiltä.

Vierailija
12/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällöin he olisivat myös kaikkien saatavilla reilummin. Psykoterapia on mielenterveysongelmien hoitomuoto kuten lääkkeetkin. Nyt sitä tarjotaan lähinnä ihmisille, joista saadaan yhteiskuntaan hyödyllisiä. Tällä samalla logiikalla syöpäsairaista vain työelämään jatkaville annettaisiin tehokasta hoitoa.

Hys! Tällaisia ei saa puhua ääneen Pahoinvointivaltiossa!

Vierailija
13/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole aina taloudellisempaa tehdä kaikkea itse.

Joskus tulee edullisemmaksi ostaa palvelut muualta.

Olishan noista psykterapeuteista ja psykologeista kuluja suuresti myös kunnalle.

Palkkamenot sivukuluineen, vakuutukset, vuosilomat, sairauslomat, vanhempainvapaat sun muut.

Lisäksi työskentelytilat ym.

Nämä kaikki pitäisi maksaa, jos he olisivat kuntien palkkalistoilla.

Hoidon tarjoaja yritykset kilpailutetaan ja valitaan halvin tarjous.

Psykoterpia palvelut ostetaan sitten sieltä, mistä halvin tarjous on tullut.

Tämä hyvin yleistä mm. vanhustehoidossa.  Kunta ostaa palvelut Attendolta, Esperilta ja muilta yrityksiltä.

Paskanjauhua. Hyvin mahtuisivat psykiatrian poleille työskentelemään. Kyse on eliitin vallasta ja halusta alistaa.

14/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama tilanne on esim. hierojalla, fysioterapeuteilla, toimintaterapeuteilla, puheterapeuteilla... Eli toimivat yksityisesti, ja kunnat tai Kela ostavat sitten palveluita. Tulee kunnille halvemmaksi näin.

Psykotetapiakoulutus on niin kallista, että kunnilla ei ole varaa kouluttaa heitä. Kunnat säästävät rahaa näin. Eli pistetään ihmiset maksamaan itse oma koulutuksensa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
15/15 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki maksa itse koulutusta, julkisella puolella kustannetaan psykiatrian puolella psykoterapiakoulutuksia työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi